Hoe lang wachten op een reactie van verkoper ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_v
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:42
Open vraag, wat is een fatsoenlijke tijd waarop iemand kan reageren op een V&A verkoop aanbod ..

- Ik heb eerste bericht verzonden, dus interesse voor aankoop < zondag 7 augustus 2022 17:29 >

- Ik heb tweede bericht verzonden met vriendelijk verzoek om concrete feedback < dinsdag 9 augustus 2022 13:50 >

Vandaag is het dus welgeteld ongeveer een 4 dagen wachten zonder tegen berichten.
Ligt het aan mij dat ik feitelijk als onbehouwen (boers) gedrag ervaar, of ben ik nu drammerig ?

Sommigen geven dan ook bij navraag te kennen dat "negeren" volgens hen normaal gedrag is,
wat vinden andere tweakers ?

De persoon is geregistreerd op 3 december 2015 en heeft op V&A 26 beoordelingen.

met vriendelijke groet,

eelco vitalis

eelcoV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee; als ik iets verkoop of aankoop, probeer ik in ieder geval binnen 8 uren te reageren. En waar mogelijk nog sneller bijvoorbeeld op de mobiele browser.

Echter, gezien de periode, kan het zijn dat sommige Tweakers onder (bouwvak-) vakantie vallen en net afgelopen weekend op reis gegaan zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:20

PB-powell

Mr. Laziness

eelco_v schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:17:
Open vraag, wat is een fatsoenlijke tijd waarop iemand kan reageren op een V&A verkoop aanbod ..

- Ik heb eerste bericht verzonden, dus interesse voor aankoop < zondag 7 augustus 2022 17:29 >

- Ik heb tweede bericht verzonden met vriendelijk verzoek om concrete feedback < dinsdag 9 augustus 2022 13:50 >

Vandaag is het dus welgeteld ongeveer een 4 dagen wachten zonder tegen berichten.
Ligt het aan mij dat ik feitelijk als onbehouwen (boers) gedrag ervaar, of ben ik nu drammerig ?

Sommigen geven dan ook bij navraag te kennen dat "negeren" volgens hen normaal gedrag is,
wat vinden andere tweakers ?

De persoon is geregistreerd op 3 december 2015 en heeft op V&A 26 beoordelingen.

met vriendelijke groet,

eelco vitalis
Welgeteld wacht je nog geen 3 dagen op een reactie, een beetje geduld kan geen kwaad. Volgens de nieuwe V&A voorwaarden mag je na 72 uur geen gehoor een review schrijven (dat is vanmiddag om 17:29). Persoonlijk zou ik tot vrijdag of zaterdag afwachten en dan door gaan naar de volgende.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_v
@MAX3400 , moet ik nu ervan uitgaan dat jij suggereert dat we hier te maken hebben met een botte, boerse, bouwvakker eventueel ? GEINTJE

@PB-POWELL , ik kan jouw punt volgen, er zijn idd regels opgesteld voor de manier waarop we met elkaar zouden kunnen omgaan in V&A, echter het punt is dat ik signaleer is dat mensen toch wel redelijk de grenzen van enig fatsoen lijken op te zoeken wat betreft communicatie.

Wanneer ik feitelijk enkel en alleen om concrete feedback vraag, mede omdat ik niet gedachten kan lezen en tevens omdat ik erg beroerd ben in het mij verplaatsen in andermans gedachten, vraag ik mij toch hier openlijk af ; wanneer het geval zou zijn dat iemand die notabene zelf aangegeven heeft iets te willen aabieden, dan dat deze persoon "beschermt" dient te worden voor wel drie dagen en je dus niet kan weten of hij/zij negeren normaal acht of dat hij/zij "gewoon" onachtzaam zijn geweest

ik vind namelijk op vakantie gaan terwijl je een aabod hebt staan, nogal onachtzaam en dus wellicht ook onbetrouwbaar in gedrag ... eerlijk gezegd heb ik al enige uren geleden besloten deze persoon hoe dan ook geen voordeel van de twijfel te geven.

Maar vraag blijft hier : is dit nu een van de tekenen van de verruwing van onze "samen"-leving of veranderde waarden en normen mbt tot sociale omgangsvormen ...

eelcoV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bij Marktplaats kun je bij elke verkoper een indicatie zien als "reageert meestal binnen 2 uur" of "reageert meestal binnen 8 dagen". Dan weet je vooraf een beetje hoe vlot de communicatie zal gaan verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:20

PB-powell

Mr. Laziness

eelco_v schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:48:
@MAX3400 , moet ik nu ervan uitgaan dat jij suggereert dat we hier te maken hebben met een botte, boerse, bouwvakker eventueel ? GEINTJE

@PB-POWELL , ik kan jouw punt volgen, er zijn idd regels opgesteld voor de manier waarop we met elkaar zouden kunnen omgaan in V&A, echter het punt is dat ik signaleer is dat mensen toch wel redelijk de grenzen van enig fatsoen lijken op te zoeken wat betreft communicatie.

Wanneer ik feitelijk enkel en alleen om concrete feedback vraag, mede omdat ik niet gedachten kan lezen en tevens omdat ik erg beroerd ben in het mij verplaatsen in andermans gedachten, vraag ik mij toch hier openlijk af ; wanneer het geval zou zijn dat iemand die notabene zelf aangegeven heeft iets te willen aabieden, dan dat deze persoon "beschermt" dient te worden voor wel drie dagen en je dus niet kan weten of hij/zij negeren normaal acht of dat hij/zij "gewoon" onachtzaam zijn geweest

ik vind namelijk op vakantie gaan terwijl je een aabod hebt staan, nogal onachtzaam en dus wellicht ook onbetrouwbaar in gedrag ... eerlijk gezegd heb ik al enige uren geleden besloten deze persoon hoe dan ook geen voordeel van de twijfel te geven.

Maar vraag blijft hier : is dit nu een van de tekenen van de verruwing van onze "samen"-leving of veranderde waarden en normen mbt tot sociale omgangsvormen ...
Ik denk dat je volledig zelf meegaat in je eigen getrokken conclusie. Mensen kunnen om 1000 en 1 redenen niet reageren die volledig buiten hun macht om liggen. Om er dan direct vanuit te gaan dat iemand moedwillig niet reageert en je dus te maken hebt met 'een botte hork' maakt je zelf 'een botte hork'.
De 72 uur is met een reden ingesteld, maar niemand die je verplicht daadwerkelijk een review te schrijven of verder nog zaken te doen met deze tweaker.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

eelco_v schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:48:
Nou, gezien deze reaktie van je, zit je zelf ook niet heel fijn in de wedstrijd?

Ik probeerde enkel te duiden dat afgelopen weekend voor veel mensen de bouwvak-vakantie begonnen is. En het dat mogelijk dus zo kan zijn dat iemand al 2 dagen op reis is zoals zondag en maandag met een caravan met misschien 2 jengelende kinderen achterin.

Het inlevingsvermogen in deze tijd, vakantie, de kraaien vallen uit de dakgoot, het halve land staat te pas en onpas vast door boeren; en jij "vindt" dat iemand niet tijdig reageert; ik zou toch eens vriendelijk in de spiegel kijken en/of ook bedenken of je voor 4 dagen "ergernis" je dan niet beter een paar tientjes extra budget kan sparen/regelen en elders iets aanschaffen.

Doe ermee wat je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Tja normaliter probeer ik ook altijd binnen 8 uur te reageren. Mijn ervaring op Tweakers is ook altijd dat ik binnen 24 uur wel reactie heb als ik naar iets op zoek ben.

Je kan niet iemand forceren op een reactie, daardoor gaat een deal gewoon niet door na een tijdje vooral als er nog geen concrete afspraken zijn. Naar mijn inziens (als je al deal hebt gemaakt zonder dat er een betaling heeft plaats gevonden) en persoon laat 2 dagen niets van zich horen dat je dan ook prima verder kan kijken. (of verder verkopen als je de verkoper was.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:14
Als iemand niet reageert, ga je toch gewoon door naar de volgende? Ik snap het probleem niet zo. Als je geen zaken wil doen met zo iemand, ben je toch gewoon meteen klaar?

Niet netjes? Mwa. Sommige mensen zitten constant achter de pc, sommige mensen eens in de paar dagen, helemaal met dit weer.

De manier waarop ze reageren, en of ze nuttig antwoord geven (en het taalgebruik een beetje) laat zien of ze netjes zijn of niet.

Maar goed, ik gebruik het meeste Marktplaats, en als ik iets (snel) wil hebben, schrijf ik ook zo ongeveer iedereen aan waar bij ik interesse heb. Wat er uit komt zie ik wel. Zeggen dat je toch geen interesse hebt kan ook altijd nog. Vind ik eigenlijk ook niet heel netjes, maar zo werkt het tegenwoordig gewoon.
Als ik iets verkoop krijg ik ook voor 80% zinloze reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco_v
@MAX3400 , ik ben bang dat er een kleine miscommunicatie ontstaat ;

jij praatte over een bouwvak vakantie, ik gaf aan dat ik dit in eerste instantie beschouw als boers en onbehouwen sociaal gedrag. Vandaar mijn woordspeling met bouwvakker .. het was niet bedoeld als botte reactie op jouw persoon,

dat gezegd hebbende , ik acht het vrij normaal dat mensen met elkaar communiceren, zeker op een (sociaal) platform. Wanneer ik dus iets aangeef, zoals een verkoop, dan kan ik erop rekenen dat ik actief een communicatie opstart en tevens aan deelneem.Mocht je dan om bepaalde redenen even OFFLINE zijn ok,
echter ik weet van niks, behalve dat ik WEL weet dat er sommigen onder ons zijn die BEWUST ervoor kiezen om niet te reageren, dus actief negeren.

Ikzelf reageer soms te direct, maar gebruik wel dit medium om tevens mijn gedachten ter discussie te stellen, zoals in deze, echter ik vind dat er OOK enig verantwoordelijkheid voor sociaal gedrag mogen vragen aan deelnemers aan enig communicatie.

Wellicht beetje strak in de leer, misschien zelfs rigide, echter neemt niet weg dat wanneer iemand vraagt om communicatie, dan geen verantwoording lijkt te nemen voor het achterblijven van zijn / haar aandeel, ik dat nogal sociaal (onbekwaam / onbeleefd) ervaar en tevens mij afvraag, openlijk : hoe kun je iemand hierop aanspreken.

Wij kopers moeten betrouwbaar zijn, echter ook de verkopers moeten daad bij woord voegen.

In sommigen van mijn werkomgeving was het normaal om binnen het volgende dagdeel te reageren .. dus 'sochtend email dan (vroeg) 's middag en reactie

eelcoV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau-ie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 12:55
En natuurlijk nog de vraag hoe je een en ander hebt geformuleerd. Ik reageer ook altijd snel en probeer en zo goed mogelijke service te leveren (snel vezenden, duidelijk aangeven als dat niet lukt, etc.).

Maar als ik low-ball biedingen krijg voel ik me niet geroepen om daar snel (of bij echt lage biedingen überhaupt) op te reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Je kan niet dezelfde verwachtingen hebben op het internet als fysiek contact met mensen. Zo werkt dat nou eenmaal niet.

Je slaat imo door. Als ik straks niet meer op dit forum reageer omdat ik lekker naar buiten ga, dan is dat onbeschoft van mij? Nee, op die manier werkt internet communicatie gewoon niet.

En om het maar in het marktplaats sfeertje te houden, als ik een reactie krijg, en ik ben op het werk... Dan heb je best kans dat ik die reactie lees, en niet reageer. Omdat ik natuurlijk pas reageer als ik klaar ben met werken? Is dat onbeschoft? Ik dacht van niet.

[ Voor 45% gewijzigd door WEBGAMING op 10-08-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_v
@WEBGAMING ; de vraag stellen is tevens wellicht die een beetje beantwoorden ...

ik ken jou niet, echter ik denk wel dat wanneer jij een vraag steld, een mening verkondigd, een reactie op iemand geeft, een vraag tot verkoop doet etc, dus actief aan een communicatie deelneemt / deelnemen gaat of uitnodigd tot, dat jij niet zomaar naar buiten zou gaan en OFFLINE, het is nogmaals geen verplichting wat ik bedoel maar ik vind de termijn van ruim 72 uren niet hoeven te reageren, minstens discutabel.

Overigens, zou het niet zo moeten zijn dat er groote verschillen van normen en waarden zouden moeten bestaan tussen de OFFLINE sociale omgang en OL sociale omgang. Volgens mij is dat ook juist een reden waarom mensen die zich ongenaakbaar lijken te achten OL zich zo als boeren zijn gaan gedragen ... dat is natuurlijk niet enkel en alleen een teken aan de wand dat ze dit gedrag alleen OL vertonen ...

of ?

eelcoV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Als ik iets verkoop reageer ik meestal binnen een dag. Dat ben ik ook wel met je eens, dat iets te koop zetten ook een soort van verantwoordelijkheid met zich mee brengt.
Maar mensen hebben een leven. Dingen gebeuren. Internet dingen zijn over het algemeen de laagste prioriteit.

Een email, sms of bericht, verwacht ik niet meteen antwoord op. Een dag vind ik normaal, maar een paar dagen kan ook. (ligt er natuurlijk ook aan wat het is)
Ik vind het eigenlijk nogal wat om iemand een aso te noemen omdat ze niet binnen 2 dagen reageren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Pot & ketel? https://tweakers.net/aanbod/rating/1059766/
Direct na de slechte review hem een dm gestuurd hoe de vork in elkaar zat en dat ik er heel blij mee was, maar niet in de gelegenheid om te reageren. Ook vroeg ik hem mij een tikkie te sturen voor 10 euro.

Nu, alweer 3 maanden later, geen enkele reactie mogen ontvangen. Geen tikkie, geen begrip, geen eventueel excuus, helemaal niets.

Ik vind dat echt niet kunnen en respectloos.
Ja, wel achteraf opgelost en uitgepraat maar @eelco_v heeft dus ook wel eens wat steekjes laten vallen, in bijna 6% van zijn eigen deals/feedback. Klinkt menselijk. Snap dit topic dus nu eigenlijk niet.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 10-08-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
Ik acht een week zelfs normaal, niet iedereen leeft en ademt Tweakers in, daarbij is het ook nog s vakantie periode. Heb je er zelf haast mee? verschuif je aandacht naar wat anders en kijk over een week nog s een keer.

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco_v
@MAX3400

wanneer je een quote maakt, zo heb ik dat geleerd op de Uni, dan moet je wel zorgvuldig zijn, anders mis je de gehele context.

Beoordeling van eelco_v (verkoper) over benanjo, dinsdag 11 januari 2022

Voldoet aan beschrijving:
Score: 4
Communicatie:
Score: 2
Aflevering:
Score: 2

Voor de juiste beeldvorming, ik heb contact gezocht : zaterdag 1 januari 2022 00:48, en aangegeven dat ik wel de Duitse versie (origineel) heb liggen en deze enkel voor verzendkosten verkregen mocht worden. Na enkele berichten heb ik geheel kostenloos de Duitse toestenbord via track en trace verstuurd. Op donderdag 6 januari 2022 14:31, heb ik terug gekoppeld dat een en ander verstuurd is en tevens een foto gemaakt van de T&Trace, tot op heden niks gehoord. Het zou op zijn minst van enig fatsoen betamen wanneer er een kort bedankje van af kan wanneer je iemand een gratis toetsenbord geeft, echter ook nog niet eens de moeite nemen om te bevestigen dat pakket goed is aangekomen vind ik persoonlijk wat vreemd gedrag. Wellicht is het onze achtergrond of opleiding, echter ik zie persoonlijk geen enkel reden meer om met deze persoon die zich "tweaker" noemt zaken te doen. Het gaat mij niet om het bedankje of zo, het gaat mij op het principe dat je met enig fatsoen met elkaar om dient te gaan, hoe dan ook ...

Aanvulling
Bennie heeft excuses aangeboden, berust hier dus op een misverstand omdat er niet duidelijk gedurende een tijd was gecommuniceerd. Bij deze neem ik mijn negatieve kritiek uiteraard terug en wens bennie veel plezier met het toetsenbord. Het is mij nooit gegaan om duku dus dat is ook niet nodig , mvg eelco vitalis

Advertentie: Lenovo ThinkPad W510 toetsenbord

Ik heb enige maanden later contact gezocht met Bennie en gevraagd of we het konden rechtzetten.
bennie heeft namelijk nooit voordat hij mij weer een slechte recentie gaf, gelezen dat ik een toevoeging gegeven had op mijn negatieve reactie. Dus zijn negatieve reactie heb ik een aantal maanden met rust gelaten en ben daar deze maand bij hem op terug gekomen om voor de record een en ander recht te zetten.

Ook hier vond ik dat ik wel lang geen concrete feedback kreeg, ik heb ervan geleerd dat ik niet direct iemand een negatieve revieuw en plein publiek geef, echter wel dat ik iemand mag / kan aanspreken.

Een van de redenen dat ik nu een "open" vraag ter discussie neerleg is om te zien of anderen hier ook ervaringen mee hebben, wat enige consensus is en of we wel 72 uur zouden moeten wachten met reageren ...

eelcoV

Pagina: 1