Onkyo TX-DS494 : welke boxen?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ivke
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-01-2003
Ik denk er over om deze reciever binnenkort aan te schaffen, omdat deze dolby Prologic II ondersteund en in het zilver te krijgen is, verder heb ik ook een positieve review gelezen.

Nou heb ik een aantal vragen:

1. Heeft iemand (positieve/ negatieve)ervaringen met dit ding?

1. In welke prijsklase moet ik denken als ik me een set (surround)boxen wil aanschaffen (evt. welk merk, etc..)?

alvast bedankt!!

"I'd change the world but God won't give me the source code"

• Ivke
Niemand??

;(

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:06

4POX

Everybody is wired

Wat is dolby prologic 2 ???

AKA Rinkel weblog

• Ivke
Dolby Prologic II is (logisch :)) de opvolger van het bekende Prologic.. Prologic II heeft als voordeel dat het oa. een stabieler surround beeld creeërt en de surround kanalen zijn van betere kwaliteit( groter frequentie bereik).....er zijn volgens mij nog meer veschillen, maar die weet ik niet zo snel.....

De meeste AV-Recievers hebben dit nog niet alleen de nieuwste ('n paar van Yamaha, Kenwood en Onkyo)

Zo...jouw vraag beantwoord...nu maar hopen dat iemand mijn vragen ook beantwoord :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:31

JT

VETAK y0

Rear kanalen zijn dan ook stereo :) Wat kost die receiver ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ivke, ik vind mijn Onkyo 575 erg goed klinken in combo met mission (774). Beide zijn m.i. redelijk neutraal (alhoewel Onkyo wel eens iets scherpe kantjes kan hebben).
Ik heb indertijd een aantal luistersessies gehad en val persoonlijk voor een zo weinig als mogelijk verkleurde geluidsweergave.
Alhoewel ik denk dat je je met bijv. B&W ook geen buil zult vallen. Je muziek en film voorkeur speelt natuurlijk ook mee (het LFE basmanagement van de Onkyo lijkt niet zo indrukwekkend, maar misschien hoort het wel zo).
Ik zou de combi Onkyo / Mission iig zeker even gaan luisteren.
Groeten en succes

PS1 dat dolby 2 moet erg mooi zijn geloof ik.
PS2 op de 575 zit al een hele goede 5-channel stereo mode.

Verwijderd

ik heb deze receiver nu zelf al een maand. Ik ben er erg te spreken over. Heb 2 IQ boxen van 900 gulden per stuk en voor de rest AG boxen. de IQ's zijn 160 watt boxen en de AG's 80 watt. Klinkt echt toppie. Als je meer wilt weten hierover kun je me icq-en als je wilt. Vanavond ben ik wel weer terug van mijn werk en online :)
68640233

• Ivke
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:12 schreef JT het volgende:
Rear kanalen zijn dan ook stereo :) Wat kost die receiver ?
Klopt...rear kanalen zijn idd in stereo...
Bij foka.nl kost deze 999,- dit is vrij goedkoop, want ik heb 'm ook ergens voor 1298,- zien staan (vogelzang)

Pagina: 1