Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KM87
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-04-2023
Beste tweakers,

Al jaren lees ik topics van het forum, maar heb nooit gereageerd. Er speelt nu echter iets waarvan ik heel benieuwd ben naar jullie mening.

Ik vind het ronduit belachelijk dat ESPN niet als losse streaming dienst beschikbaar is in deze tijd. Ik heb geen enkele behoefte aan een lineair TV abonnement. Echter om Eredivisie voetbal te kunnen kijken verplicht ESPN mij om een TV abonnement te sluiten waar ik geen gebruik van maak.

Mijn aanbieder is toevallig Ziggo (nog een erfenis omdat ze de F1 rechten hadden). Dus voor het kijken van Eredivisie voetbal betaal ik niet alleen de 17,95 die Ziggo voor ESPN compleet vraagt, maar betaal ik ook nog eens 17,50 extra voor een Internet & TV complete abonnement (70,50), terwijl ik bij een fatsoenlijke streaming oplossing aan een TV complete (53,00) voldoende zou hebben.

Volgens mij is dit koppelverkoop en verboden?
Zijn jullie dit met mij eens en waar zou je dit aanhankelijk moeten maken om verandering in gang te zetten?
Uiteraard al meerder pogingen gedaan bij ESPN zelf, maar die komt niet verder dan wij zijn een TV zender en bieden geen streaming platform aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:17
Volgens mij niet, net zoals dat netflix geen koppelverkoop heeft omdat je internet verbinding nodig hebt.

Is ook het niet zo dat je juist ESPN als extra dienst af neemt bij Ziggo bovenop je basis abonnement?

edit: je kan het ook afnemen als een premium dienst bij andere netwerk aanbieders:
https://www.espnkijken.nl/

[ Voor 21% gewijzigd door Aragnut op 10-08-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Ik snap het niet helemaal, je hebt als tv aanbieder Ziggo en dat is naar wens zo te horen. Dan kun je toch ESPN nemen zonder dat daar internet voor nodig is? Ik neem aan dat je ook een internet abonnement zult hebben, maar die wil je niet van Ziggo hebben?

Vroeger had je wel Fox Sports Go en die kon je als los abonnement afsluiten. Tegenwoordig gaat dat inderdaad niet meer, waarschijnlijk omdat het via tv providers en rechten veel meer inkomsten oplevert.

Als het je alleen om ESPN gaat, zou je Canal Digitaal kunnen pakken. Die bieden een los stremming abonnement aan zonder dat je iets anders nodig hebt, met ESPN inbegrepen. Kost dacht ik 14,95 per maand.

[ Voor 44% gewijzigd door Hugo__Boss op 10-08-2022 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Aragnut schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:57:
[...]

edit: je kan het ook afnemen als een premium dienst bij andere netwerk aanbieders:
https://www.espnkijken.nl/
En wat nou als je geen TV abo hebt? Dat zie je steeds meer. Streaming is steeds meer de norm. Toch kun je ESPN (volgens mij) niet als losse streaming dienst krijgt, maar moet je ook een TV abo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ESPN verplicht jou niet om bij Ziggo een abonnement af te sluiten, en daarmee is het per definitie al geen verboden koppelverkoop meer. Als jij bij KPN, T-Mobile, wherever, ESPN af wilt nemen, dan staat je dat vrij.

Als ESPN geen streaming dienst aanbiedt, hoe de f wil je ze dat gaan verplichten dan? :?

[ Voor 26% gewijzigd door naitsoezn op 10-08-2022 21:37 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De TV-app van Canal Digitaal is dan inderdaad je goedkoopste optie. Daarmee ontvang je voor € 14,95 een tv-pakket inclusief de vier zenders van ESPN. De beeldkwaliteit is niet heel geweldig, maar het is maandelijks opzegbaar. Je kunt het dus altijd even een maandje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:42
Hugo__Boss schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:22:
Vroeger had je wel Fox Sports Go en die kon je als los abonnement afsluiten. Tegenwoordig gaat dat inderdaad niet meer, waarschijnlijk omdat het via tv providers en rechten veel meer inkomsten oplevert.
Vroeger (tot seizoen 2015/2016) was dat inderdaad zo. Fox Sports (nu: ESPN) was toen een extra zenderpakket en kreeg alleen via tv-aanbieders een vergoeding als een abonnee ook een abonnement namen op Fox Sports/ESPN. Een deel van de abonnementsgeld mocht de tv-aanbieder houden, het restant ging naar Fox Sports. Voor de tv-aanbieders was het risicoloos gratis geld en die periode kon je inderdaad ook een dagpas of een streaming-abonnement afsluiten op de website van Fox Sports.

De contracten die Fox Sports vanaf het seizoen 2016/2017 is gaan afsluiten zaten anders in elkaar. Als een tv-aanbieder Fox Sports aan wilde bieden dan was zij verplicht om per tv-abonnement een bedrag aan Fox Sports te betalen, ongeacht of die abonnee wel of niet een aanvullend abonnement wilde hebben. Onder protest zijn de meeste tv-aanbieders daarmee akkoord gegaan (met uitzondering van Tele2), waardoor het verdienmodel van Fox Sports/ESPN anders is geworden. Nu moeten tv-aanbieders zelf ervoor zorgen dat deze 'vaste'. afdracht wordt terugverdiend: de ene aanbieder geeft alleen het eerste kanaal gratis door, de ander alle kanalen (CanalDigitaal). In deze situatie is het voor ESPN niet handig om zelf ook dagpassen of abonnementen te verkopen via de website, omdat dit het huidige verdienmodel zal kannibaliseren.
Pagina: 1