Vraag

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Mijn vraag is, ik ben al een tijdje nu bezig mn nieuwe laptop in orde te krijgen en windows defender en eigenlijk ook windows 11 vraagt om me in te loggen met mijn Microsoft account.

Nu heb ik sinds jaren een pakketje bij Microsoft 365 (enterprise oid) die ook de email afhandelt etc. Domeinnaam is mn extentie van mn email adres (dus geen outlook.com of hotmail.com). Maar Windows zegt dat ze mn email niet herkennen (als ik me inlog onder accounts in het configuratiescherm). Ik wil niet met een oude hotmail account werken vanwege dat je dan weer administrator issues hebt omdat mijn office pakket op mijn zakelijke domein/account staat (Onedrive doet lastig en ik kan niets wissen). Ik heb inmiddels gegoogeld en gezocht maar ik kom er toch niet uit.

In Office admin (de site waar je dingen meestal regelt) lukt het me niet een alias aan te maken met de extensie hotmail.com (wat op internet als oplossing wordt aangeraden, maar het is onmogelijk om dat aan te passen) en ook de oorspronkelijke login die je krijgt bij de start van Microsoft 365 zoals flappie@onmicrosoft.com werkt ook niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Dell laptop vrij nieuw niks enorm bijzonders, snel en goed ding op zich, maar ik vind hem mooi en prettig werken (alleen deze niet). Windows 11 en Microsoft 365 Enterprise. Snel genoeg voor beetje typen en googelen. Hoop niet dat windows 11 alles weer anders heeft gemaakt.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Genoeg, uren aan besteed, sites doorgenomen maar de voorgestelde oplossingen werkten niet bij mij soms omdat de knop er niet eens zit en je in office 365 je domein niet zomaar kan wijzigen.

Kan iemand hier iets over zeggen? Much appreciated en alvast dank!

[ Voor 9% gewijzigd door LucyLG op 11-08-2022 06:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Azure AD join.
O365 enterprise logins zijn geen ms accounts.

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Anoniem: 111246 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 06:11:
Azure AD join.
O365 enterprise logins zijn geen ms accounts.
Azure heb ik ook over gelezen maar kan je iets meer zeggen, link is ook goed hoor. Iedere hulp is welkom.

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@Anoniem: 111246 - wordt azure ad dan bij (alle) o365 pro accounts geleverd? nee toch? of vergis ik me..

Dan is het wel een beetje K U ... jeweetwel ... om te moeten uppen om zoiets werkend te krijgen..

terwijl je in beginsel natuurlijk gewoon met een free account zou moeten kunnen inloggen ongeacht hoe dat verder zit. ik vrees alleen dat een free account aanmaken op een mailadres dat ook een O365-pro account is niet zal werken anders zou je na domain-validation gewoon alsnog een account hebben. ik durf alleen niet te zeggen dat je dan geen conflicten krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Ja, bij alle business versies en E-versies zit Azure AD, alleen de personal versies werken Microsoft accounts.

By design. Kwestie van inlezen voor je iets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:58
LucyLG schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 06:12:
[...]

Azure heb ik ook over gelezen maar kan je iets meer zeggen, link is ook goed hoor. Iedere hulp is welkom.
Zoek eerst eens uit wat voor licentie je precies hebt, o.b.d.v kunnen we je verder adviseren.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Met een zakelijk 365 abbo moet je wel Windows 11 Pro hebben om een Azure AD join te kunnen doen. Kan niet met Home, want daar zit geen enkele directory integratie in.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1