Vraag

• scworld
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-03 16:20
Als PoE-leek heb ik vorige week mijn eerste WAP met PoE support en een PoE adapter aangeschaft. De WAP werkt prima met een extra voeding. Helaas lijkt de adapter totaal geen stroom te leveren.

Vraag 1: Zouden deze twee apparaten goed samen moeten kunnen werken of is de 24V van de injector te veel voor de WAP?
...

WAP: pricewatch: Aruba Instant On AP22 (Incl. voedingsadapter) PoE (802.3af)
PoE injector/adapter: pricewatch: Ubiquiti POE-24-24W-G 1-pack Zwart 24V (dus PoE+ denk ik?)
...

Het lampje op de injector heeft kort gebrand, maar voor de rest gebeurt er niks. Met een multimeter heb ik ook niks gemeten, zowel op de UTP kabel als bij de uitgaande contacten van de injector zelf.

Vraag 2: Lijkt dit op een DOA van de injector?
...

Beste antwoord (via scworld op 13-08-2022 14:50)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eerder PoE-. Ubiquiti maakt er geen gebruik meer van inmiddels (op legacyproducten na) maar hun oude 24V PoE is geen standaard en bestaat alleen maar om goedkoop te zijn.

Gelukkig is jouw AP voorzien van echte (standaard) PoE en zul je 'm ws niet stuk gemaakt hebben met de nonstandaard 24V PoE, maar dat had wel degelijk gekund.
...
Mogelijk. Je hebt het in ieder geval het verkeerde product gekocht.

Om het bij hetzelfde merk te houden, je hebt deze nodig: https://store.ui.com/coll...ssories/products/u-poe-at

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Alle reacties

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16
Die injector is passive poe
Het ap wil active poe, 802.3af/at

Dus die injector werkt niet. Grote kans trouwens dat je nu je aruba ap opgeblazen hebt…

CISSP! Drop your encryption keys!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Je had de 802.3af versie van Ubiquiti moeten gebruiken, kost 15 euro volgens mij. 802.3af is trouwens 48 volt. Je weet nu niet wat er stuk is maar ik gok dat het de poe adapter is dus het is de moeite waard om een andere te kopen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eerder PoE-. Ubiquiti maakt er geen gebruik meer van inmiddels (op legacyproducten na) maar hun oude 24V PoE is geen standaard en bestaat alleen maar om goedkoop te zijn.

Gelukkig is jouw AP voorzien van echte (standaard) PoE en zul je 'm ws niet stuk gemaakt hebben met de nonstandaard 24V PoE, maar dat had wel degelijk gekund.
...
Mogelijk. Je hebt het in ieder geval het verkeerde product gekocht.

Om het bij hetzelfde merk te houden, je hebt deze nodig: https://store.ui.com/coll...ssories/products/u-poe-at

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• scworld
Dank. Ik zie nu 2 posts met een conflicterende suggestie voor de adapter/injector:
802.3af vs 802.3at. De WAP zelf heeft 802.3af. Ik heb net gelezen dat een "at" supplier ook werkt met de "af" client, dus ik heb de ubiquiti van CyBeR gekocht. Ik ben benieuwd :)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
scworld schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:18:
Dank. Ik zie nu 2 posts met een conflicterende suggestie voor de adapter/injector:
802.3af vs 802.3at. De WAP zelf heeft 802.3af. Ik heb net gelezen dat een "at" supplier ook werkt met de "af" client, dus ik heb de ubiquiti van CyBeR gekocht. Ik ben benieuwd :)
802.3AF is de originele PoE, 802.3AT is de opvolger (kan meer stroom leveren), AT is backwards compatible met AF dus AF apparaten zullen werken op een switch met AT poorten.
Andersom niet, nieuwe apparaten die AT gebruiken en meer stroom nodig hebben werken natuurlijk niet op een oudere AF poort.

Ubiquiti liep een paar jaar geleden hier naast met hun eigen 'PoE' waar ze gewoon 24V op de kabel dumpen en hopen dat niemand er ooit een laptop oid op aansluit... Die methode moet je waar mogelijk vermijden :+

Fixing things to the breaking point...

• scworld
De nieuwe PoE adapter is net binnengekomen en hij werkt. Bedankt iedereen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee