Hoi,
Ik had deze vraag laatst ook op klusidee gepost, maar heb daar nog geen reactie gehad. Ik zie veel kundige Tweakers voorbij komen die mij misschien ook wel kunnen adviseren (ik wist pas sinds kort dat hier de community ook best actief in is
)
copy pasta

Het oranje onderste vak is waar de koof overheen valt uiteindelijk
Ik had deze vraag laatst ook op klusidee gepost, maar heb daar nog geen reactie gehad. Ik zie veel kundige Tweakers voorbij komen die mij misschien ook wel kunnen adviseren (ik wist pas sinds kort dat hier de community ook best actief in is
copy pasta
Het voordeel van de spack spray is dat je het redelijk in dezelfde structuur erop kunt spuiten. Het nadeel van de schade op het plafond is dat het herstellen ervan éénmalig kan. Daarna moet je er vanaf blijven. Misschien hebben jullie hier ervaring mee? M.i. gaat de voorkeur uit naar vullen, spackspray, verven en klaar. Koof erop en het valt waarschijnlijk niet eens meer op.In onze keuken zit een afzuigkap die zijn beste tijd wel heeft gehad. Het is een recirculatie afzuigkap die niet helemaal meer lekker filtert. De motor zit vol met vet. Ik heb besloten om een deel van de afzuigkap te demonteren. Tot mijn verbazing heeft de vorige keukenboer of eigenaar een grote metalen plaat gekit tegen het spack plafond. En, zoals je op de foto kan zien, krijg je dat met geen mogelijkheid mooi van de spack af.
Nu heb ik jullie advies nodig. Ik wil het zo goed als mogelijk repareren. Er komt een koof langs de wand om een nieuwe afzuigkap naar buiten te laten afzuigen. Wat is wijsheid? Een stuckadoor het gebied van 40x35 opnieuw laten spacken (kosten: €250), of alle loszittende spackdelen voorzichtig verwijderen met een pasje/plastic plat stokje en met Alabastine Muurvuller (ik denk niet de tube, maar een kilo poeder) en Alabastine Spack Spray (of vergelijkbare merken) de plekken zo goed als mogelijk bijwerken?
Het oranje onderste vak is waar de koof overheen valt uiteindelijk

[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 10-08-2022 23:21 ]