Badkamer renovatie - gaat aannemer te snel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
We hebben een aannemer die onze badkamer renoveert.
Aan alles merk ik dat hij dit er zo snel mogelijk doorheen wil drukken, op naar de volgende klus.
Vandaag zijn de vloertegels gelegd, de laatste pas vanmiddag.
Morgenochtend gaan ze deze al invoegen. Op de verpakking van de tegellijm (Akkit 401 en 402 gebruiken ze) staat begaanbaar na 24 uur, volledig belastbaar na 3 dagen.
Ook staat morgen op de planning om het laatste gedeelte van de wand te betegelen en dezelfde dag te voegen.

Vervolgens wil de aannemer op donderdag al het sanitair gaan plaatsen (waaronder een badmeubel en een spiegel tegen een wand die morgen nog betegeld en gevoegd moet worden) en op vrijdag afkitten.
Is dit wel goed?

[ Voor 7% gewijzigd door mrbombastic op 09-08-2022 23:03 ]

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:50
Uit je zorgen. Liefste via tekst. Dan kan je daar op terugvallen. Verder is het wat snel, maar ook weer niet te snel.

Het is droog warm weer dus dat versnelt het droogproces wel iets. Verder zal de tegels niet krimpen en kan voegen dus wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:15
Droogtijden zijn ook afhankelijk van de omgeving, Nu ga ik even uit dat je met vanmiddag 16:00 bedoeld en dat de aannemer tussen 7 & 8 weer wil beginnen. Dus 15 a 16 uur wat er tussen zit ipv 24. Fabrikanten houden ook wel wat marge en met de huidige droge lucht en warme temperatuur denk ik dat de 24uur van de fabrikant wel iets korter zal zijn.
Drogen heeft ook te maken met de je tegeldikte/ lijmkam welke gebruikt is.
Is het op een nieuwe dekvloer aangelegd, of tegel over tegel. Bij een nieuwe vloer, was deze met voorstrijk behandeld. etc etc.
Ik denk zelf wel dat het invoegen direct in de ochtend wel erg enthousiast is. Kan hij de voegen niet eerst afplakken en de wand aftegelen. Daarna pas de vloer voegen of eerst gedeelte van de wand wat al langer is getegeld.

Werkt de installateur in opdracht van jouw of van een badkamer zaak? Bij de laatste zijn zij verantwoordelijk voor goede installatie en dan is het bijhouden van je zorgen ook belangrijk bij problemen (maak bijvoorbeeld foto's met je telefoon dan zit daar ook gelijk datum/tijd in verwerkt namelijk)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:38

VW-Arjan

★★★★★

Bij mij was de te tegelen muur niet recht.
Kwam de tegelzetter achter toen hij de vloer aan het leggen was.
Dus stukadoor geregeld en die de muur recht laten maken.

Ventilatie was toen de sleutel.
Raam open en ventilator erop.
In 1 dag droog en daarna tegelen maar.

Nog nooit gezien dat stucwerk zo snel droog was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 10:43
mwoa met dit weer zou ik het wel geloven qua droogtijden. De tegelzetter bij mij was er vooral erg streng op dat er na het voegen en kitten niet te snel gedouchte mocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Niks mis mee, ik voegde de vloer altijd op dezelfde dag en nog nooit klachten over gehad. De wand was vaak de volgende voegen, ook nooit klachten over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

mrbombastic schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:02:
We hebben een aannemer die onze badkamer renoveert.
Aan alles merk ik dat hij dit er zo snel mogelijk doorheen wil drukken, op naar de volgende klus.
Vandaag zijn de vloertegels gelegd, de laatste pas vanmiddag.
Morgenochtend gaan ze deze al invoegen. Op de verpakking van de tegellijm (Akkit 401 en 402 gebruiken ze) staat begaanbaar na 24 uur, volledig belastbaar na 3 dagen.
Ook staat morgen op de planning om het laatste gedeelte van de wand te betegelen en dezelfde dag te voegen.

Vervolgens wil de aannemer op donderdag al het sanitair gaan plaatsen (waaronder een badmeubel en een spiegel tegen een wand die morgen nog betegeld en gevoegd moet worden) en op vrijdag afkitten.
Is dit wel goed?
Na 24 uur begaanbaar, dus voegen is daarna geen probleem.
Badkamermeubels en spiegels gaan in de muur met een plug of bout. Je tegel zit daar tussen maar heeft daar weinig last van.

Ik zou me er niet druk om maken. Je hebt gewoon garantie als er iets fout gaat, maar dat gaat het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-07 21:56
Mijn eigen ervaring is ook dat het prima gaat zo snel achter elkaar.
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:18:
[...]

Ik zou me er niet druk om maken. Je hebt gewoon garantie als er iets fout gaat, maar dat gaat het niet.
Maar bovenstaande opmerking is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht, tuurlijk heb je garantie en wordt het dan uiteindelijk wel opgelost. Maar wordt je daar vrolijk van?

Ik ken een huidige situatie waar nu een half jaar later een vochtprobleem gevonden is door slecht voegwerk/kitwerk waardoor de vloertegels er allemaal uit moeten en vervangen worden.

Buiten dat dit kosteloos opgelost / geregeld wordt brengt het aardig wat stress met zich mee. De badmeubels moeten van de muren af. De geplaatste op maat gemaakte glazen douchewand moet eruit (geplaatst door een andere leverancier)

Vervolgens moeten de oude kitresten netjes overal vanaf gehaald worden omdat alles opnieuw gekit moet worden.

Al met al is de badkamer dan wel weer een poos onbruikbaar en levert dit daar wel aardig wat stress op. Als je dan vooraf de twijfels hebt of de aannemer het wel goed doet en uiteindelijk blijkt dat het toch ergens is fout gegaan dan baal je nog dubbel zo hard.

[ Voor 6% gewijzigd door S-te-fan op 10-08-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
dat kan gewoon.
je moet na 16 of 24 uur alleen geen polonaise erin houden of rennen en dan stoppen (slippen).
Maar dat doe je normaal ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

S-te-fan schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:39:

[...]

Maar bovenstaande opmerking is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht, tuurlijk heb je garantie en wordt het dan uiteindelijk wel opgelost. Maar wordt je daar vrolijk van?

Ik ken een huidige situatie waar nu een half jaar later een vochtprobleem gevonden is door slecht voegwerk/kitwerk waardoor de vloertegels er allemaal uit moeten en vervangen worden.
Niemand heeft het over slecht voegwerk/kitwerk. Er wordt gevraagd of de manier waarop de aannemer werkt kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:11
Hier is vorig jaar ook ruim binnen 24 uur gevoegd, ziet er na een jaar nog perfect uit. Ik zou de tegelzetter gewoon vertrouwen, en mocht het toch blijken dat er schade ontstaat weet je hem te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-07 21:56
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:16:
[...]

Niemand heeft het over slecht voegwerk/kitwerk. Er wordt gevraagd of de manier waarop de aannemer werkt kwaad kan.
Klopt, ik geef een ander voorbeeld omdat ik de opmerking "je hebt wel garantie" wel een beetje kort door de bocht vindt.

Het moet de eerste keer gewoon goed gaan, en dat gaat het nu ook wel. Dus dat staat daar los van.

-- maar oke, terug ontopic! want we dwalen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 13:43
S-te-fan schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:39:

[...]

Maar bovenstaande opmerking is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht
Ik denk dat meneer eerder op doelt dat TS zich niet druk hoeft te maken, uiteindelijk komt het goed. (omdenken aka positief proberen te zijn)

We willen allemaal dat het gelijk goed gaat, maar er kan van alles meespelen inclusief persoonlijke issues.
Die hebben wij niet in de hand, maar afspraken (garantie is er zo een) zorgen er dus voor dat wij als klant ook ontzorgt worden.
Pagina: 1