Oplossen probleem oprit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik heb vrij recent een nieuwe oprit laten leggen wat allemaal prima gebeurd is.

Nu is het zo dat aan 1 kant van de oprit deze is 'afgesloten' met een opsluitbandje, waarnaast een border met planten staat, aan de ander kant naast die border staat mijn huis. Nu is het zo dat er een verspringing qua niveau zit tussen de oprit en bovenkant border. De border ligt zo'n 30cm lager dan de oprit (i.v.m kelderraam) waardoor het natuurlijk iets minder stevig is opgesloten.

Nooit een probleem geweest totdat ik een nieuwe zware auto kreeg. Nu zie je dat de oprit aan die kant wat begint te duwen.

Mijn idee was om nu de border wat uit te graven en een aantal rvs balken van de breedte van de border tussen het huis en de opsluitband in te leggen, om de druk op die manier beter op te vangen.

Denken jullie dat dit een oplossing is? Of een beter idee?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Geen idee. Maar bij deze vraag zouden fotos of een rekening wel helpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat is een prijzige oplossing. Ik zou diepere banden leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
theHoff schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:33:
Dat is een prijzige oplossing. Ik zou diepere banden leggen.
RVS balkjes kosten een euro of 10 zie ik? Met 2 of 3 heb ik het opgelost mijns inziens.

Ik weet eerlijken gezegd niet hoe diep de banden die er in liggen zijn.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MBvB schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:32:
Geen idee. Maar bij deze vraag zouden fotos of een rekening wel helpen
Momenteel niet in de gelegenheid om op korte termijn foto's te maken. Dus een bestaande foto moeten bewerken. Hier ligt er nog grind in plaats van beplanting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oK6tTSZt1nfd6fTzhblGvuud-8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g3CS5a9sG8JUIWzMn5XYj9A9.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Dean Martin op 10-08-2022 13:40 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:55
Ik zou ervoor kiezen paaltjes te slaan achter de beton banden. En hogere beton banden toe te passen.

Opsluiten tegen het huis gaat waarschijnlijk wel goed, maar mocht het schade veroorzaken ben je verder van huis.

edit:

Ik wilde het ook typen maar @jordje was me voor.
Contactgeluid is ook iets om mee rekening te houden.
Bij ons loopt de bestrating tegen de muur aan en je kan horen als de scooter buiten op het standaard gezet wordt.
Ook hoor je de rolcontainer rijden.

Overigens kan je om het kelder raam ook 2 binnenhoek L-elementen zetten en dan de border gewoon aanvullen tot aan het niveau van de oprit.

Sowieso staan je banden op de foto te hoog.
Als de border lager is, dan staat de band grotendeels boven de grond.
De bovenkant van een opsluitband zit doorgaans 1cm onder de bovenkant van de bestrating.
Deze banden kunnen dus zeker nog 5-7cm omlaag.

[ Voor 44% gewijzigd door FRANQ op 10-08-2022 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 13:02
Je loopt hiermee wel risico op het doorgeven van geluid omdat alles dan stijf met elkaar in contact staat. Wie weet hoe hard het geluid van knarsende steentjes wordt doorgegeven binnenshuis.

Edit: Dit lijkt me de beste oplossing inderdaad:
FRANQ schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:53:
Ik zou ervoor kiezen paaltjes te slaan achter de beton banden. En hogere beton banden toe te passen.

[ Voor 41% gewijzigd door jordje op 10-08-2022 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 19:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Let ook even op beplanting tegen je huis aan. De wortels kunnen je gevel slopen en zorgen voor lekkage in de kruipruimte.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Thanks voor de reacties! Wordt een dagje graven en paaltjes slaan ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Aangezien het topic toch open is. Wat denken jullie dat een beste paal is om die druk tegen te kunnen houden?
Een vierkante RVS paal of bijvoorbeeld ook een betonijzer dat gebruikt wordt bij betonmatten?

[ Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 10-08-2022 15:40 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dean Martin schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:39:
Een vierkante RVS paal of bijvoorbeeld ook een betonijzer dat gebruikt wordt bij betonmatten?
Ik denk gewoon een paar hardhouten palen. Niet idioot duur en gaat jaren mee in de grond. Evt. af en toe wat olie smeren op de kopse kant ter bescherming.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:43:
[...]

Ik denk gewoon een paar hardhouten palen. Niet idioot duur en gaat jaren mee in de grond. Evt. af en toe wat olie smeren op de kopse kant ter bescherming.
Eens kijken hoe ver ik überhaupt de grond in kom zonder op beton te stuiten....
Maar dat is inderdaad ook nog een idee ja. Al denk ik dat ik een RVS buis wel makkelijker de grond in krijg geslagen.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:40
Ik zou op elke naad waar 2 opsluitbanden tegen elkaar zitten wat snelbeton er achter storten.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Pagina: 1