Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits1977
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb de nieuwste Google Chromecast 4k met Google tv maar ik kan niet casten vanaf mijn mobiel of ander apparaat.

Verder werkt alles perfect zoals netix via de afstandsbediening .

Screencasting ziet geen beschikbare apparaten
Terwijl ik via home wel een verbinding kan maken en mijn fotolijstje kan tonen / aanpassen

Ik zit op dezelfde wifi (camping)
Mijn tv is geen smart tv

Deze 4k Google tv Chromecast moet toch ook als Chromecast kunnen dienen zoals de oudere Chromecast?

Ik heb hem al opnieuw ingesteld Maar toch lukt het niet wat doe ik fout?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:53

MsG

Forumzwerver

Heeft je mobiel een ip uit hetzelfde subnet?

Wat voor wifi setup hebben we het hierover? Als het van de camping zelf is, kan het bijvoorbeeld zijn dat alle cliënts geïsoleerd van elkaar zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits1977
Zowel mijn telefoon als mijn Chromecast maakt verbinding via hetzelfde wifi netwerk van de camping.

Ik heb beide op nu gecontroleerd alleen het eindcijfer verschilt met 1 dus ze zitten in hetzelfde subnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het zou logisch en tegelijk onlogisch zijn dat apparaten op dat subnet elkaar mogen "zien" of aansturen.

Zou ook betekenen dat als je een laptop op de WiFI hangt en die man van 6 plekken verderop ook, dat je mogelijk elkaars shares kan zien of dat andere protocollen op het netwerk elkaar ontdekken.

Ik kan me voorstellen dat het niet gaat werken maar het is 50/50 afhankelijk van hoe het netwerk is ingericht ter plekke.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits1977
Bedankt daar had ik nog niet aan gedacht
Ik zal eens een wifi hotspot opzetten via mijn eigen mobiel kijken of dat werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frits1977
Hoewel ik geen internet verbinding krijg via een mobiele hotspot op mijn Chromecast is hij nu wel zichtbaar als beide apparaten verbonden zijn met de hotspot

Op een 2e telefoon heb ik gewoon internet op de Chromecast lukt het niet om internet te krijgen ook al zet ik de wifi uit op de telefoon

• Moksel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-07 14:41
Hou er wel rekening mee dat een hotspot met screencasting redelijk wat data opslurpt!
Pagina: 1