iMac mid 2011

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ac2008
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-07-2023
Hallo,

Aangezien ikzelf vrij weinig ken van computers probeer ik via deze weg een antwoord op mijn vraag te vinden.

Ik ben in het bezit van iMac 21.5-inch, Mid 2011.
Processor 2,5 GHz intel core i5
Geheugen 8GB
Videokaart AMD Radeon HD 6750M 512 MB
Met software High Sierra

Aangezien deze software niet meer te upgraden is naar de nieuwere versie vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn met deze computer.

Hoelang kan deze iMac nog meegaan?
Is het mogelijk om deze als extern scherm te gebruiken voor mijn Macbook pro (13-inch,2017)? Zo ja, met welke accessoire?
Is het mogelijk om hier na verloop van tijd Windows op de laten draaien indien bovenstaande opties niet mogelijk zijn?

Ik probeer namelijk een oplossing te zoeken om deze computer toch niet te hoeven weggooien. De computer word gebruikt voor dagelijks gebruik, vooral op internet surfen, emails checken, facebook, streamen,..

Alle reacties

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:56
Hij gaat mee totdat er iets stuk gaat? (Met dit model is dat meestal de videokaart)
Voor wat jij ermee doet is dit een prima apparaat. Ik zie geen reden om moeilijk te doen met Windows installeren, enz.
Ik heb het 27” model, ook uit 2011 en die werkt prima. Heb wel de harddisk vervangen door SSD.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:16

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met @remmuz.

Hoewel het ding al 11 jaar oud is, zou ik hem gewoon gebruiken tot je software echt niet meer werkt
die je voor je normale gebruik nodig hebt of hij kapot gaat, net welke eerst komt.

Als je zoals je zelf zegt weinig kennis van computers hebt zou ik allesbehalve gaan knutselen met andere besturingssystemen en dergelijke. Hoewel het ding technisch Windows 10 kan draaien loopt daar de supoort ook binnen 3 jaar van af.

I reject your reality and substitute my own

• Winduss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-09 07:32
Als het goed is werkt Opencore Legacy Patcher ook met deze iMac, waarmee je er Monterey op kunt draaien. Hou wel in de gaten dat deze iMac geen Metal compatible video kaart heeft (iMacs vanaf 2012 hebben dat wel), waardoor sommige dingen niet helemaal 100% zullen werken met Monterey.

Heb zelf een tijdje Monterey zo op een iMac uit begin 2009 gebruikt en het werkte goed genoeg, beter dan je zou verwachten voor zo'n oud beestje :)

(je kan natuurlijk in die iMac ook de videokaart vervangen door een nieuwere maar dat is wel een uitdaging)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je die iMac als eerste eigenaar?

Ik zou je in ieder geval willen aanraden om een hobbyist te zoeken die je iMac kan schoonmaken, upgraden met een SSD, en kan voorzien van nieuwe koelpasta. Die laatste kan de levensduur van je videokaart mogelijk verlengen, indien goed aangebracht.

Koelpasta van 11 jaar oud heeft een (sterk) verminderde werking. Daarom vervangen.

Ventilatoren even uit elkaar halen, schoonmaken en weer in elkaar. Logic board er uit en schoonmaken, behuizing schoonmaken etc. Is maximaal 2 uren werk inclusief het monteren van de SSD. Exclusief het installeren van macOS en/of andere software.

Eerder was dit mijn hobby maar ik heb mijn tijd nu anders nodig.