Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:43
Kan iemand hier een website aanraden die snel en fijn werkt, en waarmee je mooie lijsten kunt maken (inclusief filters zoals "jaar" "categorie"etc.)?
  • Ik heb even gekeken op IMDB, maar die website is zo NIET gebruiksvriendelijk en enorm traag altijd.
  • Ik heb vervolgens op Moviemeter gekeken (wel fijn dat het Nederlands is), maar daar kun je dus geen verder filters op lijsten zetten zoals Thriller of Jaar o.i.d.
  • Vervolgens op themoviedb gekeken, maar ook daar is er helemaal geen mogelijkheid tot filters toepassen op lijsten o.i.d. Het is echt enorm vervelend dat zulke basisfuncties er niet in zitten.
  • Ik heb net ook even naar letterboxd gekeken, en die lijken wel z`n soort functie te hebben, en de site werkt redelijk vlot.
  • Trakt.tv zag ik ook nog wel voorbij komen, maar die website vind ik dan weer enorm onoverzichtelijk. Plus dat ik niet weet of filters toe te passen zijn op lijsten.
Ik word geregeld gevraagd voor goede films e.d. dus ik wil diverse lijsten met familie en vrienden kunnen delen. Het is dan heel fijn als zij weer verder kunnen filteren op bijvoorbeeld comedy, of jaar o.i.d.

Heeft iemand een goede tip voor mij?

[ Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 10-08-2022 10:57 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
TVmaze of TMDb?

Pardon, filmtopic. Niet TV.

[ Voor 55% gewijzigd door Stukfruit op 10-08-2022 11:13 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:29
@Wachten...

Zelf even in elkaar knutselen ?

https://redis.com/blog/ho...ing-fastapi-and-react-js/

[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 11-08-2022 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Zoveel tijd heb ik er niet voor, dus ik zoek wel een kant en klare website. Maar veel sites lijken maar weinig te kunnen qua filters op eigen lijsten. Letterboxed lijkt tot nu toe een van de weinige te zijn, maar ik ken het helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:44
Er zijn een aantal mensen die hier Letterboxd gebruiken (ik ook sinds vorig jaar). Ik weet niet precies wat ik er van moet denken. Ik heb een gratis account en dan heb je niet al die features, maar ik vind de app/website niet echt heel gebruiksvriendelijk. Bij imdb heb ik veel sneller een film gelogd.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 15:00
Wachten... schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:56:
Kan iemand hier een website aanraden die snel en fijn werkt, en waarmee je mooie lijsten kunt maken (inclusief filters zoals "jaar" "categorie"etc.)?
  • Ik heb even gekeken op IMDB, maar die website is zo NIET gebruiksvriendelijk en enorm traag altijd.
  • Ik heb vervolgens op Moviemeter gekeken (wel fijn dat het Nederlands is), maar daar kun je dus geen verder filters op lijsten zetten zoals Thriller of Jaar o.i.d.
  • Vervolgens op themoviedb gekeken, maar ook daar is er helemaal geen mogelijkheid tot filters toepassen op lijsten o.i.d. Het is echt enorm vervelend dat zulke basisfuncties er niet in zitten.
  • Ik heb net ook even naar letterboxd gekeken, en die lijken wel z`n soort functie te hebben, en de site werkt redelijk vlot.
  • Trakt.tv zag ik ook nog wel voorbij komen, maar die website vind ik dan weer enorm onoverzichtelijk. Plus dat ik niet weet of filters toe te passen zijn op lijsten.
Ik word geregeld gevraagd voor goede films e.d. dus ik wil diverse lijsten met familie en vrienden kunnen delen. Het is dan heel fijn als zij weer verder kunnen filteren op bijvoorbeeld comedy, of jaar o.i.d.

Heeft iemand een goede tip voor mij?
Ik gebruik TVTime voor mijn series in bij te houden, sinds een tijd zitten er ook films in, wellicht een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Laatst online: 01:44
Poulske schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Ik gebruik TVTime voor mijn series in bij te houden, sinds een tijd zitten er ook films in, wellicht een optie?
Hm, lijkt een beetje op JustWatch, maar dan beter. Bedankt voor de tip! :)

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Poulske schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Maar kun je daar dan ook filteren in een gemaakte lijst? Want dit kan dus bijna nergens en dat is precies wat ik wel wil.

In letterboxd kan dit wel, maar je wordt wel een partij dood gegooid met reclame daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Wachten... schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:32:
[...]

Maar kun je daar dan ook filteren in een gemaakte lijst? Want dit kan dus bijna nergens en dat is precies wat ik wel wil.

In letterboxd kan dit wel, maar je wordt wel een partij dood gegooid met reclame daar.
Goeie vraag, durf ik niet te zeggen, gebruik hem alleen voor series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:03
Letterboxd lijkt me het makkelijkst. Daar kun je zowel je bekeken films bijhouden als naar hartenlust de gekste lijsten creëren.

Op MovieMeter kun je - behalve een top 10 - niet echt openbare lijsten maken, het is meer een filmforum (dat op sterven na dood is sinds nieuw management is geïnstalleerd zo'n 2,5 jaar geleden).

Je hebt ook nog What I Watch, maar daar heb ik geen ervaring mee. De site zelf ziet er vrij basic uit, in vergelijking met de strakke layout van Letterboxd.

[ Voor 28% gewijzigd door P-Rock op 10-08-2022 21:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in een eigen topic :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik gebruik Notion om dit soort lijsten te maken, maar of je ze handig kan delen als read-only weet ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:03
In het verleden heb ik http://whatiwatch.net/ gebreukt om dergelijke lijsten te maken; maar ook bij te houden wat ik zoal kijk in een week.

Echter heb ik het idee dat dit niet meer actief wordt ondersteunt nog gebruikt; het was vrij simpel.

Ik deel dit meer omdat ik ook wel benieuwd ben welke alternatieven er zijn voor wat TS heeft gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Als ik een tipje mag meegeven: kies iig een dienst waarbij het makkelijk is om de data te exporteren. Beetje lullig als je veel moeite hebt gestoken in het categoriseren en de dienst plotseling stopt.

• X-DraGoN
  • Laatst online: 21:45
Nog een stem voor letterboxd. Kan je alles mee doen wat je vraagt.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 22:15

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb een eigen app die ik hiervoor gebruik. Nog hevig in development, maar ik kan je wel een linkje sturen, kan je mij wellicht wat feedback geven. Het idee is om een lightweight no-add app te maken, dus geen nonsense zoals bij Letterboxed.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:31
Ik gebruik JustWatch app/site. Daar kun je filters toepassen. En je ziet op welke streamingsdiensten de serie of film draait op dat moment.

Maar delen kan volgens mij niet, wat ik zo snel zie. Je kunt natuurlijk wel printen als pdf 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
josh-hill schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:14:
Er zijn een aantal mensen die hier Letterboxd gebruiken (ik ook sinds vorig jaar). Ik weet niet precies wat ik er van moet denken. Ik heb een gratis account en dan heb je niet al die features, maar ik vind de app/website niet echt heel gebruiksvriendelijk. Bij imdb heb ik veel sneller een film gelogd.
Ik ben dus nu aan het kijken of ik Letterboxd wat vind, maar wat ik voornamelijk irritant vind, is dat je dood wordt gegooid om pro te kopen, en de ads die erop staan. Ik heb dan zelf weliswaar geen last van de ads, vanwege Pihole, maar voor de vrienden en familie is het erg vervelend.

Ik kan er gewoon niet bij dat simpele functies zoals eigen lijsten verder filteren op jaar en categorie etc., niet mogelijk is.

Ik ben dus nog steeds zoekende, want ondanks Letterboxd het meest in de buurt komt, is ook dat niet echt wat ik zoek.

Ik heb ook TMDB geprobeerd, en alhoewel dat redelijk fijn werkt, kun je daar ook praktisch niks doen met eigen lijsten.

Moviemeter ook geprobeerd, but same story. @P-Rock Ik kom er inderdaad achter dat ik geregeld bepaalde films niet kan vinden. Dat zal dus ongetwijfeld met jouw eerder post te maken hebben.
Het fijne vind ik alleen wel dat het Nederlandse stemmen zijn. Soms hebben Amerikanen (veel op IMDB) toch en andere kijk of "goede films"

[ Voor 11% gewijzigd door Wachten... op 12-08-2022 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
njiwedu0b schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:22:
In het verleden heb ik http://whatiwatch.net/ gebreukt om dergelijke lijsten te maken; maar ook bij te houden wat ik zoal kijk in een week.

Echter heb ik het idee dat dit niet meer actief wordt ondersteunt nog gebruikt; het was vrij simpel.

Ik deel dit meer omdat ik ook wel benieuwd ben welke alternatieven er zijn voor wat TS heeft gevraagd.
Ik ben blij dat je reageert, want het leek alsof ik zo`n beetje de enige was die hier vraag naar heeft.
Het nummer 1 ding van database websites (lijkt mij) is dat je jouw eigen database wil maken/creëren, wilt filteren en lijsten wilt delen met anderen.

Dit kan alleen (gek genoeg) dus bijna nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Poulske schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:53:
[...]

Goeie vraag, durf ik niet te zeggen, gebruik hem alleen voor series.
Zou je dit eens na willen kijken voor mij? Normaal zou ik zo een account aanmaken en het testen, maar ik heb inmiddels al 6 account gemaakt op diverse websites, echter geen enkele biedt tot nu toe een fijne filter functie.

Als je het niet wilt doen dan snap ik dat ook hoor. Dan zou ik toch even zelf (weer) een account moeten maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sOid schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:35:
Als ik een tipje mag meegeven: kies iig een dienst waarbij het makkelijk is om de data te exporteren. Beetje lullig als je veel moeite hebt gestoken in het categoriseren en de dienst plotseling stopt.
Ja dit is een top tip, Ik dacht eerste dat dit niet kon bij Letterboxd, maar dit kan dus gelukkig wel.
Maar zoals gezegd is.

Het meest gekke vind ik wel dat je op de website van Letterboxd wel filters toe kunt passen, maar in de app niet. Dus lijst die ik bekijk van anderen (in de app) kan ik niet verder filteren.

En zoals eerder gezegd weet ik dus niet of Letterboxd het helemaal voor me is vanwege het pushen van de pro versie en de vele ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MrVegeta schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:09:
Ik heb een eigen app die ik hiervoor gebruik. Nog hevig in development, maar ik kan je wel een linkje sturen, kan je mij wellicht wat feedback geven. Het idee is om een lightweight no-add app te maken, dus geen nonsense zoals bij Letterboxed.
Is het ook webbased en kunnen mensen zonder app de lijsten zien die je maakt aan de hand van linkjes? Dat is voor mij wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Wat misschien ook een leuke optie is, maar niet helemaal aansluit bij je vraag.
Dat is Tautulli. Gebruik je plex, dan is dit een leuke toevoeging. Tautulli kan nieuwsbrieven
genereren, volledig naar smaak aan te passen over wat er in te zien is. En dit rondsturen
in een mooie grafische weergave op een groot aantal manieren van email tot push berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sjoerdvd schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:17:
Ik gebruik JustWatch app/site. Daar kun je filters toepassen. En je ziet op welke streamingsdiensten de serie of film draait op dat moment.

Maar delen kan volgens mij niet, wat ik zo snel zie. Je kunt natuurlijk wel printen als pdf 😛
Zou jij eens een lijst (desnoods met een paar random films erin) kunnen delen met mij zodat ik eens kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
ppeterr schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:23:
Wat misschien ook een leuke optie is, maar niet helemaal aansluit bij je vraag.
Dat is Tautulli. Gebruik je plex, dan is dit een leuke toevoeging. Tautulli kan nieuwsbrieven
genereren, volledig naar smaak aan te passen over wat er in te zien is. En dit rondsturen
in een mooie grafische weergave op een groot aantal manieren van email tot push berichten.
Dank voor je reactie, maar over het algemeen zoek ik zelf altijd specifiek naar films. Hoe minder nieuwsbrieven en push notificaties, des te beter. Er zijn zoveel baggerfilms, dat ik daarmee niet dood gespamd wil worden ;)
Als je soms ook wel eens van die lijst tegenkomt zoals "top movies you have to watch", dan zitten daar vaak enorm slechte films tussen. Het gaat hier dus meestal enkel om de clicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Wachten... schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:26:
[...]

Dank voor je reactie, maar over het algemeen zoek ik zelf altijd specifiek naar films. Hoe minder nieuwsbrieven en push notificaties, des te beter. Er zijn zoveel baggerfilms, dat ik daarmee niet dood gespamd wil worden ;)
Als je soms ook wel eens van die lijst tegenkomt zoals "top movies you have to watch", dan zitten daar vaak enorm slechte films tussen. Het gaat hier dus meestal enkel om de clicks.
Je maakt dus de newsletter zelf, met bijvoorbeeld "afgelopen maand bekeken door Wachten..." of
"aangeraden aktie films door Wachten"..het is dus puur de content die jij aangeeft. Eventueel volledig
automatisch gegenereerd door condities in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
ppeterr schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:28:
[...]

Je maakt dus de newsletter zelf, met bijvoorbeeld "afgelopen maand bekeken door Wachten..." of
"aangeraden aktie films door Wachten"..het is dus puur de content die jij aangeeft. Eventueel volledig
automatisch gegenereerd door condities in te stellen.
Oh zo, bedankt voor de opheldering. Dat klinkt dan wel weer leuk.
Maar daar moet je dus Plex voor gebruiken (dit gebruik ik niet).

Ik ga het wel eens een keer uitzoeken. Het klinkt in ieder geval handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 22:15

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wachten... schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:22:
[...]

Is het ook webbased en kunnen mensen zonder app de lijsten zien die je maakt aan de hand van linkjes? Dat is voor mij wel een must.
Yes, is een webapp die je ook als WPA op je telefoon kan draaien. En je watchlist is openbaar, ook kan je andere gebruikers volgen om updates te krijgen van hun ratings/toegevoegde films en wordt je op de hoogte gehouden van trailers/release dates voor de films die je volgt (dus bv marvel films die eind volgend jaar uitkomen heb ik toegevoegd en als er een nieuwe release date is krijg ik daar een notificatie van).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...

Geprobeerd, maar dat is helemaal een vreselijke app (persoonlijk) je kunt ook geen lijsten maken lijkt het. Je kunt enkel aangeven of je een film hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
maken van custom lijstjes met filtering, dan denk ik aan Excel. En het delen ervan is vast niet moeilijk vanuit de online versie.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik sla simpelweg IMDB linkjes op in mijn browser bookmarks. Je kan een mapje 'Movies & Series' maken en dan alles organiseren met submappen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...

Nee ik heb er even naar gekeken, maar je kunt ook niet echt aparte lijsten maken. Het enige handige aan die website is dat je diensten toe kunt voegen zoals Netflix etc. Dit is dan weer niet mogelijk met Lettterboxd.

Om gek van te worden dat er geen fatsoenlijke website bestaat die alles aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Oke ik heb nu een extensie gevonden voor Firefox waarmee je Netflix (en andere streaming services) eruit kunt filteren binnen Letterboxd

https://github.com/adlerzei/letterboxd-streaming-providers

Het enige waar ik niet zo`n fan van ben, is dat de extensie niet gecontroleerd is door Firefox, en of je dus weet of deze veilig is. Kan iemand hier iets over zeggen of dat wel of niet aan te raden is om te gebruiken?

Als je de extensie aan hebt staan en naar je lijst gaat, dan highlight hij de films voor de streaming service die je hebt geselecteerd in de extensie. Het ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgYkdFdQNBBYziufvEmuxZxrEYw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MfJHV9TAKkQwsg9u0YMPH0Ny.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Wachten... schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:37:
[...]

Nee ik heb er even naar gekeken, maar je kunt ook niet echt aparte lijsten maken. Het enige handige aan die website is dat je diensten toe kunt voegen zoals Netflix etc. Dit is dan weer niet mogelijk met Lettterboxd.

Om gek van te worden dat er geen fatsoenlijke website bestaat die alles aan boord heeft.
Ik had er al iets over gezegd, maar geen reactie op gekregen.

Kijk eens naar Notion, dan kan je alles zelf indelen zoals jij het wilt.

YouTube: Notion Template: What to Watch Monster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ernemmer schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:50:
[...]

Ik had er al iets over gezegd, maar geen reactie op gekregen.

Kijk eens naar Notion, dan kan je alles zelf indelen zoals jij het wilt.

YouTube: Notion Template: What to Watch Monster
Ik dacht dat ik op jou al een reply had gestuurd, maar blijkbaar dus niet.
Ik vroeg me af of jij kon kijken of je die lijsten dan kon delen?
Ik ga het filmpje even bekijken..... Kom er straks op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Wachten... schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:11:
[...]

Zou je dit eens na willen kijken voor mij? Normaal zou ik zo een account aanmaken en het testen, maar ik heb inmiddels al 6 account gemaakt op diverse websites, echter geen enkele biedt tot nu toe een fijne filter functie.

Als je het niet wilt doen dan snap ik dat ook hoor. Dan zou ik toch even zelf (weer) een account moeten maken ;)
Ja, je kan in TVTime zelf gemaakte meerdere lijsten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Poulske schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:23:
[...]

Ja, je kan in TVTime zelf gemaakte meerdere lijsten maken.
En zitten daar dan ook filters op zoals genre, jaartal etc? En kun je daar ook filteren op streaming service? Deze punten zijn cruciaal voor mij.

Dank dat je er sowieso even naar wilt kijken. Ik stel het enorm op prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Wachten... schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:26:
[...]

En zitten daar dan ook filters op zoals genre, jaartal etc? En kun je daar ook filteren op streaming service? Deze punten zijn cruciaal voor mij.

Dank dat je er sowieso even naar wilt kijken. Ik stel het enorm op prijs!
Dat weet ik allemaal niet, ik denk dat je het best zelf een (test) account kunt aanmaken. Dan weet je precies wat het wel en niet kan.
Pagina: 1