Bizarre backstory: Ik heb een vrij simpele voortuin, met een border van stenen plantenbakken aan de stoep. Aan weerszijden van het tuinpad had ik in die border een paar goedkope olijfboompjes van ongeveer een meter hoog gezet. Twee weken geleden is er daar één van gestolen. Boosmomentje, wtf-momentje, momentje lachen toen ik van een vriend een nieuw (kleiner) olijfboompje heb gekregen voor mijn verjaardag, en daarna niet echt meer mee bezig geweest. Tot vandaag... de andere is nu ook gejat, met kluit en al. Nou kan ik niet super wakker liggen van de boompjes zelf, maar er heeft dus iemand besloten dat mijn tuin een gratis tuincentrum is.
Ik wil graag twee cameraatjes aan m'n geven gaan hangen (voor en achter). Nou heb ik geen flauw idee wat hiervoor nodig is. Het liefste haal ik wat spul van de V&A, ik ben niet echt in de positie om hier nou diepteinvesteringen in te gaan doen.
Mijn wensen:
Zoals gezegd, ik heb eigenlijk geen idee wat hiervoor nodig is. Ik heb fatsoenlijke wifi, en kan wel een draadje voor stroom trekken naar een handige plek om de camera te hangen. Ik vind het wel een geinig projectje om een kleine NAS enzo neer te gaan zetten, maar ik wil er geen twee weken mee bezig zijn.
Wie o wie helpt me op weg?
Ik wil graag twee cameraatjes aan m'n geven gaan hangen (voor en achter). Nou heb ik geen flauw idee wat hiervoor nodig is. Het liefste haal ik wat spul van de V&A, ik ben niet echt in de positie om hier nou diepteinvesteringen in te gaan doen.
Mijn wensen:
- twee camera's
- lokale opslag, hoeft niet meer te zijn dan een week ofzo
- herkenbare beelden, ook 's nachts
- voortuin is 5m (ish) in het vierkant
- achtertuin is 5x8m
Zoals gezegd, ik heb eigenlijk geen idee wat hiervoor nodig is. Ik heb fatsoenlijke wifi, en kan wel een draadje voor stroom trekken naar een handige plek om de camera te hangen. Ik vind het wel een geinig projectje om een kleine NAS enzo neer te gaan zetten, maar ik wil er geen twee weken mee bezig zijn.
Wie o wie helpt me op weg?