ik heb een msi edge x570.
2400Mhz staat momenteel aan.
ik weet dat XMP BSOD heeft gegeven aangezien ik sinds herinstallatie van windows een jaar terug geen BSOD heb gehad op deze MHz.
daarvoor ging het een paar maanden goed en BSOD dus herinstallatie.
ik heb hyperX predator 3200Mhz. ik volledige potentie hiervan benutten zodat ik mijn cpu op basic kan zetten.
nu is mijn vraag BIOS flashen en wil alleen antwoord van iemand die weet waar ie het over heeft en niet een 'volgens mij of een misschien' antwoord.
BIOS flashen is een serieus dingetje en heb geen zin om een tweede keer mn BIOS te flashen en zo een systeem crash te mogen ervaren waardoor mn mobo kaduuk van raakt.
MSI is knudde hierin dus ik weet het hoge risico van dit merk.
de vraag: heb ik een specifieke BIOS update nodig of enkel de laatste update die er beschikbaar is?
bijvoorbeeld specifiek: alle BIOS updates die XMP of memory updates bevatten.
of enkel een specifieke BIOS die "gegarandeerd" XMP problemen oplost.
groet kevin en alvorens bedankt voor de moeite om te helpen.
2400Mhz staat momenteel aan.
ik weet dat XMP BSOD heeft gegeven aangezien ik sinds herinstallatie van windows een jaar terug geen BSOD heb gehad op deze MHz.
daarvoor ging het een paar maanden goed en BSOD dus herinstallatie.
ik heb hyperX predator 3200Mhz. ik volledige potentie hiervan benutten zodat ik mijn cpu op basic kan zetten.
nu is mijn vraag BIOS flashen en wil alleen antwoord van iemand die weet waar ie het over heeft en niet een 'volgens mij of een misschien' antwoord.
BIOS flashen is een serieus dingetje en heb geen zin om een tweede keer mn BIOS te flashen en zo een systeem crash te mogen ervaren waardoor mn mobo kaduuk van raakt.
MSI is knudde hierin dus ik weet het hoge risico van dit merk.
de vraag: heb ik een specifieke BIOS update nodig of enkel de laatste update die er beschikbaar is?
bijvoorbeeld specifiek: alle BIOS updates die XMP of memory updates bevatten.
of enkel een specifieke BIOS die "gegarandeerd" XMP problemen oplost.
groet kevin en alvorens bedankt voor de moeite om te helpen.