Ik heb vandaag een nieuwe Amerikaanse Samsung koelkast ontvangen. Helemaal geweldig maar ondanks dat het een relatief stille koelkast is, stoor ik me aan de lage bromtoon. Ik heb een open keuken en vanwege de grootte van de koelkast staat deze op een andere plek dan de oude inbouw koelkast. Ik zit met het idee te spelen om een soort ombouw van MDF te maken met aan de binnenkant iets van geluidwerend materiaal. Ik heb bij wijze van experiment mijn matras tegen de zijkant van de koelkast geplaatst en dat werkt al goed. Ik zie op internet veel soorten materialen maar heb hier geen ervaring mee. Iemand die mij op weg kan helpen? Het gaat dus om laag frequent geluid.
Vraag
Alle reacties
Toevallig heb van vrienden hetzelfde gehoord. Het schijnt een bekend probleem te zijn. Het gaat om een buzzing/humming sound volgens Samsung.
Zit er een ijsblokjes functie op? Dan wordt er aangeraden om de ijskast direct te verbinden met een water toevoer. Dat zou de buzzing moeten verminderen. Maar ook als je dat wel hebt en de waterdruk te hoog is kan het wederom ontstaan. Dat schijnt in te stellen te zijn in de ijskast.
Meer kan ik niet helpen succes!
Zit er een ijsblokjes functie op? Dan wordt er aangeraden om de ijskast direct te verbinden met een water toevoer. Dat zou de buzzing moeten verminderen. Maar ook als je dat wel hebt en de waterdruk te hoog is kan het wederom ontstaan. Dat schijnt in te stellen te zijn in de ijskast.
Wat je ook doet, zorg dat de koelkast zijn warmte nog kwijt kan, anders ben je verder van huis.
Als er ergens iets meetrilt, kan een strategisch geplaatst drukpuntje alles oplossen, staat ie niet vlak moet je de pootjes afstellen, en ben je erg geluidsgevoelig zoek dan iets wat het geluid overstemt (ik kan kinderen goed aanraden, overstemmen met gemak een dieselaggregaat
).
Als er ergens iets meetrilt, kan een strategisch geplaatst drukpuntje alles oplossen, staat ie niet vlak moet je de pootjes afstellen, en ben je erg geluidsgevoelig zoek dan iets wat het geluid overstemt (ik kan kinderen goed aanraden, overstemmen met gemak een dieselaggregaat
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Dit lijkt ook bij mij het geval geweest te zijn. Een geluid alsof de subwoofer heel zachtjes aan staat. Nadat ik de waterleiding had aangesloten verdween het gelukkig. Anders had de koelkast waarschijnlijk retour gegaan. Bedankt voor je reactie!LucyLG schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 01:22:
Toevallig heb van vrienden hetzelfde gehoord. Het schijnt een bekend probleem te zijn. Het gaat om een buzzing/humming sound volgens Samsung.