Ik heb sinds kort KPN en dus ook 1 Gigabit internet, als ik een laptop direct aansluit op mijn modem haal ik die snelheden.
Ik heb een UTP cat 5e kabel van 80 meter die door de muur helemaal naar de zolder gaat, deze is aangesloten op de modem, zodra ik een apparaat hierop aansluit haal ik rond 90Mbps.
Ik heb even onderzoek gedaan, of een lange kabel snelheid verliest, het antwoord was hierop nee.
Dingen die ik al heb geprobeerd:
-Een router verbonden met de lange UTP kabel
-Andere apparaten verbonden met de lange UTP kabel
-De lange UTP kabel verbonden met een switch en daarna naar een apparaat
-De Lange UTP kabel op een andere poort te zetten
Mijn vraag nu is:
Het ligt dus waarschijnlijk aan de kabel en ik heb dus ook geen zin om een nieuwe kabel te trekken, is er een andere manier om bekabeld netwerk op zolder te hebben?
Ik heb een UTP cat 5e kabel van 80 meter die door de muur helemaal naar de zolder gaat, deze is aangesloten op de modem, zodra ik een apparaat hierop aansluit haal ik rond 90Mbps.
Ik heb even onderzoek gedaan, of een lange kabel snelheid verliest, het antwoord was hierop nee.
Dingen die ik al heb geprobeerd:
-Een router verbonden met de lange UTP kabel
-Andere apparaten verbonden met de lange UTP kabel
-De lange UTP kabel verbonden met een switch en daarna naar een apparaat
-De Lange UTP kabel op een andere poort te zetten
Mijn vraag nu is:
Het ligt dus waarschijnlijk aan de kabel en ik heb dus ook geen zin om een nieuwe kabel te trekken, is er een andere manier om bekabeld netwerk op zolder te hebben?