Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Joeri1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06-2024
Mijn vraag

Ik heb reeds een string van 9 zonnepanelen. Hier wil ik een extra set panelen bij hebben. Hiervoor heb ik nu 2 offertes over en vraag me af wat de voor- en nadelen zijn. De tweede set komt geheel apart van de 1e set. Eigen omvormer, eigen 3 fase groep.

Relevante software en hardware die ik gebruik

1e set in gebruik:
9x Bisol BMO 320 met Goodwe GW3000D-NS

2e set
Optie 1:
8x Phono Solar - Mono 405 All Black met Growatt MIC 3000TL-X
Prijs: €4200
Optie 2:
8x Longi 405 WP full black met Solaredge 3680HD Wave
Prijs: €5270

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Het dak is schuin, circa 60 graden op het westen. Nu nog volop in de zon maar er komt een woning naast. Vandaar ook dat ik kijk naar Solaredge. Alleen lees ik dat dit niet perse voordeel oplevert en van veel factoren afhankelijk is. Ik vraag me dan ook af of dit systeem de meerprijs waard is, en waarom wel of niet. Zeker aangezien wij niet per se nog 10 jaar op dit adres zullen wonen en waarschijnlijk veel eerder zullen verhuizen. BTW kan ik helaas niet terugvragen aangezien ik dit al heb gedaan minder dan 3 jaar geleden voor het huidige systeem bij mijn nieuwbouwwoning.

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:30
Kun je dan niet beter wachten tot 1. Het huis er naast staat en je weet waar de schaduw valt en 2. totdat de btw helemaal van zonnepanelen afgaat (wordt aan gewerkt)?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Vanuit gemak en overzicht in 1 app zou ik dan ook goodwe nemen voor de 2e set.

Als je een paar maanden wacht hoef je de BTW moet meer terug te vragen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Joeri1980
Gezien de subsidieregelingen zal ik vrij snel moeten plaatsen. Die nieuwe woning hoop ik verder nog heel lang te kunnen ophouden. Ik mis helaas nog een antwoord op de vraag welk van de 2 systemen de voorkeur zou hebben.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27
Joeri1980 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:08:
Gezien de subsidieregelingen zal ik vrij snel moeten plaatsen. Die nieuwe woning hoop ik verder nog heel lang te kunnen ophouden. Ik mis helaas nog een antwoord op de vraag welk van de 2 systemen de voorkeur zou hebben.
Welke subsidieregeling bedoel je precies dat je verplicht snel moet plaatsen?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Joeri1980
Lokale verduurzamingsregeling. Plus, als ik wacht vraag ik me af of de prijsstijging van panelen en omvormers uberhaupt opweegt tegen het btw voordeel en gemiste opbrengst?

• Joeri1980
Iemand voors en tegens bij de systemen? Ik krijg vooral btw reacties...
Pagina: 1