Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:18
Beste allen,

Ik sta op het punt om van werkgever te wisselen. De nieuwe werkgever verwacht CAO verhogingen te laten ingaan per 1 oktober, waar medewerkers die per 1 oktober in dienst komen, daar niet voor geldt. Er is gesuggereerd door mijn nieuwe werkgever dat het aan te raden is per bijv. 26 september het nieuwe dienstverband te laten in gaan. Mijn oude werkgever hanteert 1 maand opzegtermijn per begin van de maand. M.a.w. zou ik op z’n vroegst 1 oktober van werkgever kunnen switchen (want ik heb nog niet opgezegd). Ik wil dit nog met mijn huidige werkgever afstemmen of ik niet netjes per 25 september uit dienst kan zijn, maar mogelijk houden zij voet bij stuk en heb ik dus een overlap van werkgevers en evt fiscale effecten voor een aantal dagen. Ik heb nog wat vakantiedagen dus effectief/praktisch geen effect voor mijn oude werkgever. Niet echt significante beren op de weg maar wel significante effecten als ik de CAO verhoging misloop.

Of zie ik nu iets fundamenteels over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja. Gewoon tegen je nieuwe werkgever zeggen dat je die verhoging sowieso verwacht en anders niet komt. Wil ie ie nou hebben of niet? Nofi, maar je nieuwe werkgever lijkt een werkgever die administratief laks is en niet om zijn mensen geeft.

Having said that: overlap kan ook prima, heb je gewoon een week twee banen naast elkaar waarbij je bij de oude vakantieuren opmaakt. Belastingtechnisch wat onhandig, maar niet onoverkomelijk. Genoeg mensen met twee banen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allicht even overleggen met oude en nieuwe werkgever; maar je kan in NL gewoon 2 banen hebben. Je pakt alleen dan van 26 september tot 1 oktober geen loonheffingskorting.

Als je nieuwe werkgever dan toestaat dat je die week vrij hebt (dus dagen kopen of alvast van je toegekende vrije dagen afboeken) en jouw oude werkgever ziet geen belemmering om jou per 30 september inderdaad opgezegd te hebben (en dus per 1 okt elders te beginnen), ben je er toch?

/edit: spuit11 zoals @The Eagle zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 10-08-2022 20:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
Thanks @The Eagle en @MAX3400 . Cao verhoging is nog in onderhandeling en wordt een met terugwerkende-kracht-verhaal. Mijn intentie is om daar op voor te sorteren, maar blijft qua hoogte wel lastig op voor te sorteren tijdens onderhandelingen. Maar die verhoging wordt wel significant is de verwachting (inflatie of inflatie + 1%). We gaan het zien, morgen eerste gesprek tav salaris met m’n nieuwe werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Heb je nog vakantieuren bij je huidige werkgever? Zijn die toevallig genoeg om die vier missende dagen op te nemen zodat je alvast kan beginnen bij je nieuwe werkgever en nog in contract zit bij je oude?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als per 1 oktober de CAO-schalen omhoog gaan, dan stroom jij na 1 oktober toch gewoon in op dat hogere salaris? Ik begrijp niet waarom je wel een verhoging zou krijgen als je op 26 september begint, maar met een lager-dan-CAO-salaris zou moeten starten als je op 1 oktober begint...

Terugwerkende kracht gaat normaal gesproken natuurlijk alleen over de gewerkte periode. Als jij op 26 september in dienst komt, dan krijg je op 1 oktober met terugwerkende kracht t/m 26 september die verhoging, niet opeens voor het hele jaar ofzo. :?

Edit: Het begin of einde van dienstverband hoeft niet per se op het einde / begin van de maand te zijn, maar als je dat hebt afgesproken in je arbeidscontract dan is het wel gewoon een geldige afspraak waar je niet zomaar eenzijdig van kunt afwijken (tenzij gewoon in overleg, dan is van alles mogelijk).

[ Voor 53% gewijzigd door naitsoezn op 10-08-2022 21:40 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met cao kan dat wat lastiger liggen, die willen nog wel eens met een peildatum werken ja.
Then again, je kunt ook met je nieuwe werkgever afspreken dat ie je een tree hoger inschaalt en het zo compenseert. Hij heeft je een aanbod gedaan (op basis van wat ie verwachtte), dat mag ie waarmaken, minder kan niet, wel meer ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
SmurfLink schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:30:
Heb je nog vakantieuren bij je huidige werkgever? Zijn die toevallig genoeg om die vier missende dagen op te nemen zodat je alvast kan beginnen bij je nieuwe werkgever en nog in contract zit bij je oude?
Ja klopt, voldoende om dat te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
The Eagle schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:40:
Met cao kan dat wat lastiger liggen, die willen nog wel eens met een peildatum werken ja.
Then again, je kunt ook met je nieuwe werkgever afspreken dat ie je een tree hoger inschaalt en het zo compenseert. Hij heeft je een aanbod gedaan (op basis van wat ie verwachtte), dat mag ie waarmaken, minder kan niet, wel meer ;)
Klopt, om een voorbeeld te geven. We stemmen nu 5k/maand met ingang van 26 sept. Peildatum van cao verhoging betreft 30 september en is 8%, dan krijg ik vanaf 1 oktober 5.4K per maand. Bij aanstelling per 1 okt blijft die 5k van kracht. Ik zie het zelf niet snel gebeuren dat ik tegen policy een uitzondering op de peildatum van de CAO verhoging zal krijgen. Ik neem het in ieder geval mee in de onderhandelingen. En ja, als ik zelf aan het HR-roer stond had daar geen verschil in gemaakt, maar je moet ergens een grens trekken. Gezien de grootte van de organisatie is deze redelijk strikt, hoe zwart/wit dat zich ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
naitsoezn schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:35:
Als per 1 oktober de CAO-schalen omhoog gaan, dan stroom jij na 1 oktober toch gewoon in op dat hogere salaris? Ik begrijp niet waarom je wel een verhoging zou krijgen als je op 26 september begint, maar met een lager-dan-CAO-salaris zou moeten starten als je op 1 oktober begint...

Terugwerkende kracht gaat normaal gesproken natuurlijk alleen over de gewerkte periode. Als jij op 26 september in dienst komt, dan krijg je op 1 oktober met terugwerkende kracht t/m 26 september die verhoging, niet opeens voor het hele jaar ofzo. :?

Edit: Het begin of einde van dienstverband hoeft niet per se op het einde / begin van de maand te zijn, maar als je dat hebt afgesproken in je arbeidscontract dan is het wel gewoon een geldige afspraak waar je niet zomaar eenzijdig van kunt afwijken (tenzij gewoon in overleg, dan is van alles mogelijk).
Ik hoop er in overleg gewoon uit te komen tav datum uitdiensttreding. Na bijna 8 jaar daar te hebben gewerkt hoop ik op wat flexibiliteit.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:02

FreakNL

Well do ya punk?

Ben ik ook tegenaan gelopen. Ik zat in een lange onderhandeling. Ik heb een percentage vd schaal afgesproken ipv een absoluut bedrag. Zo maakte het niet uit wanneer ik in dienst kwam.

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 11-08-2022 00:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:55
Ik zou tekenen en starten op de 26ste en vrije dagen opnemen bij je oude werkgever. Hoor je waarschijnlijk nooit meer wat van.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:02

FreakNL

Well do ya punk?

naitsoezn schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:35:

..
Ik wel. In het aanbod staat gewoon 5k/maand (Ofzo).

Moet je dus veranderen.

Of idd paar dagen eerder starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 21:46
Waarom zou je oude werkgever flexibel zijn over iets wat contractueel vastgelegd is? Of zelfs een morele verplichting daar toe hebben?

Als je 2 werkgevers tegelijk hebt verdien je wat meer en is er onder de streep over die paar dagen dubbel loon misschien een paar tientjes te weinig loonheffing ingehouden die je dan bij de aangifte IB terug moet betalen.

Je hebt vakantiedagen om op te nemen. Er is dus totaal geen probleem om wat eerder te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Je nieuwe werkgever kan de AOK laten ingaan voor 1 oktober en je vrijstellen van werkzaamheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Of je neemt meteen een paar dagen verlof op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon wat vrije dagen vragen om te overbruggen, dat is zo normaal tegenwoordig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Thinlanet
Harm2211 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 00:32:
Waarom zou je oude werkgever flexibel zijn over iets wat contractueel vastgelegd is? Of zelfs een morele verplichting daar toe hebben?

Als je 2 werkgevers tegelijk hebt verdien je wat meer en is er onder de streep over die paar dagen dubbel loon misschien een paar tientjes te weinig loonheffing ingehouden die je dan bij de aangifte IB terug moet betalen.

Je hebt vakantiedagen om op te nemen. Er is dus totaal geen probleem om wat eerder te starten.
Kwestie van loyaliteit die ik mijn werkgever 8 jaar heb geboden. Daarnaast, wat kun je doen als werkgever om een werknemer met goed gevoel te laten vertrekken ipv na 8 jaar nog een zure afdronk.

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:34
Mocht je naar twee banen tegelijk gaan (al is het maar voor een week) let even goed op of je geen nevenarbeidbeding hebt (bij de nieuwe werkgever waarschijnlijk niet aangezien het artikel nagenoeg verboden is sinds 1 augustus). Het zou heel erg zielig zijn als ze zich er op beroepen, maar theoretisch hebben ze een punt...

Daarnaast fiscaal is het niet zo spannend, als je bij beide dienstverbanden de loonheffingskorting toe laat passen voor een week, dan is de correctie max een euro of 80, maar gezien hierboven genoemde inkomen zal dat al minder zijn.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Waarom niet gewoon 30-9 in dienst? Is op een vrijdag.

het is maar een datum in een computersysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:46
MAX3400 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:43:
Allicht even overleggen met oude en nieuwe werkgever; maar je kan in NL gewoon 2 banen hebben. Je pakt alleen dan van 26 september tot 1 oktober geen loonheffingskorting.

Als je nieuwe werkgever dan toestaat dat je die week vrij hebt (dus dagen kopen of alvast van je toegekende vrije dagen afboeken) en jouw oude werkgever ziet geen belemmering om jou per 30 september inderdaad opgezegd te hebben (en dus per 1 okt elders te beginnen), ben je er toch?

/edit: spuit11 zoals @The Eagle zegt.
Je krijgt over die paar dagen geen loonheffingskorting op één van je twee salarissen. Maar je krijgt die dagen dus wel gewoon dubbel betaald. Dus financieel is het zeker geen nadeel! Als die laatste dagen gewoon vakantietijd zijn bij de oude werkgever en TS het niet erg vindt om die dagen al te werken bij de nieuwe werkgever, dan is er niet zoveel mis met deze constructie.

Ben het er wel mee eens dat dit bureaucratisch geneuzel is van de nieuwe werkgever, dat ze ook anders zouden kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
DCV191283 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:25:
Mocht je naar twee banen tegelijk gaan (al is het maar voor een week) let even goed op of je geen nevenarbeidbeding hebt (bij de nieuwe werkgever waarschijnlijk niet aangezien het artikel nagenoeg verboden is sinds 1 augustus). Het zou heel erg zielig zijn als ze zich er op beroepen, maar theoretisch hebben ze een punt...
Zijn die eventuele bedingen bij de huidige werkgever dan nog wel houdbaar na 2 augustus jl?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:30
Waarom is loonheffingskorting een probleem voor die paar dagen? Ik zou bij beide werkgevers voor die 5 dagen gewoon loonheffingskorting toepassen. Het mag officieel niet, maar het is ook maar voor een paar dagen. TS zal wel wat moeten betalen in z'n belastingaangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:34
wheel schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 23:36:
[...]

Zijn die eventuele bedingen bij de huidige werkgever dan nog wel houdbaar na 2 augustus jl?
Dat is nog niet goed bekend. Sowieso is een nevenwerkzaamhedenbeding niet verboden. Het moet onderbouwd kunnen worden waarom het in een bijzondere toestand wel van toepassing is. Zoals de wettekst nu is hoeft die onderbouwing pas bij de rechter. Dus opnemen kan nog zonder onderbouwing, pas als je je als werkgever beroept op het beding moet de onderbouwing geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loonheffing is het probleem niet dat trekt met je aangifte IB wel recht.

Probleem zit in twee dingen, neven activiteiten wel of niet toegestaan bij je oude werkgever. (Eventueel ook concurrentiebeding maar dat mag alleen bij hele belangrijke functies nog).

En je oude werkgever kan verlof weigeren ivm overdracht van je werkzaamheden in bedrijfsbelang.

Dan kan je nog beter paar dagen verlof opnemen bij je nieuwe werkgever als hun zo graag dit soort rare constructies willen doen.

Blijft bovenop staan dat een werkgever in deze tijden dit soort constructies doet ik als werknemer weinig vertrouwen zou hebben. Val je ook niet gewoon in een cao tabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoe werkt dit in hemelsnaam voor mensen die na 1 oktober in dienst komen (dus bijv. 1 november). Die krijgen toch ook gewoon het opgehoogde salaris volgens de CAO?

Waarom dan op 1 oktober niet? Het komt op mij over als het nodeloos ingewikkeld maken of zelfs dat ze je proberen te naaien.

Ik zou zeggen dat je gewoon het salaris wilt dat je volgens de CAO van 1 oktober zou moeten krijgen. Zo niet, er zijn zat andere bedrijven die wel graag nieuwe mensen willen aannemen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 14:33
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:14:
Hoe werkt dit in hemelsnaam voor mensen die na 1 oktober in dienst komen (dus bijv. 1 november). Die krijgen toch ook gewoon het opgehoogde salaris volgens de CAO?

Waarom dan op 1 oktober niet? Het komt op mij over als het nodeloos ingewikkeld maken of zelfs dat ze je proberen te naaien.

Ik zou zeggen dat je gewoon het salaris wilt dat je volgens de CAO van 1 oktober zou moeten krijgen. Zo niet, er zijn zat andere bedrijven die wel graag nieuwe mensen willen aannemen.
Dat ligt er toch helemaal aan hoe het arbeidscontract is opgesteld.

Als je bv bent ingeschaald, en er in het contract staat: salaris gekoppeld aan schaal 9 trede X, dan ja. Maar meestal staat er gewoon een hard bedrag van x€/mnd in het contract. De functie zelf kan dan wel gekoppeld zijn aan schalen, maar je start voor het bedrag dat je overeengekomen bent. Daar teken je voor… als je een jaar later stijgt in treden, dan ga je over op de dan geldende norm.

Edit: waar je voor moet waken met contracten die ingaan op of rond nieuwe CAO data, is dat er niet ergens vermeld staat dat komende CAO stijgingen niet van toepassing zijn op het overeengekomen salaris. Of de het vermelde salaris inclusief evt CAO stijgingen van het komende jaar zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Pas08 op 13-08-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 24-09 16:58

M14

Betreft die overlap, je kunt ook starten met vakantie dagen bij je nieuwe werkgever, mocht het niet te regelen zijn met de oude werkgever.

Dat gezegd hebbende: zet gewoon een fatsoenlijk salaris op het contact waar alle partijen tevreden mee zijn. Hoe die 'verhoging' tot stand komt is uiteindelijk niet relevant en netto waarschijnlijk amper zichtbaar.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09
Waarom wordt er niet in het contract gezet. Salaris conform schaal X, trede Y condom cao Z. Dan is je probleem opgelost want je salaris wordt dan automatisch aangepast.

Maar ik denk waarschijnlijk te makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 19:37

Part

Helemaal niets.....

Het gaat dus om een eenmalige uitkering waarvan de onderhandeling nog lopen.

Hou er rekening mee dat er vaak wel streef data zijn maar in de praktijk dit vaak veel langer kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:03
Laat je toch in je contract iets als,

'wijzegingen in de huidige onderhandelingen van het cao na 1 okt 2022 worden met terugwerkende kracht vanaf indienstreding (1-10-2022) doorgevoerd bij werknemer.'

Opnemen ? Probleem opgelost jij blij baas blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

kevi-n1 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:28:
Waarom wordt er niet in het contract gezet. Salaris conform schaal X, trede Y condom cao Z. Dan is je probleem opgelost want je salaris wordt dan automatisch aangepast.

Maar ik denk waarschijnlijk te makkelijk :)
Ik gok dat het een schaal betreft zonder tredes. Dat wilt namelijk ook nog wel eens voorkomen. Bijv. een 'schaal vijf, €2500 - €3500' en je stroomt in op het salaris dat je hebt uitonderhandeld. Groeien binnen die schaal zal dan gaan op basis van prestaties met vaste percentages en door middel van loonsverhogingen uit een CAO. In een CAO kan dan worden afgesproken: "Per 1 oktober worden de salarissen van werknemers in schaal vijf verhoogd met 3%. Tevens worden de begin- en eindbedragen van de schaal met 3% verhoogd."

Voor TS (@Thinlanet): als je een goede verstandshouding hebt met je huidige werkgever en denkt dat het wel goed komt, dan kan je open kaart spelen en zeggen dat je uit dienst wilt per 1 okt, maar de laatste week vakantie wilt opnemen. Als je twijfelt: eerst die vakantie-uren indienen. Zodra deze goedgekeurd zijn het ontslag. Dan kan er ook niet meer gezegd worden dat vakantie in de laatste week van september onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Part schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:39:
Het gaat dus om een eenmalige uitkering
Waar haal je dit vandaan? TS heeft het toch steeds vrij duidelijk gehad over een salarisverhoging, niet over een eenmalige uitkering.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 19:37

Part

Helemaal niets.....

Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 23:11:
[...]

Waar haal je dit vandaan? TS heeft het toch steeds vrij duidelijk gehad over een salarisverhoging, niet over een eenmalige uitkering.
Dat staat hier:
Thinlanet schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:08:
Thanks @The Eagle en @MAX3400 . Cao verhoging is nog in onderhandeling en wordt een met terugwerkende-kracht-verhaal. Mijn intentie is om daar op voor te sorteren, maar blijft qua hoogte wel lastig op voor te sorteren tijdens onderhandelingen. Maar die verhoging wordt wel significant is de verwachting (inflatie of inflatie + 1%). We gaan het zien, morgen eerste gesprek tav salaris met m’n nieuwe werkgever.
De Cao verhoging is er dus nog niet door (in onderhandeling).
En het gaat met terugwerkende kracht dus ook een eenmalige uitkering over de afgelopen periode.
Maar de TS moet het maar even laten weten als het anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
@Uniciteit Ja die verstandhouding is prima en in het verleden zijn wel dergelijke oplossingen getolereerd (tegen het beleid in).

@Part Klopt, gedeeltelijk. Voor die gene die voor de peildatum in dienst zijn gekomen telt nog een terugrekening van het moment van ingang van nieuwe CAO opslag als het op moment van besluit in het verleden ligt. Het kan best zijn dat de opslag pas per 1 januari 2023 in gaat voor medewerkers die vóór 30 september 2022 in dienst waren. Dit besluit kan best pas door de bonden in maart 2023 geslecht zijn en krijg je nog een eenmalige uitkering over het verleden (2-3 maanden in deze). Bij indiensttreding na 30 september blijft mijn loon dus ongewijzigd (misschien enkel een correctie wanneer je door de verhoging onder het startsalaris van de schaal uit komt).

[ Voor 12% gewijzigd door Thinlanet op 15-08-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heel erg vreemd verhaal of je functie is niet ingeschaald maar anders krijg je over het algemeen eensalaris naar hoe je functie is ingeschaald en start je met x functiejaren. Maar eigenlijk horen altijd alle functies ingeschaald te zijn in een functiematrix of functiehuis. Alleen de top valt vaak dan buiten de CAO maar dan ook vaak buiten CAO verhogingen etc (lees die moeten het zelf maar regelen).

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zie het probleem niet echt. Je gaat op 26e in dienst, hebt een paar dagen geen loon heffingskorting (wordt goedgemaakt door dubbel salaris) neem wat vakantiedagen op bij je huidige werkgever en begint op de 26e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
Frogmen schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:18:
Heel erg vreemd verhaal of je functie is niet ingeschaald maar anders krijg je over het algemeen eensalaris naar hoe je functie is ingeschaald en start je met x functiejaren. Maar eigenlijk horen altijd alle functies ingeschaald te zijn in een functiematrix of functiehuis. Alleen de top valt vaak dan buiten de CAO maar dan ook vaak buiten CAO verhogingen etc (lees die moeten het zelf maar regelen).
Functie is wel ingeschaald met minimum en maximum (obv ervaring). Daar volgt uiteraard een jaarlijkse verhoging uit bij goed functioneren. De CAO verhoging maakt gewoon gebruik van peilmoment voor de gerechtigde voor deze verhoging. De gene die na dit peilmoment in dienst treden zijn redelijkerwijs al gecompenseerd op inflatie etc. De organisatie waar ik ga werken is dusdanig groot/bureaucratisch dat men strikt vast houdt aan dat peilmoment. Dat wordt ondersteund door kennissen die daar al werken.
Pagina: 1