• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 19:05
Er is mij gevraagd een Samsung A5 2017 te vervangen door een A32 via file transfer

Doe dit niet erg vaak en vraag me af wat de handigste manier is om van telefoon over te stappen en zoveel mogelijk, uiteraard liefst alle, data en apps over te zetten (Smart Switch ?)

Voor de duidelijkheid, ik heb geen toegang tot het google account
wel de pincode en de simcode

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:13
Op de oude telefoon Smart Switch installeren uit de Play store.
Op de nieuwe telefoon de installatie starten (en dan heb je ook het Google Password nodig, dus die door de eigenaar in laten typen), en op het moment dat de vraag komt, gegevens van oude telefoon over zetten met Smart Switch, en die verteld dan op de nieuwe telefoon welke stappen te doen op zowel de nieuwe als oude telefoon.

Pro tip: Op oude telefoon, voor de zekerheid, Wahtsapp backup maken in Whatsapp, en in de toestel instellingen ook nog een toestel backup maken naar Samsung cloud. Mocht er dan ergens iets helemaal fout lopen, kun je nog backups terugzetten ergens vandaan.
Op nieuwe telefoon, als die helemaal ingericht is, ook in Whatsapp en op de telefoon de backups automatisch aanzetten voor de toekomst.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:10
Hou er wel rekening mee dat de meeste apps alsnog opnieuw moeten worden ingesteld.
Apps die niet van Google zijn en waarop moet worden ingelogd, zullen wel geïnstalleerd worden maar zul je alsnog handmatig moeten inloggen op de nieuwe telefoon.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Samsung heeft hier een handige tool voor, met Smart Switch kun je dat het beste doen inderdaad.
De apps kun je eventueel dan handmatig doen nadat je ingelogd bent met het Google account op de Play store, kun je vervolgens vrij gemakkelijk een overzicht krijgen van alle apps die onder dat account hangen. Vervolgens installeer je enkel de apps die je echt nodig hebt.

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 19:05
Smart Switch werkte prima, dank jullie wel