Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 10:16
Hallo iedereen op dit forum,

Gisteravond gebeurde er iets heel geks. Ik heb een Philips TV op mijn slaapkamer. Gisteren zette ik deze aan en hoorde ik een luide knal. Ik zag geen rook, maar rook wel een licht vlaagje brandlucht. Op het beeld zag ik tekst staan als ik heel goed keek, van de invoerbron, ik denk zonder backlight. Stekker eruit gehaald en opnieuw in gedaan, doet helemaal niks meer. Philips gebeld en zei dat ik deze TV niet meer aan moet zetten omdat deze in de brand zou kunnen vliegen. Deze TV heeft altijd al last van clouding gehad, wat steeds erger werd, dus misschien heeft dat er wat mee te maken. Kan ik nog wat doen, is het makkelijk te repareren of is het een enkeltje naar de ROVA? Het gaat om een Philips 43PUS6101/12.
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21

Croga

The Unreasonable Man

Waarom niet gewoon ter reparatie opsturen? Ding is nog niet zo heel oud....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

mmniet

De beetje weter

heb je nog garantie? dan moet je die gebruiken. reparatie buiten de garantie is vaak te duur in verhouding tot een nieuwe, dus daar zou ik zelf niet snel voor gaan. of je moet een liefhebber in de buurt hebben. je kunt hem ook ter reparatie op sturen en afwachten wat de prijsopgave is, maar als het iets is wat het moederbord betreft, dan ben je de onderzoekskosten kwijt en geven ze een prijs verder op die je nooit zou gaan doen.

Ik vrees als het buiten de garantie is, dat het artikel rijp is voor recycling.

It's me Mario

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:33

TTLCrazy

Listen to Frankie

Als ik dat zo lees is de backlight voeding er uit geklapt. Als je een beetje handig bent kun je dat zelf repareren. Zo niet, niet aan beginnen. Wellicht interessant om gelijk de hele backlight te vervangen aangezien je al last van clouding had.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Als je hem zelf niet repareert of ook niet voor garantie gaat zou ik hem op V&A of Marktplaats aanbieden. Genoeg mensen kunnen hier nog wat mee, dat is een stuk duurzamer dan als oud schroot laten belanden op de stort. Als je hem niet instuurt voor garantie kan je hem ook zelf nog open schroeven en kijken wat de schade is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn