Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Home Assistant & Unifi controller

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 2Crazy187
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-12-2024
Goedemiddag,

Ik wil graag overstappen van mijn Domoticz setup (voor de slimme meter uit te lezen) met daarbij de geïnstalleerde versie van Unifi controller naar Home Assistant.
De huidige setup runt op een Raspberry Pi 3B+.
Als ik overstap naar Home Assistant en ik installeer Unifi integratie werkt dit voor enkele minuten maar crasht direct erna. Waardoor ik opnieuw moet beginnen met installeren van beide;
Is er een iemand met dezelfde problemen of iemand die oplossing weet?

Bedankt!

Alle reacties

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:18

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je installeert neem ik aan HA OS en Unifi controller als addon? En zowel HA als Unifi controller zijn dan niet meer bereikbaar? Ook al met monitor gekeken?

Maar durf er bijna geld op in te zetten dat je een brakke voeding, brakke SD-kaart of beide hebt. Via HA OS draait alles in docker containers. Dat maakt het erg onwaarschijnlijk dat Unifi controller alles om zeep kan helpen en al helemaal op een manier dat een reboot het niet terug brengt.

• 2Crazy187
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-12-2024
Ja HA OS met de Unifi controller als addon en beide zijn dan niet meer bereikbaar.
Ik zou het nog eens moeten testen met een scherm gekoppeld.

De voeding voor de PI is een 2.5amp voeding en SD kaartje is eentje van Samsung class 10.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:18

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
2,5A zegt opzich nog niet alles, daar kunnen ook slechte tussen zitten en de Pi is ergggggg kieskeurig. Maar ook slechte kabel kan het hem doen.

SD is iig echt merk maar is hij nieuw?