Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Verwijderd
Als Progeny gebaseerd is op Debian dan is deze voor mij volwassen genoeg.
Niemand ervaring met Progeny?
Anders moet ik hem zelf gaan downloaden en installeren...
Heb maar een modem...
Verwijderd
Als je toch linux wil pluggen denk ik dat Mandrake >= 8.0 het best is. Deze distro heeft de meeste grafische tools voor vanalles en nog wat. De install ervan is nog makkelijker dan windows!
zou ik kiezen voor storm linux www.stormix.com
deze is ook op debian gebaseerd en heeft dus ook apt en dselect
progeny heb ik ook wel eens geinstaleerd en ging bij mij verder prima
echter storm vind ik als geheel beter ogen
EPC Debian Gnu Linux
Het was eigenlijk een kwestie van CD erin, wat vraagjes beantwoorden, wat op enter drukken, en drie kwartier later stond er een gnome desktop voor je neus.
Nou moet ik (ivm de opmerking ergens hierboven dat hardwaredetectie niet erg goed gind) wel zeggen dat er vrij standaard hardware inzat.
Bovendien is het de moeite op te merken dat Progeny inderdaad op Debian gebaseerd is, maar bij mijn weten wel op een nette manier. Dat wil zeggen: Een Progeny systeem is gewoon een Debian systeem (de versie die ik heb gezien was een snapshot van woody met wat bugfixes) maar dan met een uitgebreidere grafische installer.
Ik vind dat Progeny best wel potentieel heeft, vooral als ze de hardware-autodetectie goed doen en het Debian package management systeem gebruiken en niet misbruiken of verminken. Zo zou updaten ook makkelijk moeten blijven.
Ik hou het even nog op Mandrake maar ik geef Progeny als optie dan op.
Stormix zal ik eens naar kijken, wist niet dat deze ook op Debian was gebaseerd.
Debian is gewoon een mooi systeem
ik heb beide geprobeerd, ze gaven allebei vrij veel errors dus heb ik ook gewoon kleine debian install (40MB) geinstalleerd en dan sources.list alles naar unstable gezet en software beginnen apt'en, vrij veel dependencie fouten maar door combo's van apt-get install -f en apt-get dist-upgrade lukte het wel
als je voor zo'n distro gaat zou ik progeny nemen, die steekt beter in elkaar dan stormix, stormix leek gewoon een app die de install verving, geen eigen packages, traag en vrij veel bugs.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Zeker.Op maandag 27 augustus 2001 22:51 schreef deadinspace het volgende:
Corel is ook op Debian gebaseerd, maar die was flink fucked up dacht ik.
Debian is gewoon een mooi systeem
Maar het moet newbie proof zijn.
Oftewel een geschikte 1e ervaring met linux voor non-tweakers.
Als je ze iets als Slack of Debian adviseert en het lukt niet dan knappen ze af en zullen ze niet zo snel linux een 2e kans geven. Ik ga ze Mandrake of RH adviseren.
Met 'Debian is gewoon een mooi systeem' doelde ik meer op het feit dat zoveel distro's op Debian gebaseerd zijn.Op dinsdag 28 augustus 2001 02:21 schreef NiPeng het volgende:
Zeker.
Maar het moet newbie proof zijn.
Oftewel een geschikte 1e ervaring met linux voor non-tweakers.
Mja, dat zijn iig bewezen distro's. Jammer dat ik niet meer over de nieuwbie-vriendelijkheid van Progeny weet, want ik vond het wel een aardige distro.Als je ze iets als Slack of Debian adviseert en het lukt niet dan knappen ze af en zullen ze niet zo snel linux een 2e kans geven. Ik ga ze Mandrake of RH adviseren.
btw, je sig roelt
Ik gooi nog even een balletje op bij AT en Arstechnica.Op dinsdag 28 augustus 2001 03:13 schreef deadinspace het volgende:
Mja, dat zijn iig bewezen distro's. Jammer dat ik niet meer over de nieuwbie-vriendelijkheid van Progeny weet, want ik vond het wel een aardige distro.
Hoewel deze twee het bij lange na niet zo goed zijn als GoT.
Yup,die twee hebben zich bewezen en er is redelijk veel over te vinden.
Ik werd zo moe van de XP geilheid overal...btw, je sig roelt
Heb hem hier en op FoK staan. En dadelijk ook op AT.
Ik gebruik het zelf op een van mijn bakken.Op dinsdag 28 augustus 2001 08:06 schreef Magio het volgende:
ik zeg maar een ding : Debian roeleert !!
Maar lees ff het topic, moet een geschikte kennismaking zijn van non-tweakers met linux.
Verwijderd
Tip: upgrade Debian naar testing (of unstable) [dat staat wel ergens op internet hoe dat moet] en installeer kde2. Dat werkt best vriendelijk voor een newbie.
Zoef
Hmm dat is vrij vervelend aangezien ik aan de andere kant van de bol zit t.o.v. van die mensen.Op dinsdag 28 augustus 2001 10:44 schreef Oxonium het volgende:
Als jij nou eens debian installeert? Tis niet zo moeilijk, als je van te voren maar ff een beetje documentatie gaat doorlezen, komt het wel goed. Debian is een prima distributie, het installeert standaard best wel secure packages en heeft een fijne package-manager (je noemde zelf dselect al). Hoe progeny is, ik heb geen idee, maar het zou wat newbie vriendelijker moeten zijn dan Debian (die op zich best newbie-vriendelijk is).
Tip: upgrade Debian naar testing (of unstable) [dat staat wel ergens op internet hoe dat moet] en installeer kde2. Dat werkt best vriendelijk voor een newbie.
Daarnaast kennen ze mij niet persoonlijk.
Anders had ik het zeker gedaan.
Dus nog niet helemaal geschikt dus.Op dinsdag 28 augustus 2001 10:53 schreef Zpottr het volgende:
Progeny is een prima distro, maar je moet er zelf nog wat kreukels uit strijken is mijn ervaring. Grote voordeel is debian-basis m/ apt. Mandraak (8.0, of als je durft 8.1b, die deed het bij mij ook prima) heeft het voor mij altijd rimpelloos gedaan. Die draait nu op de 'huiskamerPC'
Jammers.
Die van mij werkt met Debian Testing.en zelfs mijn Significant Other werkt er mee... en zij hoeft niet meer terug naar MS Windownz.
Niet dat ze een keuze had trouwens.
Toevoeging:
Thnx voor de info, laat topic maar afzakken.
Verwijderd
Ik volg even helemaal niets van je post... Over welke mensen heb je het? En welke bol bedoel je?NiPeng wrote
Hmm dat is vrij vervelend aangezien ik aan de andere kant van de bol zit t.o.v. van die mensen.
Anders had ik het zeker gedaan.
Het zullen wel kennissen zijn...en hij bedoelt dat ze ergens richting Australie/Nieuw-Zeeland wonen, lijkt me.Op dinsdag 28 augustus 2001 13:09 schreef Oxonium het volgende:
[..]
Ik volg even helemaal niets van je post... Over welke mensen heb je het? En welke bol bedoel je?
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
De mensen die hij een distro aan wil raden.Op dinsdag 28 augustus 2001 13:09 schreef Oxonium het volgende:
Ik volg even helemaal niets van je post... Over welke mensen heb je het?
Wereldbol.En welke bol bedoel je?
Op dinsdag 28 augustus 2001 14:13 schreef odysseus het volgende:
Het zullen wel kennissen zijn...
The mystery continuesOp dinsdag 28 augustus 2001 11:12 schreef NiPeng het volgende:
Andersom.Op dinsdag 28 augustus 2001 14:13 schreef odysseus het volgende:
[..]
Het zullen wel kennissen zijn...en hij bedoelt dat ze ergens richting Australie/Nieuw-Zeeland wonen, lijkt me.
Ken de mensen alleen van fora.
Het moeilijkste is het begin (ruimte maken, partitioneren e.d.).