Plee bril wiebelt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Mijn vraag:

Ik heb onlangs voor het eerst mij gewaagd aan het vervangen van de plee bril. De Blokker vraagt serieus geld en ben naar de Action gegaan en leek me er prima uitzien, 15 euro leek me ok. Na hoop gezeik en draaien aan die schroeven wiebelt het ding alle kanten op. Ja sorry daar heb ik echt issues mee, je wilt toch lekker zitten of niet. Dus ik bel de ijzerwaren meneer op de hoek hier en die heeft geen idee. Ja wat ik weet is dat het gat waar die schroeven van die bril ingaan erg groot zijn en dat de boel dan dus kan gaan schuiven. Maar een oplossing heb ik niet gekregen hij wist het niet. Daarna pleebrillen tent gebeld en ja voor 80 euro had hij zeker de juiste bril die bij het merk van de pot hoort (80 piek?! excl voorrij kosten ;-). Er moet toch wel een simpelere oplossing zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gewoon een mooie witte plee, hangt aan de muur. Merk Plieger.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
drie keer ruilen en ben nu beetje klaar mee.Ik heb op internet zitten zoeken en er schijnen rubberen ringen te zijn maar is dat de oplossing?

Beste antwoord (via LucyLG op 11-08-2022 08:38)

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:25

Fanta

FordPerformance™️

Dat die gaten groter zijn dan de bouten maakt niets uit. Het bevestigingsplaatje (met daaronder een rubber afdichting) is groter dan het gat in de pot en valt daar overheen. Op het moment dat je aan de onderkant de boel strak trekt, zit hij gewoon goed. De gaten in de pot zijn groter dan de bouten, zodat je de zitting kan 'stellen'. Keramiek krimpt tijdens het productieproces, waardoor het (zeker bij de goedkopere potten) vrijwel onmogelijk is dat de gaten elke keer exact even groot zijn en op exact dezelfde plek zitten.

Blijft de bril alsnog los zitten, dan heb je:

a) de verkeerde zitting gekocht;
b) goedkope rommel gekocht;
c) de zitting verkeerd gemonteerd;
d) een willekeurige combinatie van a t/m c.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Alle reacties

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:07
Misschien moet je eens beginnen met een foto ervan
of het merk en type van je plee

en werlke bril je hebt gekocht

dan kan er misschien iemand wat zinnigs over zeggen

of gewoon de schroeven wat beter aan draaien dan alles los laten bungelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
En ja, er horen ook rubberen ringen tussen de schroeven en toiletpot te zitten.

• LucyLG
boyette schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 06:25:
Misschien moet je eens beginnen met een foto ervan
of het merk en type van je plee

en werlke bril je hebt gekocht

dan kan er misschien iemand wat zinnigs over zeggen

of gewoon de schroeven wat beter aan draaien dan alles los laten bungelen
uhm ja foto van de WC kan, beetje gek misschien, maar fair point het merk lees ik in het logo als Plieger. Het is vrij nieuw allemaal en is geïnstalleerd aan de muur. De rest van de boel is ingebouwd.

Er is stevig gedraaid aan de schroeven door diversen mensen die wilden helpen. Na wat interessante youtube filmpjes denk ik dat er rubbers tussen de aansluiting van de bril horen en geen stukje glat plastic wat Action meelevert.Goedkoop is dus duurkoop.

Ik stel de vraag hier toch wel omdat ik steeds weer wat koop en het werkt weer niet (een effing plee bril why is that so hard)

Veel dank alvast!

[ Voor 6% gewijzigd door LucyLG op 11-08-2022 07:06 ]

• LucyLG
M!chel schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 06:29:
En ja, er horen ook rubberen ringen tussen de schroeven en toiletpot te zitten.
Ik had een beetje vermoeden, kan je mij een link sturen wat ik moet kopen, mijn telefonische avonturen werkten niet goed dus ik stel sterk op prijs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
LucyLG schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 06:32:
[...]

Ik had een beetje vermoeden, kan je mij een link sturen wat ik moet kopen, mijn telefonische avonturen werkten niet goed dus ik stel sterk op prijs.
Ik zou een iets duurdere bril kopen, bij de Praxis of Gamma bijv. en kijk gewoon even in de verpakking wat voor materiaal erbij zit.
Voor 15 euro kun je ook niet veel goeds verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Of koop de bril van lidl. Die zakt ook vertraagd en wiebelt niet

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• LucyLG
Dank voor reacties ik denk dat ik zelf de extra bevestigingsset moet kopen bij een bouwmakrtk. Ik had bij de blokker het idee dat het zelfde rotzooi was en ik vind een pleebril voor 80 euro absurd, maar ja wat weet ik nou precies over deze business.

LIDL meen je dat echt @Marzman ?

@M!chel dank voor de tip inmiddels weet ik meer over dit soort zaken...mede door jullie uiteraard.

Indien iemand een link weet naar een site met wat ik nodig heb zou ik dat erg waarderen. Dank!

[ Voor 26% gewijzigd door LucyLG op 11-08-2022 06:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@LucyLG Bij mij wiebelt die niet, heb die al drie jaar. Is een vrij zware bril maar er zit een vertragingsmechanisme in dat hij niet hard op je wc valt. https://www.lidl.nl/p/wenko-wc-bril-premium/p100342202

Bij jouw bril ontbreekt waarschijnlijk iets, Action koopt goedkope batches op (soms afgekeurd, soms bijna overdatum, soms voor een andere markt bedoeld).

Bij de Praxis kost het trouwens ook geen 80 euro, vanaf 25 euro ongeveer.

/▌

• LucyLG
Marzman schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:21:
@LucyLG Bij mij wiebelt die niet, heb die al drie jaar. Is een vrij zware bril maar er zit een vertragingsmechanisme in dat hij niet hard op je wc valt. https://www.lidl.nl/p/wenko-wc-bril-premium/p100342202

Bij jouw bril ontbreekt waarschijnlijk iets, Action koopt goedkope batches op (soms afgekeurd, soms bijna overdatum, soms voor een andere markt bedoeld).

Bij de Praxis kost het trouwens ook geen 80 euro, vanaf 25 euro ongeveer.
Thanks dus die LIDL plee heeft wel de juiste bevestigingen meegeleverd? Ik ben het erg zat nu dit gezeik allemaal dus je tip is zeer welkom. Nee de vertraging was uitverkocht helaas. Nu dus voor derde keer naar Action, het lijkt leuk daar maar pas op...

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:32

Yucon

*broem*

Ik ken het probleem. Ook met serieus dure brillen. Nu had ik er laatst een uit de middenmoot en die houdt het voorlopig om onduidelijke redenen wel langer vol. Hoewel ik het niet kan beargumenteren heb ik het onbestemde gevoel dat de ogen van de pot mogelijk wat afwijken ten opzichte van wat standaard is. Het kan zijn dat dit is wat je krijgt als je een goedkope pot hebt en de maatvoering aan die kant wat ongebruikelijk is.

Desondanks hoor ik graag de gouden tip :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Ik werk bij Plieger. Doe me even een foto van de pot, dan geef ik je het artikelnummer van de zitting die er het beste op past.

P.S. €80 is een hele normale prijs voor een wc-bril, maar het kan inderdaad wel goedkoper.

P.S.2 Je koopt een WC-bril bij de Action en gaat klagen over de kwaliteit.. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Fanta schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:18:
Ik werk bij Plieger. Doe me even een foto van de pot, dan geef ik je het artikelnummer van de zitting die er het beste op past.

P.S. €80 is een hele normale prijs voor een wc-bril, maar het kan inderdaad wel goedkoper.

P.S.2 Je koopt een WC-bril bij de Action en gaat klagen over de kwaliteit.. |:(
I know ik had niet erg veel zin om daar echt geld aan uit te geven, het is ook een huurwoning he. Maar fair point.

Ik ga de verhuurder niet verder bevoordelen gezien hij dat ook niet erg doet daar zit beetje de crux hier, ik wil gewoon een nette betaalbare oplossing.

Dank voor je aanbod ik stuur je een foto en enjoy ;-)

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:32
Neem twee 'kurken' (van een wijnfles oid), boor daar passende gaten in en druk die dan in de gaten van de pot.
Veel wijnhuizen gebruiken tegenwoordig kunststofkurken, en die zouden lang genoeg mee moeten kunnen.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• LucyLG
Peter-036 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:27:
Neem twee 'kurken' (van een wijnfles oid), boor daar passende gaten in en druk die dan in de gaten van de pot.
Veel wijnhuizen gebruiken tegenwoordig kunststofkurken, en die zouden lang genoeg mee moeten kunnen.
Thanks.... jij bent vast iemand die zo handig is. Ik heb slechte ervaringen met klussen mn internet aanleggen heb ik wat aan overgehouden dat ik arts moest benaderen.... maar je bent welkom hoor en dank voor je tip! Ik dacht eigenlijk ook dat dit niet echt rocket science was, maar this is not my thing en na 100 youtube tutorials wil ik weten wat jullie aanraden.Dank voor je reactie!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Dat die gaten groter zijn dan de bouten maakt niets uit. Het bevestigingsplaatje (met daaronder een rubber afdichting) is groter dan het gat in de pot en valt daar overheen. Op het moment dat je aan de onderkant de boel strak trekt, zit hij gewoon goed. De gaten in de pot zijn groter dan de bouten, zodat je de zitting kan 'stellen'. Keramiek krimpt tijdens het productieproces, waardoor het (zeker bij de goedkopere potten) vrijwel onmogelijk is dat de gaten elke keer exact even groot zijn en op exact dezelfde plek zitten.

• LucyLG
Fanta schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:37:

Dank voor je top reactie ik denk wel dat ik nu weet wat ik moet doen. Iedereen bedankt voor het meedenken!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

LucyLG schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:39:
[...]

Dank voor je top reactie ik denk wel dat ik nu weet wat ik moet doen. Iedereen bedankt voor het meedenken!
Geen dank. Als je me nog even een foto stuurt geef ik je een paar betaalbare opties waar het mee moet lukken.

• LucyLG
Komt eraan. En thanks wederom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:31

RoamingZombie

Watching the sheeple...

80 euro te duur vinden voor een WC bril terwijl die dingen decennia mee gaan. Je beknibbelt op de verkeerde kosten.

Dat gezegd te hebben, ik denk dat een handig persoon dit wel kan oplossen met aan paar simpele rubberen ringen van de bouwmarkt. Het gaat er gewoon om dat je de extra ruimte opvult waar die beweging uit komt.

Ninety percent of everything is crap.

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

RoamingZombie schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:57:

Dat gezegd te hebben, ik denk dat een handig persoon dit wel kan oplossen met aan paar simpele rubberen ringen van de bouwmarkt. Het gaat er gewoon om dat je de extra ruimte opvult waar die beweging uit komt.
Dit klopt dus niet, zie uitleg in het groen.

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Fanta schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:03:
[...]

Dit klopt dus niet, zie uitleg in het groen.
Met alle respect, ik weet wel zeker dat ik hem vast kan zetten zelfs al is het een goedkoop barrel. Daar heb je gewoon een beetje vernuft voor nodig en het is geen hogere wiskunde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

RoamingZombie schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:04:
[...]

Met alle respect, ik weet wel zeker dat ik hem vast kan zetten zelfs al is het een goedkoop barrel. Daar heb je gewoon een beetje vernuft voor nodig en het is geen hogere wiskunde.
Dat laatste klopt. En nee, daar heb je geen extra onderdelen voor nodig.. :)

Maar het leuke is dat een goedkoop barrel hoe dan ook binnen no-time vervangen zal moeten worden, waarom dan niet gelijk eentje kopen die direct goed vast zit en als bonus nog wat langer mee gaat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Fanta schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:07:
[...]

Dat laatste klopt. En nee, daar heb je geen extra onderdelen voor nodig.. :)

Maar het leuke is dat een goedkoop barrel hoe dan ook binnen no-time vervangen zal moeten worden, waarom dan niet gelijk eentje kopen die direct goed vast zit en als bonus nog wat langer mee gaat ook?
Oh, dat ben ik met je eens. Goedkoop is duurkoop in dit geval.

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:12
RoamingZombie schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:57:
80 euro te duur vinden voor een WC bril terwijl die dingen decennia mee gaan. Je beknibbelt op de verkeerde kosten.

Mwoah, bij sommige goedkope brillen is het materiaal echt gewoon te slap. Als dat niet perfect recht op de voorkant en ronding van de potrand ligt met de kunststof doppen, dan glijd die bij een beetje gewicht gewoon van links naar rechts.
Een bril van hard materiaal en degelijke (metalen) scharnieren heeft dat niet.

Wij kregen bij het betreden van onze huurwoning trouwens een nieuwe wc bril. Dat was of is een standaard hygiëne dingetje wat elke nieuwe bewoner krijgt... Geen idee of dat bij alle verhuurders is overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GeeEs schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:20:
[...]
Wij kregen bij het betreden van onze huurwoning trouwens een nieuwe wc bril. Dat was of is een standaard hygiëne dingetje wat elke nieuwe bewoner krijgt... Geen idee of dat bij alle verhuurders is overigens.
Nee zeker niet :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 20:11

Ligone

Moeha!

Ik zou een stabiliteitsstudie laten doen van je pleebril!

• LucyLG
Haha dank voor de reacties. Het zag er niet uit als goedkoop barrel en was stevige en zware kwaliteit maar idd de bevestiging kun je de pot mee op.
Pagina: 1