Één domein meerdere apparaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidogroet
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-01 23:06
Mijn vraag
Ik beheer een website met mijn weerstation, maar wil ook een bitwarden kluis beschikbaar stellen op hetzelfde domein, wat moet ik regelen in modem, server of dns hosting om te zorgen dat:
http://weerstation.voorbeeld.nl naar de synology NAS draait die ik beheer
http://bitwarden.voorbeeld.nl naar de raspberry pi di ik beheer vanaf hetzelfde IP adres?

Ik wil.voorkomen dat je met poort nummers de juiste richting vindt.

Ik wil graag dat bitwarden.voorbeeld.nl zelf vindt dat die dan op port 5152 zit en de weerwebsite op 80

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:14

jurroen

Security en privacy geek

Één domein, meerdere apparaten en meerdere topics ;)

Heb je meerdere publieke IP adressen? Zo niet kun je een reverse proxy op een van de apparaten zetten en een server per hostname/service inrichten - proxy_pass naar de juiste machine en poort.

Also: geen HTTP. Please. Met certbot, acme.sh of lego is een certificaatje zo geregeld met auto renewal.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik gebruik hiervoor inderdaad een reverse proxy. Ik heb ervaring met Caddy en met Ngnix Proxy server. Waarbij ik nu de laatste gebruik en had dat (in docker) binnen 30 seconden draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkv89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:05
Kijk eens naar topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2138308 hier in worden meerdere oplossingen beschreven

Reverse proxy is hier de mooiste oplossing denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:53
  • Op je NAS Nginx Proxy Manager installeren via Docker.
  • In je modem poort 80 en 43 forwarden naar je NAS.
  • In je DNS voor je domein A records aanmaken voor de betreffende subdomeinen en die naar je eigen IP laten verwijzen.
  • Dan in Nginx Proxy Manager instellen dat bitwarden.domein.nl verwijst naar IP adres + poort van Bitwarden. Zelfde doe je voor je weerstation.
Toegevoegde linkjes heb ik niet echt bekeken, dus als die outdated of incorrect zijn, zul je zelf even moeten Googlen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3tMonk
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-09 10:55
barrymossel schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:06:
  • Op je NAS Nginx Proxy Manager installeren via Docker.
  • In je modem poort 80 en 43 forwarden naar je NAS.
  • In je DNS voor je domein A records aanmaken voor de betreffende subdomeinen en die naar je eigen IP laten verwijzen.
  • Dan in Nginx Proxy Manager instellen dat bitwarden.domein.nl verwijst naar IP adres + poort van Bitwarden. Zelfde doe je voor je weerstation.
Toegevoegde linkjes heb ik niet echt bekeken, dus als die outdated of incorrect zijn, zul je zelf even moeten Googlen.
Een erg groot voordeel is hier ook dat je ook eenvoudig SSL certificaten kunt toepassen of zelfs direct kunt laten genereren (Let's Encrypt).

[ Voor 0% gewijzigd door N3tMonk op 11-08-2022 10:39 . Reden: Typo ]

Pagina: 1