LG CX + LG DSN7CY Dolby Vision passthrough probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skedder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04 19:09
Hallo,

Om maar even met de deur in huis te vallen. Ik heb het probleem wanneer ik bijvoorbeeld op netflix een serie/film kijk in Dolby Vision, dat mijn LG soundbar totaal anders en slechter klinkt in passthrough, dan in PCM. Het klinkt alsof het geluid geen ´body´ meer heeft, geen bass en heel vlak. Bijna alsof het denkt in een volledige 5.1/7.1 audio setup te zitten. In PCM klinkt het geluid ´normaal´, maar de PCM instelling word juist afgeraden te gebruiken met mijn soundbar omdat je dan niet het mooi geluid krijgt met Dolby Vision films/series.

Mijn setup en instellingen zijn is als volgt:

TV: pricewatch: LG OLED65CX6LA Zwart
- Geluidsuitgang: HDMI ARC
- DTV audio-instelling: automatisch
- AV Sync-aanpassing: bypass staat aangevinkt
- Digitaal geluid uit: passeren
- eARC: staat aangevinkt
- TV softwareversie: 04.40.10

Soundbar: pricewatch: LG DSN7CY
DRC: uit (via de LG soundbar app)
Neural:X: uit (via de LG soundbar app)
Auto Volume On/Off: uit (via de LG soundbar app)
- Soundbar sofwareversie: MICOM M2110120. Main B21108A

De soundbar is met een HDMI 2.1 kabel aangesloten op HDMI poort 2 van de TV

Ik heb zelf de genoemde instellingen zowel aan en uit gehad en een mix ervan in de hoop om het probleem te tackelen maar tevergeefs. Naar mijn idee doet dit probleem zich alleen voor wanneer ik een Dolby Vision of Dolby Atmos serie/film kijk. Op HD films/series klinkt het naar mijn idee dan weer wel goed.

Ik trek inmiddels de haren uit mijn kop en kan helaas niet vinden op google wat ik zoek. Als iemand een idee heeft wat ik kan doen of mij kan vertellen wat ik over het hoofd zie, dan zou dat uitermate geweldig zijn! _/-\o_

Voor degene die dezelfde setup hebben, het probleem is ongeveer na te maken door via een xbox series x, bij de volume en audio-uitvoer instellingen, vervolgens audio-instelling en dan ´dolby digital´ te selecteren terwijl op de TV passtrough is geselecteerd. Wanneer de soundbar word ge-highlight, hoor je dus het schel geluid.

Alle reacties

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-05 22:42
Hebt t zo ingesteld werk goedAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHreMBzNmBXUjF8vIk3qjBiS18Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGkLcx4qbdRf59cFaEOyd0X8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skedder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04 19:09
Hey Plexter!
Dankjewel voor je reactie maar zo te zien heb je geen soundbar aangesloten, klopt dit? Zo ja ja, mijn probleem heeft met de soundbar te maken, niet het geluid van de tv zelf.