Beste medetweakers,
Ik heb een aantal weken terug een woning gekocht waarvan ik eind dit jaar de sleutel krijg, nou wil ik nu al alles inzetten om na de sleuteloverdracht z.s.m. te verduurzamen (pv, warmtepomp). Ik ben mij dan ook aan het orienteren op pv-panelen.
Het originele plan was om ook de voorkant vol te leggen maar dit lijkt niet te passen, daarnaast is een beschermd stadsgezicht en zou ik naar rode panelen moeten gaan dus ik focus mij nu vooral even op de achterkant. Is onderstaande offerte met de ingetekende situatie de juiste oplossing?
Daarnaast bieden ze 325Wp panelen aan, ik wil nog navragen waarom dit type paneel?
Hoe kijken jullie naar onderstaande situatie en aanbod?
/f/image/57kSyX6Hf3s7P1xrpAywwoAz.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/qBcOEJaHdSCHhVDL5nLU2njr.png?f=user_large)
Ik heb een aantal weken terug een woning gekocht waarvan ik eind dit jaar de sleutel krijg, nou wil ik nu al alles inzetten om na de sleuteloverdracht z.s.m. te verduurzamen (pv, warmtepomp). Ik ben mij dan ook aan het orienteren op pv-panelen.
Het originele plan was om ook de voorkant vol te leggen maar dit lijkt niet te passen, daarnaast is een beschermd stadsgezicht en zou ik naar rode panelen moeten gaan dus ik focus mij nu vooral even op de achterkant. Is onderstaande offerte met de ingetekende situatie de juiste oplossing?
Daarnaast bieden ze 325Wp panelen aan, ik wil nog navragen waarom dit type paneel?
Hoe kijken jullie naar onderstaande situatie en aanbod?
Foto's
Orientatie op het zuiden, dakhelling is zo'n ~40 graden + een plat dak./f/image/57kSyX6Hf3s7P1xrpAywwoAz.png?f=fotoalbum_large)
Schaduw
Doordat de panelen op zowel het hellende als schuine dak komt zal er op bepaalde momenten als de zon om de woning draait schaduw optreden op de panelen tpv de platte daken.Jaarverbruik
~2300kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
Geen idee, de meterkast is 5 jaar geleden wel totaal vernieuwd naar 10 groepen met dubbele ALSBudget en doel
~€4000,- waarbij het doel is om de woning uit 1885 z.s.m. te verduurzamen en het nu in de hypotheek mee te nemen. Daarnaast wil ik daarnaast een warmtepomp installeren.Wie gaat het project uitvoeren
installateurBijhouden van data
Zou graag kunnen zien wat de opbrengst is per dag/week/maand/jaar in een gemakkelijke appReeds verkregen offertes
Ik heb nu 1 offerte binnen welke echt gekeken heeft naar de locatie en het dak::fill(white):strip_exif()/f/image/qBcOEJaHdSCHhVDL5nLU2njr.png?f=user_large)