Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentimento
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-08-2022
Hi,
Ik probeer het onderstaande systeem in elkaar te zetten onder het mom van "ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan" O-)

Na het plaatsen van de processor wil ik de koeler er op zetten... echter, ik moet de noctua aan de onderkant van het moederbord vastschroeven... maar daar kom ik niet bij omdat het moederbord al vast zit in de deskmini... nou kan ik dat wel uit elkaar schroeven... maar daarna moet het ook weer in elkaar gezet worden.. heb ik minder vertrouwen in dat dat goed gaat...

gelukkig was er alleen maar een boxed versie van de processor beschikbaar, dus heb ik wel een alternatief met de bijgeleverde Intel laminar RM1.
Deze heb ik er nu op gezet... maar het past net wel/ net niet... met een beetje duwen past het net, maar dat lijkt me niet de bedoeling en vermoed ook dat ik de hele mikmak er niet meer uit krijg als ik de boel er helemaal in schuif..

de handleiding zegt dat de deskmini both intel CPU box fan ondersteunt als third party CPU fan coolers, maar dat de hoogte beperkt is tot 46 mm... en volgens de productinfo is de bijgeleverde intel fan 47 mm.. |:(

wat is nou wijsheid? toch het moederbord van de barebone slopen? de intel fan gebruiken? ik heb al gezocht naar alternatieven.. maar die heb ik in de pricewatch in elk geval nog niet gevonden...

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12500 Boxed€ 239,-€ 239,-
1BarebonesASRock DeskMini B660€ 233,82€ 233,82
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9i-17xx€ 44,90€ 44,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws 4 F4-3200C22D-32GRS€ 102,37€ 102,37
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 2TB€ 199,-€ 199,-
1Overige componentenASRock DeskMini WiFi Kit€ 24,95€ 24,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 844,04

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Moederbord uit de pc.
Gewenste koeling monteren met backplate
Zooi weer terug duwen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentimento
jack zomer schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:01:
Moederbord uit de pc.
Gewenste koeling monteren met backplate
Zooi weer terug duwen
durf/ kan ik dat? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens hoofdstuk 3 (en ook hoofdstuk 2) moet je toch al het hele board en tray uit de case schuiven als je extra drives, zoals SATA of M.2 wil monteren. Het lijkt me niet dat ASRock de boel met secondenlijm vast heeft zitten dus je zal ongetwijfeld de bekende moederbordschroefjes snel kunnen loskrijgen.
pentimento schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:33:
de handleiding zegt dat de deskmini both intel CPU box fan ondersteunt als third party CPU fan coolers, maar dat de hoogte beperkt is tot 46 mm... en volgens de productinfo is de bijgeleverde intel fan 47 mm.. |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aur5nalmI48nejC3dJAGcLJwJc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/scf7sLL4KO7YGFkhy5W0kp0J.png?f=fotoalbum_large
Geen idee welke handleiding jij leest maar 52 > 47 ;)

[ Voor 44% gewijzigd door MAX3400 op 10-08-2022 20:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21
Het moet gewoon goed gaan. Zie ook:

“To install the components, you only have to loosen four screws and pull out the mainboard slide. The height is sufficient for the Laminar RS1 and RM1 coolers supplied with the CPU for the Celeron to Core i7 models. The laminar RH1 of the Core i9-12900, on the other hand, is much higher and therefore does not fit into the DeskMini B660. In this case we recommend an alternative cooler like the Arctic Freezer 11 LP or the Noctua NH-L9i-17xx”

Vertaald en komt uit de het gerenommeerde blad C’t Magazin.

[ Voor 8% gewijzigd door Djarune op 10-08-2022 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentimento
Nee, zo te zien kan ik de harde schijf aan de onderkant van het frame waar het moederbord op is bevestigd monteren, hoef het moederboord daarvoor niet los van het frame te schroeven...

en verder zit er een andere handleiding bij dan die jij hebt gevonden.. en 52mm gaat echt niet passen :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YfqluaS-TH9lwCFJ_1gXjldl23Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pd7WNRVQgdiJ5FRD97LQPUMw.jpg?f=fotoalbum_large
MAX3400 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:28:
[...]

Volgens hoofdstuk 3 (en ook hoofdstuk 2) moet je toch al het hele board en tray uit de case schuiven als je extra drives, zoals SATA of M.2 wil monteren. Het lijkt me niet dat ASRock de boel met secondenlijm vast heeft zitten dus je zal ongetwijfeld de bekende moederbordschroefjes snel kunnen loskrijgen.

[...]

[Afbeelding]
Geen idee welke handleiding jij leest maar 52 > 47 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

pentimento schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:48:
Nee,
...
en 52mm gaat echt niet passen :(
Dat is wel zuur; jouw papiertje is inderdaad anders dan de PDF van Asrock :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentimento
MAX3400 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:53:
[...]

Dat is wel zuur; jouw papiertje is inderdaad anders dan de PDF van Asrock :|
ik heb de online versie inmiddels ook gevonden... ik denk dat het wel klopt dat de hoogte 52 mm is, maar qua ruimte voor de cooler gaat de hoogte van de cpu er nog vanaf.. en dat zal ongeveer die 6 mm verschil maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
rustig aan en met beleid.
een hamer is niet het goede gereedschap voor deze klus >:)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@pentimento
Afbeeldingslocatie: https://allinfo.space/wp-content/uploads/7645c1baca95651819f73f5067d8e5c1.jpg

Volgens mij als je de vier zilverkleurige schroeven in de verste hoeken losdraait, komt het board los van de tray en kan je (hopelijk) beter je cooler vastzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentimento
ja klopt.. ben al begonnen met los schroeven... ik maak me meer zorgen om die poorten/ aansluitingen aan op de foto linker zijkant.. of ik dat wel weer netjes in elkaar krijg...

zijn er nog onderdelen waar ik niet aan mag komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentimento
de noctua cooler is gemonteerd.. moederbord zit weer netjes op de tray...
de 2 Ram modules zitten er in... wifi module daar van kan ik een klein schroefje niet vinden en er zitten miniscule rare verbindingen aan de kabeltjes waarvoor ik nu even het geduld niet meer heb.. morgen weer een dag

bedankt voor de hulp!
Pagina: 1