Na eigen positieve ervaring deze router in het huishouden van mijn vriendin geïnstalleerd. Ik was mij bewust van de slechte WIFI 2 prestaties van de betreffende router en wist dat mijn vriendin een wat oudere laptop had, maar zou oud? Dat is een inschattingsfout geweest. De RT-AX53U laat de verbinding met WIFI 2 apparaten langzaam doodbloeden waardoor mijn vriendin "steeds van de WIFI wordt afgegooid". Buiten dat is het bereik wel toegenomen.
Het zou dus mooi zijn als iemand hier een fix voor heeft. Ik heb even gezocht maar kon 1,2,3 niet wat vinden omdat ik de indruk heb dat tech bloggers hier niet aan te pas komen omdat het zo'n oude WIFI standaard is en de early adapters al verder zijn en er niet meer naar omkijken. Ik zat zelf te denken aan iets vergelijkbaars als QoS maar dan voor Airtime Fairness die dit probleem oplost. Bestaat er zo iets? Of ben je echt overgedragen aan het algoritme in de router zelf?
Ik hoor het graag! Thx
Het zou dus mooi zijn als iemand hier een fix voor heeft. Ik heb even gezocht maar kon 1,2,3 niet wat vinden omdat ik de indruk heb dat tech bloggers hier niet aan te pas komen omdat het zo'n oude WIFI standaard is en de early adapters al verder zijn en er niet meer naar omkijken. Ik zat zelf te denken aan iets vergelijkbaars als QoS maar dan voor Airtime Fairness die dit probleem oplost. Bestaat er zo iets? Of ben je echt overgedragen aan het algoritme in de router zelf?
Ik hoor het graag! Thx