[PC/Mobile] Marvel SNAP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• z55xino
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 10:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwMKFkL1YN6-DOF5j1xElJEjlKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmhtQhfr0HUZzlusjfPsrbki.jpg?f=fotoalbum_large

N.a.v. het tweakers nieuwsbericht van 20-05-2022:
" Ontwikkelaar Second Dinner heeft het verzamelkaartspel Marvel Snap onthuld, waarin de superhelden en -schurken van Marvel centraal staan. De studio is opgericht door oud-medewerkers van Blizzard die aan Hearthstone werkten.

De aankondiging van Marvel Snap volgt na een ontwikkelingsperiode van vier jaar. Met decks van vijftien kaarten nemen spelers het op tegen tegenstanders met als doel 'cosmic cubes' te verzamelen. Spelers kunnen 'snappen' om hun potentiële beloningen te verdubbelen. Een wedstrijd duurt ongeveer drie minuten en er zijn vanaf de release minstens 150 kaarten vrij te spelen. Ook is er een ranked-modus beschikbaar.

Marvel Snap komt eerst naar mobiele apparaten en verschijnt later ook op de pc. De trading card game is free-to-play en wordt uitgegeven door het Chinese techbedrijf NuVerse, een dochterbedrijf van ByteDance, dat ook het socialemediaplatform TikTok in handen heeft.

In 2018 vertrok voormalig Hearthstone-directeur Ben Brode bij Blizzard en startte hij met Hamilton Chu, voormalig uitvoerend producent van de uitgever, de studio Second Dinner. Een jaar later werd bekend dat de ontwikkelaar werkte aan een Marvel-game. De releasedatum is nog niet bekend, maar het is wel mogelijk om je aan te melden voor de bèta voor Android."

Aankondiging Marvel SNAP

Op 19 mei kwam de aankondiging voor Marvel SNAP, een CCG/TCG(Vergelijkbaar met Hearthstone, Legends of Runeterra, Magic the Gathering, etc.). Vooralsnog is de game enkel beschikbaar gekomen in Australie, de Fillipijnen, Nieuw Zeeland, Hong Kong, Singapore, Canada en de Verenigde Staten voor Android. De .apk is op internet wel te vinden.

Het is de bedoeling dat de game op 18 oktober 2022 released gaat worden voor iOS/Android. Het spel is free-to-play en de devs hebben duidelijk gemaakt: "players can earn every card in the game over time without paying anything.”. Later komt de game ook naar de PC.

Het spel is anders dan de bekende trading card games. Je deck bestaat namelijk uit 12 kaarten en een spel duurt maar enkele minuten.
Het doel van het spel is het veroveren van 3 willekeurige locaties. Je speelt het 1v1 en krijgt 6 beurten om de locaties te veroveren. De locaties hebben allemaal een willekeurige eigenschap, die gedurende het spel bekend worden.

Gameplay Walkthrough

Algemene informatie
Officiële website: https://www.marvelsnap.com/
Officieel YouTube kanaal: https://www.youtube.com/c/MarvelSnap

Sites voor decklists en meer informatie:
- https://marvelsnapzone.com/
- https://marvelsnap.io/

• z55xino
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 10:04
Ik ben 2 dagen geleden gestart met Marvel SNAP. Het speelt lekker weg.
Zijn er al Tweakers aan begonnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
18 Oct is de global launch!

Ik speel al sinds begin juli de closed beta en speel het nog steeds elke dag met veel plezier! Het is een spel dat enorm je tijd respecteert met zeer korte games van enkele minuten.

Als je een fan bent van Marvel karakters dan kan je deze game denk ik best waarderen voor de card art/variants. Als je naast Marvel ook nog eens card game fan bent dan kan ik je helemaal aanraden om dit op z'n minst te proberen aangezien het gratis is.

Wat betreft monitization - er was een mislukt lootbox concept dat geschrapt is na enorm veel negatieve feedback vanuit de beta test community.

Voor nu kan je premium currency kopen met echt geld en met premium currency kan je variants kopen(alternative versies van kaarten met alleen een andere art). Voor 10 euro kan je een 'Battle Pass' kopen voor de huidige season voor extra premium currency, variants en (tijdelijke)season exclusieve kaart. Daarnaast kan je sneller levellen door premium currency te besteden waardoor je sneller nieuwe kaarten krijgt in vergelijking met iemand die niets extra uitgeeft.

Het spel zelf is vrij eenvoudig, alles er om heen(hoe/wanneer krijg je nieuwe kaarten?) kan redelijk ingewikkeld lijken maar je snapt bijna alles zodra je begint te spelen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-09 16:54
@Shadow-Dancer

Als je het hebt over et geschrapte monetization, is dat dit systeem wat in o.a. dit youtube filmpje de grond in wordt geboord?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dennism schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:02:
@Shadow-Dancer

Als je het hebt over et geschrapte monetization, is dat dit systeem wat in o.a. dit youtube filmpje de grond in wordt geboord?

[YouTube: Why I will not be playing Marvel Snap anymore! This is NOT OK!]
Dat is precies wat geschrapt is.

Jammer dat degenen die gemeld hebben dat het niet acceptabel is, niet opgevolgd hebben met een reactie dat het geschrapt is. Toen het geschrapt was mocht iedereen de rewards houden en ook kreeg iedereen de premium currency terug dat besteed was. Daarnaast kregen alle spelers de unieke kaart van het event. Erg netjes opgelost. "Nexus event" zoals het systeem heette was er slechts een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:39
Ik ben een paar dagen geleden gestart, en ik amuseer me erg goed. Lekker snelle potjes (< 5 minuten)

Het in willekeurige volgorde verkrijgen van kaarten is even wennen als ik het vergelijk met Legends of Runeterra. Het duurt even voordat ik een deck heb waar ik helemaal tevreden over ben. Ik mis bijvoorbeeld Korg. Die maakt zo'n beetje ieder deck beter.

Tot nu toe niet tegen een paywall aangelopen. Ik zit nu op collection level 50, heb net het introduction event afgerond.

Ik ga nog wel even door met iedere dag de gratis credits pakken en daily missions spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Kun je ergens je aantal wins/losses zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzie2478
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-11-2022
Net in een paar dagen door pool 1 collection gerushed en zit nu een paar kaarten diep in pool 2.

Alvast een paar tips:
upgrade altijd eerste je kaarten met de witte rand (level 0)
die kosten maar 25cred per collection level
hogere upgrades zijn 50creds per collection level.

Hoe dichter je bij pool 2(level 222 of zo) nadert hoe meer je al tegen mensen begint te matchen die al kaarten hebben van die pool.

Om eventueel ook je rang(ik ben nu net platinum geraakt) hoger te krijgen, misschien best wat grinden tegen anderen die nog met pool 1 kaarten spelen.

Gebruik gold enkel voor daily mission

Je krijgt massa's boosters voor kaarten, enkel credits zijn schaars naar de eerste rush van upgrades die je doen vanwege al de openstaande missions, daarna is het veelal wachten op daily missions om wat hoger te geraken op de collection tree.

Have fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 09:12
Speel hem sinds een paar dagen en ben aangenaam verrast. Simpel concept, maar wel leuk uitgewerkt. Voorlopig voelt het ook niet pay to win.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 22:36

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Jemig, wat een rustig topic. Maar misschien moet de hype hier nog losbarsten. Moet zeggen dat ik wel wist waar Second Dinner mee bezig was, maar ik ben de launch uit het oog verloren. Ben ook blij verrast met de game; het speelt goed weg. Zit inmiddels in pool 3. Het valt me wel dat er niet heel veel tegenstand is. Ik heb een speciaal deckje met kaarten die het laagst in rank zijn om ze up te graden; een ratjetoe zonder strategie en daar win ik zomaar potjes mee. Het zal wel lastiger worden als je pas over een jaar instroomt....

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
Ik begrijp ook niet dat er niet meer aandacht voor is. Misschien omdat er [Android] in de titel staat, terwijl het ook op iOS en Steam te spelen is?

Ik zit ondertussen in pool 2. Heel blij dat een van mijn eerste nieuwe kaarten Killmonger was. Veel instant- retreat :)

Momenteel speel ik een Carnage / destroy deck en een Moongirl / Dino. Vermaak me prima, ik zit alleen constant tegen de credit- grens van 5000 aan. Luxeproblemen, ik weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Killmonger was de kaart die ik meest wilde; het werd uiteindelijk de laatste kaart die ik uit pool 2 kreeg. :'(

Ik koop gewoon fastupgrades van de credits. Er wordt overal op youtube gezegd dat je dat niet moet doen, maar dat komt uit de mond van mensen die zoveel meer spelen dan de quests alleen dat ze idd teveel boosters en te weinig credits hebben. Als je meer casual / minder vaak speelt heb je juist meer credits en minder boosters.

Dino decks zijn tof idd, vooral met The Collector erbij. Big Jubilee is ook leuk (Day 9 speelt er nu ook mee, zag ik), en move-decks met Heimdal ook.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Interessant!
Ik heb Snap nog niet geprobeerd, wel wat reclame hier en daar gezien en nu dit topic.
Hoeveel kaarten zijn er inmiddels?
Zijn er competities of leagues? Casual play?
Ik speel zelf CUE: Cards, the Universe, and Everything, op m'n telefoon, dat heeft inmiddels 3000+ kaarten, is zeer actief in updates en leagues, en prima free-to-play te doen.
Heeft Snap net als CUE referral links of codes voor een welkomst bonus? Mag dat via PB?

[ Voor 5% gewijzigd door mercapto op 15-11-2022 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markknd
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04-2024
Hopelijk voor meer tractie op deze thread :)

Als een jarenlange Heartstone-speler vind ik dit spel een broodnodige verademing op een digitaal kaartspel.
Lekker snel en minder druk om te verliezen. OK - 8 cubes verliezen via een Snap is minder leuk :+
Ik speel op iOS & Steam since launch en ook sinds een paar dagen in Pool 3, dus ik denk ook dat deze draad een update kan gebruiken.

Tot en met Pool 2 gaat het vrij rap met gegarandeerde kaart-unlocks, waarmee al prima te spelen is.
Pool 3 heeft interessante kaarten maar beetje luck-based met unlocks - en mijn "Guus Geluk" level is vrij laag helaas.

@Tektoon Ik deed ook fast upgrades in het begin, want je krijgt best veel credits in het begin me alle beschikbare quests en season pass.
Maar het is wel wat duurder (50% meer denk ik?) en je hebt credits nodig om kaarten te upgraden om zo weer nieuwe kaarten te unlocken via collection progress (of meer gold/credits via collection level en season pass). Dus naar mijn mening dit zal dan zo langzamer zijn.
N.B. In Pool 3 heb je nog maar 50% (in het begin) kans op een nieuwe kaart van een collector cache (later zelfs maar 25% geloof ik).
Het advies van velen lijkt hier vooral te zijn om je gold te gebruiken om meer daily quests te kopen (2 per keer voor 120gold). Dit geeft weer credits en season pass progress.
Ja het is wel meer spelen, maar over het algemeen zijn de daily quests snel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Het perfecte op de wc spelletje. potjes zijn heel snel en door retreat mechanic kun je uit unwinnable matches stappen, wat in hearthstone niet kan bijvoorbeeld.

bevalt tot nu toe goed en leuk om f2p te spelen. ben ook pool 3 binnen gekomen, wel wat goede kaarten, maar niet voldoende om nieuw archetype deck te starten. Speel nu vooral infinaut reveal decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

mercapto schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:24:
Hoeveel kaarten zijn er inmiddels?
Een heleboel; er komen elke maand bij.
Zijn er competities of leagues? Casual play?
Eind dit jaar
Heeft Snap net als CUE referral links of codes voor een welkomst bonus? Mag dat via PB?
Niet dat ik weet. Ja.
[b]markknd schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:57:@Tektoon Ik deed ook fast upgrades in het begin, want je krijgt best veel credits in het begin me alle beschikbare quests en season pass.
Maar het is wel wat duurder (50% meer denk ik?) en je hebt credits nodig om kaarten te upgraden om zo weer nieuwe kaarten te unlocken via collection progress (of meer gold/credits via collection level en season pass). Dus naar mijn mening dit zal dan zo langzamer zijn.
Volgens mij betaal je via de fast upgrade hetzelfde bedrag als met de gewone upgrade + het tekort aan boosters, afgerekend in credits.

Ik heb altijd een paar duizend credits aan het eind van de dag, dus dan doe ik een of twee fast-upgrades voor de lol. Zit op lvl 564 intussen. Ik kijk wel uit naar die nieuwe credits waarmee je kaarten direct kan kopen in de shop want er zijn wel een aantal pool 3 kaarten die ik direct zou willen hebben, zoals Patriot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
Hier zijn de patch notes voor de komende versie:
https://www.marvelsnap.com/newsdetail?id=7168728561379973894

Via Collector’s Tokens kunnen direct specifieke kaarten gekocht worden, dus minder afhankelijk van geluk met unlocken. Ben benieuwd.

Ik ben net in Series (voorheen Pool) 3 aangekomen met lvl 507

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
Iemand een leuke guide welke kaarten must haves zijn in welke pool?

PSN: Kidjuh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ik speel eigenlijk alleen nog maar met de nieuwe kaarten om ze te upgraden; een bijna random deck dus. Sunspot zit er bijna altijd wel in (omdat ik dus niet zoveel nieuwe 1 drops krijg). Hulk is ook altijd goed.

Voor pool 1 en 2 heb je geen guide nodig want je vliegt zo snel door die pools heen dat je alle kaarten binnen no time binnen hebt. Met daily’s alleen zit ik nu tegen de 800 oid.

Is er ook al bekend wanneer die patch live gaat? Nog 200 levels en dan krijg ik 6k tokens :P

Edit: 6 december gaat ie live. Kak, dan moet ik nog gas geven ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Tektoon op 27-11-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:30
Tof! Ik heb zojuist geïnstalleerd en eerste 3 (echte) potjes gelijk gewonnen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 13:08
Hier nu sinds een week of 2 aan het spelen. Heerlijk verfrissend na LOR en HS. Fijn dat de potjes snel gaan. Al is het "nog 1 potje dan" wel nog verraderlijker haha.

Nu op CL 476. Hoop de 500 nog "op tijd" te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Tricto schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:25:
Hier nu sinds een week of 2 aan het spelen. Heerlijk verfrissend na LOR en HS. Fijn dat de potjes snel gaan. Al is het "nog 1 potje dan" wel nog verraderlijker haha.

Ik zie nog niet helemaal hoe het ranking en level systeem werkt. Wat is CL?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turambar
FreeShooter schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:17:
[...]
Ik zie nog niet helemaal hoe het ranking en level systeem werkt. Wat is CL?
CL staat voor "Collection Level". Dat is het spoor waar je op klimt als je kaarten opwaardeert. Hoe hoger je komt, hoe meer kaarten je vrij speelt.

Je kunt het zien in het "Play" scherm onder je avatar. Daar staat in het groen een getal. Bij mij nu 629.
Tricto schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:25:
Ik hoop ook dat je het snel haalt, maar er is geen noodzaak om het te halen vóór de patch.
For players currently under 500 Collection Level, they’ll be granted 3,000 Tokens when they unlock the Token Shop at Collection Level 500!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Volgens de twitter van Brode is de patch nu live; ik krijg echter nog geen updates... zal morgen wel volgen. De 1000 ga ik helaas niet meer halen; zit pas op 820.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
turambar schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:11:
[...]

Ik hoop ook dat je het snel haalt, maar er is geen noodzaak om het te halen vóór de patch.
[...]
hahaha, dat had ik eerder moeten weten.. Gisteravond en vanmorgen flink doorgespeeld en updates op pauze gezet.. Anyway. Nu wel CL500 en de update gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Ik heb net de update gepusht gekregen via de Play Store. Ben benieuwd of het probleem met de lege caches ook opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
turambar schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:11:
[...]

CL staat voor "Collection Level". Dat is het spoor waar je op klimt als je kaarten opwaardeert. Hoe hoger je komt, hoe meer kaarten je vrij speelt.

Je kunt het zien in het "Play" scherm onder je avatar. Daar staat in het groen een getal. Bij mij nu 629.
Daar dacht ik ook aan maar het leek me zo hoog dat ik dacht "dat kan het nooit zijn" :D

Inmiddels ben ik zelf CL 60 en heb zojuist mijn eerste potje verloren. Het niveau ligt nog laag maar de potjes worden steeds spannender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo

Probleem is vannacht gefixt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ik zit op CL860 nu dus ik laat de update zo lang mogelijk links liggen. Wie weet haal ik de 1000 nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Nog een paar uurtjes voor het einde van het seizoen!

Wat gebeurd er dan precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
FreeShooter schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:09:
Nog een paar uurtjes voor het einde van het seizoen!

Wat gebeurd er dan precies?
Zover ik heb begrepen ga je weer terug naar level 10 (niet je collection level maar je season level (max 100). En er komt een nieuwe seasonpass die aan te schaffen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Nee, je gaat 30 levels achteruit. Dus alleen als je rank 40 was ben je daarna rank 10.

Er komt weer een nieuwe season-pass met quests, waarvan je er veel ook gratis kan doen. Verder een nieuwe kaart; silver surfer dacht ik deze keer? Die kaarten worden na een paar maanden toegevoegd aan serie 4 of 5. In december komt Morales er gratis bij (die kon je kopen in september of oktober). Dus je betaalt voor twee of drie maanden premium-gebruik, daarna is ie gratis voor iedereen. ftp ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Vind het spel tot nu toe ook erg F2P friendly. Ben zelf volgens mij een week of 3/4 terug begonnen met spelen. En ben volgens mij tot level 63 gekomen van de season pass. Heb niet echt het idee dat ik op de black panther kaart na echt iets heb gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ik ben to lvl 976 gekomen en toen kreeg ik bericht dat de client niet meer compatibel was. :'( 3000 tokens door m'n neus geboord. Nou ja.

Welke kaarten wil iedereen hebben uit de token shop? Ik heb nu nog 2100 tokens over voor Mystique, Sera, Wong en Mr Negative. Dus first come, first copped!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Precies op het moment dat iedereen er over eens is dat het F2P is, brengen ze 2 kaarten uit voor 37€! Wat een geld.

Ter vergelijk, dat is evenveel als Elden Ring kost, zojuist verkozen als spel van het jaar. Ik hoop toch echt dat niemand daar in trapt.

Goed, verder vermaak ik me wel. Level 236 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
FreeShooter schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:03:
Precies op het moment dat iedereen er over eens is dat het F2P is, brengen ze 2 kaarten uit voor 37€! Wat een geld.

Ter vergelijk, dat is evenveel als Elden Ring kost, zojuist verkozen als spel van het jaar. Ik hoop toch echt dat niemand daar in trapt.

Gelukkig zijn die kaarten ook voor F2P spelers gewoon te krijgen en zijn het alleen speciale versies van de kaarten. Gambit heb ik bijvoorbeeld al. Inmiddels level 862 en lekker door aan het spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-09 16:54
FreeShooter schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:03:

Kaarten of skins voor die kaarten? Als je kaarten alleen kan kopen is dat wel een bummer, ik ben voornemens dit spel in de kerst vakantie eens op te pakken, maar zoiets zou ik niet prettig vinden.

Zijn het echter skins voor kaarten dan prima, dat is net zoiets dan als Hearthstone met Diamond kaarten zoals Drek'thar. Prima wanneer je geld vraagt voor skins was mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Dennism schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:04:
[...]

Kaarten of skins voor die kaarten? Als je kaarten alleen kan kopen is dat wel een bummer, ik ben voornemens dit spel in de kerst vakantie eens op te pakken, maar zoiets zou ik niet prettig vinden.

Zijn het echter skins voor kaarten dan prima, dat is net zoiets dan als Hearthstone met Diamond kaarten zoals Drek'thar. Prima wanneer je geld vraagt voor skins was mij betreft.
Zoals @Extigo ook zegt, het neemt niets weg dat het spel heel F2P-vriendelijk is. Maar ik doelde vooral op de prijs, het is gewoon heeeel veeel geld voor 2 skins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ik weet niet of het onderscheid tussen kaarten en skins goed werkt voor deze game; wat jullie een skin noemen is een variant, en die werkt als een nieuwe kaart qua levelling, maar als skin qua abilities. Het verdwijnen van dit onderscheid is precies een van de goede aspecten aan de game.

EDIT: pluk net Wong uit de tokenshop. Meteen een heel bord vol Tigers. *O* De volgende kaart wordt voor mij Mystique.

[ Voor 17% gewijzigd door Tektoon op 12-12-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Ik merk dat ik inmiddels in een vast stramien blijf hangen. Verschillende decks en toch kom ik niet verder dan level 45. Vaak kom ik tegen mensen te spelen die veel meer pool 3/4/5 kaarten hebben. Zo mis ik bijvoorbeeld nog steeds Doctor Doom, Deadpool, Death en Sabretooth.

Herkennen mensen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BloodKnight
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40
Wat ik zelf doe als ik ergens blijf hangen, is de Dino deck pakken.

En beter cube management. Op YouTube zijn wel wat videos erover te zien.

Omae wa mō shindeiru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Destroyer deck werkt ook goed. Dino is ook voor mij een goeie tool om te klimmen. Zeker nu je toch gratis Nick Fury hebt: buff voor je collector, dino, en gratis 6-drop waarbij je ook Doom kunt krijgen als je die niet in je collectie hebt. Moet wel zeggen dat ik Doom niet geweldig vind, maar soms komt 'ie van pas.

Ik zie dat ik in een maand tijd ongeveer 800 levels ben geklommen. Nu: 1750-ish. Eind februari heb ik pool 3 compleet. *O*

Heb ook opeens 5k gold; ik wil wel een paar variants hebben maar ik zie ze maar niet voorbij komen in de shop. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
De nieuwe patch is uit.

Details:
https://www.marvelsnap.com/newsdetail?id=7181350408349063942

Hoogtepunten:

NEW FEATURE: Friendly Battles! You can now play against friends via an in-game code. Tap the new “Game Modes” icon on the navigation bar and then tap “Friendly Battle” to get started!

Kaart updates:
Leader: [6/7] On Reveal: Copy all cards your opponent played to the location to the right, but on your side.

Wolverine: [2/2] When this is discarded or destroyed, regenerate it at a random location with +2 Power.

Ik gebruikte Leader in een paar decks als opvulling bij gebrek aan een betere 6-drop, maar ik zal niet rouwig zijn om deze nerf. De kaart was gewoon te ongebalanceerd.

Misschien Wolverine maar weer eens in een deck stoppen. Ik heb een schattige baby- variant die ik nog nooit gebruikt heb:
https://snap.fan/cards/Wolverine/Wolverine_03/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Van Leader had ik niet zo'n last, maar ik zit ook niet op infinity. Wolverine heeft wel een leuke buff gekregen; die baby variant is cool!

Mijn collectie gaat momenteel erg hard. Tussen 1000 en 1500 was het echt een ramp, maar daarna trok het weer aan. Zit nu ergens op 2200; er komt langzaam een einde aan serie 3. Ik mis nog wel een paar leuke kaarten zoals Falcon. Verder heb ik met veel geluk Bast gekregen in een cache. Doet het erg goed in Mr Negative decks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:55
Tektoon schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 02:35:
Van Leader had ik niet zo'n last, maar ik zit ook niet op infinity. Wolverine heeft wel een leuke buff gekregen; die baby variant is cool!

Mijn collectie gaat momenteel erg hard. Tussen 1000 en 1500 was het echt een ramp, maar daarna trok het weer aan. Zit nu ergens op 2200; er komt langzaam een einde aan serie 3. Ik mis nog wel een paar leuke kaarten zoals Falcon. Verder heb ik met veel geluk Bast gekregen in een cache. Doet het erg goed in Mr Negative decks!
Hoe zit het met kaarten die je nu mist uit lagere pools? Kun je die uberhaupt nog krijgen? Ik mis bijvoorbeeld Leader en Dr Doom op dit moment nog en zie daar af en toe wel leuke decks voor langs komen. Of is het gewoon compleet random. Is mij op dit moment niet helemaal duidelijk. Ik zit op level 1248 op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Tot rank 474 verzamel je kaarten uit serie 2, daarna uit serie 3. Afhankelijk van hoeveel geld je in het spel stopt en hoeveel gold je in credits en quests omzet ben je tot ongeveer rank 2800 a 3500 bezig met het verzamelen van serie 3 kaarten. Doom en Leader komen nog voor jou. Voor mij trouwens ook, want ik heb die ook nog niet. Leader is wel hard generfed, dus daar zit ik niet meer op te wachten.

De kaarten die je uit de cache's krijgt zijn, op de eerste twee (Destroyer en Giganto) na, random. Kan zijn dat je nog lang moet wachten op Doom en Leader, maar ook dat ze bij de eerste volgende cache krijgt. Verder kan je ze ook kopen in de token-shop. Mijn eerstvolgende aankoop gaat She-hulk zijn, maar hij is nog niet voorbij gekomen in mijn shop.

Dit is wel een goeie tierlist btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Tektoon schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:53:
Tot rank 474 verzamel je kaarten uit serie 2, daarna uit serie 3. Afhankelijk van hoeveel geld je in het spel stopt en hoeveel gold je in credits en quests omzet ben je tot ongeveer rank 2800 a 3500 bezig met het verzamelen van serie 3 kaarten. Doom en Leader komen nog voor jou. Voor mij trouwens ook, want ik heb die ook nog niet. Leader is wel hard generfed, dus daar zit ik niet meer op te wachten.

De kaarten die je uit de cache's krijgt zijn, op de eerste twee (Destroyer en Giganto) na, random. Kan zijn dat je nog lang moet wachten op Doom en Leader, maar ook dat ze bij de eerste volgende cache krijgt. Verder kan je ze ook kopen in de token-shop. Mijn eerstvolgende aankoop gaat She-hulk zijn, maar hij is nog niet voorbij gekomen in mijn shop.

Dit is wel een goeie tierlist btw.
[YouTube: Marvel Snap Series 3 Token Buy List (February 2023)]
Bedankt voor de info. Ik stop er exact 0 euro in. :P Voor mij is het gewoon een geinig spelletje, maar vind het zonde van de euro's als ik dat er voor zou moeten betalen.
Tot op heden heb ik goud weinig gebruikt. Waar gebruik jij dat meestal voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ik heb een keer een season pass gekocht (die met de silver surfer), en de welcome bundle. Verder speel ik ook f2p. In het begin gebruikte ik m'n gold alleen om de quests te vernieuwen; na een tijdje begon ik ook te kijken naar de varianten en m'n gold daarvoor te bewaren. Er zijn niet heel veel van die varianten die ik interessant vind, dus voor die tien kaarten oid wil ik wel sparen. Bovendien vind ik dat het wel snel genoeg gaat qua levelling; ik mis die extra quests niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
Zoals @Tektoon hierboven zegt, kun je de daily missions refreshen voor extra quests (en dus credits).

Er zijn soms ook bundels te koop voor goud. Hier een overzicht van de keuzes voor komende maand:
https://www.dexerto.com/g...ants-tokens-more-2030729/

Die met alleen de extra variant kaarten vind ik zelf niet zo interessant. De Deadpool bundel wel. Het is een van mijn favoriete kaarten, en je krijgt Collector tokens, waarmee je kaarten naar keuze kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:08
Tektoon schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:53:

De kaarten die je uit de cache's krijgt zijn, op de eerste twee (Destroyer en Giganto) na, random.
Hoezo zijn die 2 niet random?
Ik zit al op tier 1428 maar heb die nog niet.

Ik krijg de laatste tijd bijzonder weinig kaarten terwijl ik er nog echt veel moet.
Al heel wat van die title shit gekregen en een baby variant van een kaart die ik nooit ga gebruiken.

Voelt als een hele dikke grind om pool 3 kaarten te krijgen.
Heb maar 2 redelijke decks kunnen samenstellen met acceptabele win rate. Wordt saai zo om de dailies te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Is dat niet zo? Grappig, dat zei Educated Collins in een van zijn video's, en dat waren ook mijn eerste twee kaarten. Misschien klopt het dan niet, of hebben ze dat aangepast na de token-patch.

Tussen 1000 en 1500 was het voor mij ook een enorme grind. Daarna ging het weer sneller. Gewoon kaarten blijven upgraden zou ik zeggen. Ik heb tot die tijd eigenlijk alleen gespeeld met een random deck bestaande uit de meest recente kaarten. Ging best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
Volgens mij is het zo: De eerste 2 caches na 1000 bevatten gegarandeerd een nieuwe kaart. Daarna wordt het min of meer willekeurig.

Per 4 caches één nieuwe kaart, maar de volgorde staat niet vast. Je kan dus met geluk 2 kaarten na elkaar krijgen (laatste van een set en de eerste van een nieuwe set). Of pech (1e van de eerste set en 4e van de laatste set).

Per saldo maakt het niet uit, maar het voelt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:08
turambar schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:58:
Volgens mij is het zo: De eerste 2 caches na 1000 bevatten gegarandeerd een nieuwe kaart. Daarna wordt het min of meer willekeurig.

Per 4 caches één nieuwe kaart, maar de volgorde staat niet vast. Je kan dus met geluk 2 kaarten na elkaar krijgen (laatste van een set en de eerste van een nieuwe set). Of pech (1e van de eerste set en 4e van de laatste set).

Per saldo maakt het niet uit, maar het voelt jammer.
Helaas is de kans op een nieuwe kaart veel kleiner. Ik heb het volgende gevonden.

The odds, from most to least likely, are:

25% chance for 100 Collector's Tokens
22.25% chance for a new card (Series 3)
10% chance for 300 Credits
10% chance for 200 Gold
10% chance for a Variant
7.5% chance for an Avatar
7.5% chance for a Title
5% chance for 400 Credits
2.5% chance for a new card (Series 4)
0.25% chance for a new card (Series 5)

Deze kansen blijven gelijk voor iedere cache die je opent, de kans op een nieuwe kaart wordt niet groter als je bijv al 3x geen nieuw kaart hebt gehad.
Als de RNG goden je niet gezind zijn open je zo 10x een cache zonder nieuwe kaart

[ Voor 10% gewijzigd door Supershiva op 08-02-2023 06:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Nee nee, wat Turambar zegt klopt. Die caches gaan in groepjes van vier; de kansen dat je een kaart krijgt als je er al een paar keer geen hebt gehad worden groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
edit: haha, ik was net te laat!

Ik had deze sites gevonden:

https://outof.cards/marve...ches-collectors-reserves/

Hier staat een quote van een developer
If you are a Series 3 player your reserves will be broken into groups of 4. Within that group of four, one will be a card, one a cosmetic, one is tokens, and one is credits/gold.
De percentages die je plaatste kloppen dus, maar per setje van 4.

a card:
22.25% chance for a new card (Series 3)
2.5% chance for a new card (Series 4)
0.25% chance for a new card (Series 5)

cosmetic:
10% chance for a Variant
7.5% chance for an Avatar
7.5% chance for a Title

tokens:
25% chance for 100 Collector's Tokens

credits/gold:
10% chance for 300 Credits
10% chance for 200 Gold
5% chance for 400 Credits

En als je klaar bent met Series 3:
Once you have collected every card in Series 3, Collector's Reserves will have a 22.25% chance of awarding you 400 Collector's Tokens instead.
Dus de Series 3 kaart is dan vervangen door 400 Tokens.
Dat duurt bij mij nog wel even :)

De nieuwe season pass is voor mijn niet zo interessant. De kaart is MODOK:
Cost: 5
Power: 8
On Reveal: Discard your hand.

[ Voor 1% gewijzigd door turambar op 08-02-2023 11:04 . Reden: iemand was me voor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turambar schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:01:

De nieuwe season pass is voor mijn niet zo interessant. De kaart is MODOK:
Cost: 5
Power: 8
On Reveal: Discard your hand.
Modok is misschien niet interessant voor je, maar de credits en gold die je met de pass kan vrijspelen zijn het geld wel waard.
En dan krijg je de kaarten en andere goodies er gewoon gratis bij :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Nou ik mag niet klagen over geluk. Kreeg ik een maand geleden al Bast (toen serie 5) uit een cache, krijg ik nu Super Skrull (serie 4). Geen Darkhawk ofzo, maar toch leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridicilouZ
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-01 01:15
dit spel is ontzettend rng based.. niet alleen de kaarten in je deck die je pulled maar ook de locations zijn onzin, te veel geluk involved for mijn taste.. hoe hoger je komt hoe meer je ziet dat rng je nekt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Je kan altijd weer gaan schaken, toch?

Voor wie het nog niet had gezien: je kan ook shoppen op marvelsnap.com. 'Topop'. In dat geval betaal je geen premiums aan de appstores. Een seasonpass is maar 9,50e ipv 11,99e. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Gisteren verloren tegen iemand met Shuri, wat een belachelijke kaart als je het zo bekijkt :D

Turn 1 skip
Turn 2 skip
Turn 3 skip
Turn 4 Shuri
Turn 5 skip
Turn 6 She-Hulk -> Taskmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Uhh... in dit geval heb je priority, dus een simpele Aero volstaat om het potje te winnen (er is een reden waarom die kaart in bijna elk deck zit). d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Speel nog regelmatig en heb veel verschillende decks, maar sommige kaarten maken sommige decks zo stom om tegen te spelen. Cosmo tegen je met een reveal deck, shang-chi met een power deck. Helemaal de randomness van die kaarten in sommige decks. Het heeft echt 0 zin om dan verder te spelen, dus direct maar weer retreat, maar de fun gaat er met die kaarten bij mij dan snel weer vanaf.

En sommige combinaties van locaties zouden ze eruit moeten halen. Net weer een, 1 locatie waar alleen 6 kaarten gespeeld kunnen worden, de andere locatie waar niets gespeeld mag worden. Houdt je 1 locatie over..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
Morgen begint het nieuwe seizoen:
https://marvelsnapzone.com/april-2023-season/

Als je nog geen gratis serie 3 kaart hebt geclaimed dit seizoen, doe dit dan vandaag nog!

Bij het nieuwe seizoen kun je weer een andere kaart claimen.

De kaarten die van serie 4 naar 3 gaan (en dus makkelijker beschikbaar zijn):
Bast, Shuri, Super-Skrull, Valkyrie, Black Panther

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ben aan het twijfelen om die season-pass te nemen. Hit monkey past precies in het bounce-deck met Beast en Falcon waar ik sinds een week veel plezier aan beleef. Beast had ik al lang, maar Falcon niet. Die had ik eerder moeten craften.

Ik moet intussen nog maar 7 series 3 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetix1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-08 20:43
Ik zit al bijna een week vast rond level 45…

Ik moet vaker snappen denk ik. Verlies ook zó vaak op maar een paar puntjes. Domme fouten maak ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Fantastisch spel! Haal elke maand de season pass, verder koop ik niets.

Zit nu op rank 73, al 2x infinite geworden met mijn Nr Negative Dino deck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
James Pond schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:42:
Fantastisch spel! Haal elke maand de season pass, verder koop ik niets.

Zit nu op rank 73, al 2x infinite geworden met mijn Nr Negative Dino deck :)
Dat is ook het enige wat ik koop.

Heb je een plaatje/uitleg van je deck? Want ik kom niet verder dan rank 65 ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Extigo schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:52:
[...]

Dat is ook het enige wat ik koop.

Heb je een plaatje/uitleg van je deck? Want ik kom niet verder dan rank 65 ongeveer.
Dit is mijn deck:

https://marvelsnapzone.com/decks/mr-negative-dino-deck/

# (2) Psylocke
# (3) Mystique
# (4) Mister Negative
# (4) Jubilee
# (4) Super-Skrull
# (4) Moon Girl
# (5) Iron Man
# (5) White Tiger
# (5) Blue Marvel
# (5) Devil Dinosaur
# (5) Magik
# (6) Arnim Zola

Sowieso kan je met dino + Moon girl + Mystique al vaak winnen.
Dan heb je evt nog Zola die je kan droppen op je dino

Als je Psylocke > turn 3 mr negative kan spelen dan maak je kans op een 0/5 Iron Man, of een 1/5 Tiger, 3/5 Dino of 0/3 Mystique, daar heb je al veel voordeel aan.

Skrull is een goede counter voor destroy decks met Knull bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Super-Skrull is wel tech in deze lijst, dus als je die niet hebt kan je ook prima met een vervanger spelen (voor wie die kaart niet heeft :) )

Ga m zelf wel even uitproberen in dat deck, heb nog niet echt een goede plek voor die kaart gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetix1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-08 20:43
Rank 57 en verder kom ik nog niet helaas. Nu ook weer 3 potjes achter elkaar verloren en meteen weer terug naar 55 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Tektoon schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:03:
Super-Skrull is wel tech in deze lijst, dus als je die niet hebt kan je ook prima met een vervanger spelen (voor wie die kaart niet heeft :) )

Ga m zelf wel even uitproberen in dat deck, heb nog niet echt een goede plek voor die kaart gevonden.
Heel erg leuk want als de opponent bijvoorbeeld armor heeft, en jij dropt skrull in de dino lane dan kan die geen shang chi meer doen bv.

Of Skrull werkt ook goed tegen Knull destroy decks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ja, maar dat maakt m ook tech, want je moet die decks wel tegenkomen. Knull destroy zie ik deze maand wat meer, dus dat maakt m beter. Ik ben benieuwd. Voor nu doet DoomWave het erg goed bij mij (en dat is een deck dat ik ook graag speel).

EDIT: krijg voor de tweede keer een series 5 kaart. Dit keer Nimrod. Not too shabby :) Moet nog enkele kaarten om de derde serie compleet te hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Tektoon op 20-04-2023 01:29 ]

Pagina: 1