Toon posts:

BE6 MB Ultra Ata 66 support?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een BE-6 rev. II moederbord ( zou best kunnen dat het een BETA is ofzo),
maar in de AWARD bios geeft het aan dat hij Altra Ata 66 ondersteund. Als ik dat
aanzet en de juiste kabels naar mijn Maxtor UDMA-66 laat lopen, gaat het onder
windows finaal helemaal mis. Wat ik ook probeer, het lukt niet. Ik krijg ook geen
extra instellingen te zien, alleen als ik support aanzet 3 regeltjes ASCII tekst
dat de highpoint Altra ATA is geactiveerd, en dat mijn schijf is gevonden als
UATA-66 schijf. Iemand enig idee of ( en dan ook vooral hoe ) ik mijn bios misschien
moet updaten ? Of iemand met dezelfde probs???

Verwijderd

Hmm.. ik heb zelf de BE6 (rev 1.0) maar dit probleem heb ik nog nooit gehoord.. Wat je zou kunnen proberen is de nieuwste Highpoint drivers te downloaden (en installeren natuurlijk) van www.highpoint-tech.com , verder zou ik het ook niet weten.

ik zou je graag willen helpen maar dit is alles wat ik kan doen. Veel succes ermee.

• harrodeparro
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
appottjewijd (mcse/mcsd), ik heb ook een BE6-2 1.0, maar ik begrijp niet wat je probleem is. Kun je wat specifieker aangeven wat er onder windows helemaal mis gaat ? En wat geeft het highpoint controller bios aan (ctrl+alt+h) ? Welk bios gebruik je nu ? Werkt windows wel op de standaard controller ? etc...

• Richard_
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Heb je de highpoint controller wel [goed] geinstaleerd? Als het goed is krijg je tijdens het opstarten even een blauw scherm van de highpoint controller Succes>:}

Verwijderd

Ja, dat heb ik dus ook op mijn pc, zodra hij in windows komt hangt ie. Ik ben van plan me mobo op te gaan blazen en een nieuwe te kopen, ding is erg gaar

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Bij de eerste BIOS versies was de Highpoint controller erg onbetrouwbaar en maakt veel schrijffouten.
Dat is met de nieuwste dacht ik niet meer zo.

Anders in de Highpoint Bios (CTRL/H) de snelheid iets lager zetten.

Nu ook zonder stropdas

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 10:24 schreef apottjewijd het volgende:
Ik heb een BE-6 rev. II moederbord ( zou best kunnen dat het een BETA is ofzo),
maar in de AWARD bios geeft het aan dat hij Altra Ata 66 ondersteund. Als ik dat
aanzet en de juiste kabels naar mijn Maxtor UDMA-66 laat lopen, gaat het onder
windows finaal helemaal mis. Wat ik ook probeer, het lukt niet. Ik krijg ook geen
extra instellingen te zien, alleen als ik support aanzet 3 regeltjes ASCII tekst
dat de highpoint Altra ATA is geactiveerd, en dat mijn schijf is gevonden als
UATA-66 schijf. Iemand enig idee of ( en dan ook vooral hoe ) ik mijn bios misschien
moet updaten ? Of iemand met dezelfde probs???
Welke windows heb je? Onder win2k en winxp gaat niet zomaar namelijk. Dan moet je tijdens de install op f6 drukken (meteen in het begin, opletten!!) en dan de drivers van highpoint laden, die zaten bij je mobo of zijn te vinden op de site van abit.
Dan moet ie het doen.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:24
denk er ook aan dat die hpt366 onderdelen shared met PCI 3 en 5 dus als je daar kaarten in hebt zitten kan het ook mis gaan.

effe andere vraag, iemand van jullie met een hpt366 controller draaiend onder Windows XP? zo jah, contact effe op icq please.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast allemaal voor de info. CTRL-ALT-H werkt bij mijn highpoint helaas niet ( ook geen blauw scherm ervoor ofzo, kan echt niks instellen ). Denk dat het echt een MEGA- oude versie is. Iemand enig idee of ik dat ook kan flashen ( en hoe ?? ). Ik heb er trouwens op meerdere OS problemen mee ( 98, 98SE, 95, Win2000 ). Soms doet hij het wel even, maar hangt de schijf ineens ( en hele OS daarbij ). Schijf lampje blijft wel branden, maar doet gewoon geen #. Ik heb ook niet het idee dat het zo super veel extra snelheid geeft wanneer ik de mazzel heb dat ik even door kan werken. Zal wel weer allemaal typisch mijn pech zijn ( koop ook is wat ).
Pagina: 1