Ik zie niet direct een reden dat de computer gestolen zou zijn. Veel werkgevers geven dat ding aan een werknemer en inleveren hoeft niet altijd eigenlijk, ze willen het vaak niet terug.
Wat een dergelijke professionele club hoort te doen is hem vergrendelen dat je er niks meer mee kan. Dan kan je nog wel de computer wipen en opnieuw alles installeren.
Politie bellen zie ik niets in hier er is geen reden om van diefstal uit te gaan en J&J zitten er meestal niet meer op te wachten (gebruikte laptops).
Ik heb vaak laptops gekregen van opdrachtgevers want ze wilden niks terug het interesseerde ze gewoon niet ook echt. Alles was geblokkeerd en kon toch niet meer systeem in. Dus nul risico wat betreft security.
Ik zie issue niet echt. Als je de politie belt denk ik dat je jezelf incrimineert eigenlijk (ja ik heb weinig met onze blauwe dienders, eerlijk kan lang duren).Je kan zelfs heling aan je broek krijgen. Als je het echt niet ziet zitten breng het ding terug naar verkoper. Civiel geldt als je hebt gekocht van particulier wordt je niet beschermd (indien de laptopverkoper niet de eigenaar was) en ben je de laptop mogelijk kwijt en je geld ook als het echt om diefstal gaat. Maar dat is echt de vraag hier of dat wel zo is. Dat scherm zegt niet erg veel mijns inziens.
Je hebt mijns inziens te goeder trouw gehandeld. Let it go. at je het hier post zegt al wat over je zorgen.
[
Voor 22% gewijzigd door
LucyLG op 11-08-2022 07:38
]