Tips gezocht voor camerabewaking voortuin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11-2024
Bizarre backstory: Ik heb een vrij simpele voortuin, met een border van stenen plantenbakken aan de stoep. Aan weerszijden van het tuinpad had ik in die border een paar goedkope olijfboompjes van ongeveer een meter hoog gezet. Twee weken geleden is er daar één van gestolen. Boosmomentje, wtf-momentje, momentje lachen toen ik van een vriend een nieuw (kleiner) olijfboompje heb gekregen voor mijn verjaardag, en daarna niet echt meer mee bezig geweest. Tot vandaag... de andere is nu ook gejat, met kluit en al. Nou kan ik niet super wakker liggen van de boompjes zelf, maar er heeft dus iemand besloten dat mijn tuin een gratis tuincentrum is.

Ik wil graag twee cameraatjes aan m'n geven gaan hangen (voor en achter). Nou heb ik geen flauw idee wat hiervoor nodig is. Het liefste haal ik wat spul van de V&A, ik ben niet echt in de positie om hier nou diepteinvesteringen in te gaan doen.
Mijn wensen:
  • twee camera's
  • lokale opslag, hoeft niet meer te zijn dan een week ofzo
  • herkenbare beelden, ook 's nachts
  • voortuin is 5m (ish) in het vierkant
  • achtertuin is 5x8m
Ik kan vanwege de gekke ligging van het huis vrij goed de camera's ophangen zonder openbare weg te filmen.

Zoals gezegd, ik heb eigenlijk geen idee wat hiervoor nodig is. Ik heb fatsoenlijke wifi, en kan wel een draadje voor stroom trekken naar een handige plek om de camera te hangen. Ik vind het wel een geinig projectje om een kleine NAS enzo neer te gaan zetten, maar ik wil er geen twee weken mee bezig zijn.
Wie o wie helpt me op weg?

Beste antwoord (via Xtrafris op 09-08-2022 20:43)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je het echt goed wil aanpakken:
Koop een of twee statische camera's, een goed voorbeeld is de DH-IPC-HDW3441EM-AS van Dahua, stop hier een 128GB micro SD kaartje in.
Deze camera's zijn lokaal te benaderen/monitoren, en je kan met bijvoorbeeld Shinobi in een docker container opnemen naar je NAS (of vanuit de camera's naar SMB of FTP).
Laat je in dat geval niet verleiden door onzin als 4K en PTZ, want dat gaat je hier geen reet helpen. Een statische camera met een fatsoenlijke sensor erin die gewoon haarscherpe 1080p-beelden opneemt heb je 10x meer aan.

Wil je het goedkoper aanpakken, dan zijn de camera's van Eufy ook prima, en die kunnen ook lokaal opslaan naar micro SD. Eufy heeft helaas geen buitencamera's die zonder HomeBase werken, maar de 2K binnencamera doet het bij mij inmiddels al 2 jaar buiten (onder een klein afdakje) zonder problemen door sneeuw en regen en felle zon heen.

Ideaal is gewoon PoE camera's, want wifi is nooit zo stabiel als bedraad, maar als je lokaal opneemt dan is dat niet zo'n probleem. Let er wel op dat je de camera's hoog genoeg hangt dat ze niet zomaar mee te nemen zijn, anders jatten ze niet alleen je boompje maar ook je camera's.

Let er overigens ook op dat je buiten het niet mogen filmen van de openbare weg, ook verplicht bent om een bordje op te hangen dat er camera's hangen. Dat bordje moet te lezen zijn voordat de persoon die het leest in beeld is van de camera, dus nog kan kiezen om niet in beeld te komen. Daarnaast moet je camera binnen zicht hangen, en dus niet bewust verborgen.
Het mooie van zo'n bordje (en zelfs een dummy camera) is dat het 9/10 keer al genoeg is om mensen af te schrikken. Ik heb een camera in zicht boven de oprit, en ondanks dat er wel eens wat minder betrouwbare figuren voorbij lopen heeft er nog geen durven voelen of de garage misschien open was.

Verkijk je ook niet op het nut van zo'n camera. Als je de persoon zelf herkent is het leuk, maar tenzij het hele dure boompjes zijn (ik weet niet wat een jong olijfboompje kost) is de kans klein dat de politie een heel onderzoek gaat starten. Daarnaast houdt een sjaal of capuchon over je gezicht je al genoeg uit beeld dat er weinig bewijs is. Je moet het dus echt doen omdat je zelf graag de tuin in de gaten houdt en/of omdat je een mogelijke 3e poging wil afschrikken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Als je het echt goed wil aanpakken:
Koop een of twee statische camera's, een goed voorbeeld is de DH-IPC-HDW3441EM-AS van Dahua, stop hier een 128GB micro SD kaartje in.
Deze camera's zijn lokaal te benaderen/monitoren, en je kan met bijvoorbeeld Shinobi in een docker container opnemen naar je NAS (of vanuit de camera's naar SMB of FTP).
Laat je in dat geval niet verleiden door onzin als 4K en PTZ, want dat gaat je hier geen reet helpen. Een statische camera met een fatsoenlijke sensor erin die gewoon haarscherpe 1080p-beelden opneemt heb je 10x meer aan.

Wil je het goedkoper aanpakken, dan zijn de camera's van Eufy ook prima, en die kunnen ook lokaal opslaan naar micro SD. Eufy heeft helaas geen buitencamera's die zonder HomeBase werken, maar de 2K binnencamera doet het bij mij inmiddels al 2 jaar buiten (onder een klein afdakje) zonder problemen door sneeuw en regen en felle zon heen.

Ideaal is gewoon PoE camera's, want wifi is nooit zo stabiel als bedraad, maar als je lokaal opneemt dan is dat niet zo'n probleem. Let er wel op dat je de camera's hoog genoeg hangt dat ze niet zomaar mee te nemen zijn, anders jatten ze niet alleen je boompje maar ook je camera's.

Let er overigens ook op dat je buiten het niet mogen filmen van de openbare weg, ook verplicht bent om een bordje op te hangen dat er camera's hangen. Dat bordje moet te lezen zijn voordat de persoon die het leest in beeld is van de camera, dus nog kan kiezen om niet in beeld te komen. Daarnaast moet je camera binnen zicht hangen, en dus niet bewust verborgen.
Het mooie van zo'n bordje (en zelfs een dummy camera) is dat het 9/10 keer al genoeg is om mensen af te schrikken. Ik heb een camera in zicht boven de oprit, en ondanks dat er wel eens wat minder betrouwbare figuren voorbij lopen heeft er nog geen durven voelen of de garage misschien open was.

Verkijk je ook niet op het nut van zo'n camera. Als je de persoon zelf herkent is het leuk, maar tenzij het hele dure boompjes zijn (ik weet niet wat een jong olijfboompje kost) is de kans klein dat de politie een heel onderzoek gaat starten. Daarnaast houdt een sjaal of capuchon over je gezicht je al genoeg uit beeld dat er weinig bewijs is. Je moet het dus echt doen omdat je zelf graag de tuin in de gaten houdt en/of omdat je een mogelijke 3e poging wil afschrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
Bedankt!

Ja, ik weet dat camera's niet heel veel direct nut hebben, maar nu iemand het een tweede keer heeft geflikt wil ik écht voorkomen dat we een doelwit worden. Die regel van het bordje, geldt dat ook voor de achtertuin met schutting er omheen? Moet ik dan op de poort een bordje hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:25
Ik heb bij ons huis 2 EUFY Spotlight Cam Solar 2k camera's hangen. (https://www.mediamarkt.nl...cam-solar-2k-1708680.html) Moet wel een plekje zijn waar je overdag zonlicht hebt, want dan laadt de camera zich zelf op. Werken zonder homebase en goeie motion detection. Ook two-way communication mogelijk.

Uiteraard staan de camera's alleen op eigen terrein gericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Xtrafris schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:18:
Bedankt!

Ja, ik weet dat camera's niet heel veel direct nut hebben, maar nu iemand het een tweede keer heeft geflikt wil ik écht voorkomen dat we een doelwit worden. Die regel van het bordje, geldt dat ook voor de achtertuin met schutting er omheen? Moet ik dan op de poort een bordje hangen?
Ik snap je gedachte zeker, je ziet alleen heel veel mensen overschatten wat een camera toevoegt dus ik wilde dat stukje wel even highlighten.

De regel van het bordje geldt gewoon op alle plekken waar je mensen filmt. Buiten huis is het iets makkelijker omdat er geen verwachting van privacy is (wat binnen huis bijv. wel is, dan moet je al je bezoek er expliciet op attenderen dat er camerabewaking in huis is 8)7 ) maar omdat je het alleen in de tuin wil is een bordje 'ergens' voldoende. In de voortuin kan dat dus op de gevel of als je een oprit met een muurtje of schutting er langs hebt daartegen. In de achtertuin zou dat inderdaad tegen de buitenkant van de poort zijn, maar dan hoeft het dus ook maar een klein plaatje te zijn omdat je het makkelijk van dichtbij kan lezen.

Dit willekeurig resultaat van Google zou op de poort al voldoende zijn, maar voor de voortuin op 5 meter afstand misschien niet. Ik ken je situatie niet precies, maar je zou eens een stukje tape van 5x5cm op kunnen hangen waar je het bordje in de voortuin zou willen.

Verder niet moeilijker maken dan nodig, als je niet een significant stuk openbare weg filmt en er ergens binnen zicht een bordje hangt dan kan niemand je iets maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtrafris
Ik vraag het van de stickers omdat ik het zo'n vreselijk effect vind hebben op de uitstraling van het huis en de straat. Dit soort dingen zou in een normale samenleving totaal niet nodig moeten zijn. De hele sfreer die uitgaat van een straat vol camera's en blijfweg bordjes en deuren dubbel op de knip... bah.

[KEYBOARD WARRIOR MODE]Het liefste zou ik een identiek boomje terugplanten met een grote glitterbom-boobytrap eronder ofzo. Ik weet bijvoorbeeld ook totaal niet of het een kleptomane buurman/vrouw van twee straten verder is, of een kwajongensstreek van een paar kids van 10. In beide gevallen wil ik er wat aan doen, maar het formaat van de flashbang is net even anders zeg maar. [/KEYBOARD WARRIOR MODE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Xtrafris schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:38:
Ik vraag het van de stickers omdat ik het zo'n vreselijk effect vind hebben op de uitstraling van het huis en de straat. Dit soort dingen zou in een normale samenleving totaal niet nodig moeten zijn. De hele sfreer die uitgaat van een straat vol camera's en blijfweg bordjes en deuren dubbel op de knip... bah.

[KEYBOARD WARRIOR MODE]Het liefste zou ik een identiek boomje terugplanten met een grote glitterbom-boobytrap eronder ofzo. Ik weet bijvoorbeeld ook totaal niet of het een kleptomane buurman/vrouw van twee straten verder is, of een kwajongensstreek van een paar kids van 10. In beide gevallen wil ik er wat aan doen, maar het formaat van de flashbang is net even anders zeg maar. [/KEYBOARD WARRIOR MODE]
Het gaat erom dat bezoek weet dat ze gefilmd worden en dat ze dan een keuze hebben om niet in je achtertuin te komen. Ze geven als ze het bordje zien en dan toch doorlopen “toestemming” dat ze gefilmd mogen worden.

Hier hangt overigens ook zo’n bordje bij onze oprit. Deze werd vaak gebruikt om op te keren. Camera’s opgehangen en een bordje verboden toegang met camera bewaking.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Xtrafris schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:38:

Je hoeft ook niet zo'n knalgeel bordje te hangen, als je maar kan zeggen dát er een bordje hangt en het kan laten zien, en je er redelijk vanuit kan gaan dat mensen die op zoek zijn naar een bordje het ook kunnen lezen. Hoe meer in zicht hoe beter, maar de afweging is dan dus inderdaad hoe erg het het vooraanzicht van je huis schaadt. Daarom zou ik, als je die mogelijkheid hebt, gaan voor een bordje bij de oprit, en niet tegen de voorgevel van je huis. Als je een struik of muurtje langs de oprit hebt dan kan die daar prima, als je een brievenbus vooraan de oprit hebt is dat ook een mooie optie. Anders desnoods zo'n tuinlampje met een zonnepaneel vooraan in de tuin en daar een sticker op, zodat je 'm wel ziet maar het lampje meer opvalt.
Regels over hoe een bordje/sticker er uit moet zien zijn er niet echt, de enige regel is dat er een waarschuwing moet hangen binnen zicht, dat leesbaar is voor je zelf binnen beeld van de camera bent. Dat is alsnog vaag genoeg dat je dat bordje dus echt wel een beetje kan verstoppen.

Helaas zijn boobytraps (bijna) overal verboden, ook bijv. die glitterbom pakketjes op YouTube leveren je in Amerika (waar de wapenwet vrij laks is) nog een keiharde 'felony boobytrapping' op als het OM er daar zin in heeft. Idee is leuk, maar ik zou niet eens willen weten wat je hier in Nederland aan je broek geslingerd krijgt :+

Maar als je een sensorlamp langs je camera hangt die ook reageert op alles en iedereen in je voortuin dan schrikt dat toch zeker wel evenveel af wanneer ze al zo onoplettend zijn om toch aan je boompje te gaan staan sjorren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtrafris
Update: ik heb een Eufy uit de V&A veroverd. Van de week eens kijken of we de nieuwe boomjes een veiliger bestaan kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
Wat vervelend voor je!

Andere optie is om wat spanning op de boom te zetten. Bijvoorbeeld met schrikdraad gemaakt voor katten. Natuurlijk kan schrikdraad er ook afgesloopt worden maar dat kost weer moeite.
Hier in de buurt hebben mensen lampen die aan springen wanneer je te dicht in de buurt komt van het huis.
Je boom in beton gieten is ook zo onhandig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtrafris
Ik waardeer het legaal meefantaseren over volstrekt illegale mogelijkheden om de boompjes te boobytrappen. *O*

Met schrikdraad vertrouw ik mezelf niet. Ik denk dat ik mezelf en mijn zoontje al meerdere keren onder stroom heb gezet voordat de proletarisch winkelende plantenliefhebber de kans heeft gekregen om er een hand op te leggen 8)7
Beton is een geinig idee. Telt een ondergrondse kabel die een alarmsysteem triggered als boobytrap? Ik zou ook de boom kunnen chippen zodat de lokatie live naar me wordt doorgestuurd. Heeft Apple daar niet iets leuks voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36
In de plantenpot een Apple AirTag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien kun je de boom met een kettingslot vastmaken aan een hekje.

Triest dat het uit je voortuin wordt weggehaald. Misschien iemand die gezien heeft dat olijfbomen honderden euro's kunnen kosten maar over het hoofd heeft gezien dat die ook honderden jaren oud zijn. Ik heb bij Lidl er dit voorjaar twee gekocht voor 20 euro (10 euro per stuk).

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 10-08-2022 17:18 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Balen dit. Mij zou het niet uitmaken of het een kwajongens- of kwameisjesstreek is of dat er een georganiseerde olijfboombende achter zit. Je blijft van andermans spullen af.
Ik zou ook nooit zo'n bordje neerzetten. Of eigenlijk wel, en er dan een foto van maken en hem dan weer weghalen. Wordt er moeilijk over gedaan dan is mijn respons dat het bordje weggewaaid of gejat is.

Ben benieuwd of je de doerak herkenbaar in beeld krijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat er niemand moeilijk doet over een bordje. De politie adviseerd mensen al om slimme deurbellen te installeren voor ze op vakantie gaan. Ik heb nog nooit een bordje bij een deurbel gezien.

/▌

• Oon
  • Niet online

Oon

Marzman schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:39:
Ik denk dat er niemand moeilijk doet over een bordje. De politie adviseerd mensen al om slimme deurbellen te installeren voor ze op vakantie gaan. Ik heb nog nooit een bordje bij een deurbel gezien.
Toch moet het officiëel gezien zelfs bij een videodeurbel ook, want dat is gewoon een vast geplaatste beveiligingscamera.

Maar boven alles, zo'n bordje en een camera in zicht schrikt af, dat is war je het meeste wil. Als je de beelden nodig hebt ben je al te laat, je wil ze daarvoor kunnen stoppen. Een bordje of sticker zet de meeste mensen toch aan het denken.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Oon schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:49:
[...]

Toch moet het officiëel gezien zelfs bij een videodeurbel ook, want dat is gewoon een vast geplaatste beveiligingscamera.

Maar boven alles, zo'n bordje en een camera in zicht schrikt af, dat is war je het meeste wil. Als je de beelden nodig hebt ben je al te laat, je wil ze daarvoor kunnen stoppen. Een bordje of sticker zet de meeste mensen toch aan het denken.
In eerste instantie wil je afschriken ja, maar als het iemand uit de buurt is (waarschijnlijk) die dit al twee keer gedaan heeft heb ik er nog wel een boompje voor over om het op beeld te krijgen ;)

/▌

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Wat ik uit ervaring kan zeggen omdat ik met berdeiging te maken heb gehad:

- camera moet high resolution zijn want in een rechtbank kan je er niks mee, lieft geen vervormin van de hoeken ook
- camera moet op UTP en WIFI werken en eigen batterij hebben want er zijn boeven die de stroom kunnen uitschakelen.
- weet niet of je aan een SD kaart voldoende hebt beste is dat het direct gaat naar opslag met capaciteit. tegenwoordig zijn die kaarten wel groter maar ze beschadigen snel en dan zijn je beelden weg
- de camera op een app aansluiten dat je direct melding krijgt
- waterdicht
- vastschroeven met beveiliging eroverheen want anders is de camera weg
- wat betreft privacy van anderen, je mag de openbare straat filmen maar niet direct de buurman
- ik heb een foscam die goed werkt op UTP maar heeft geen eigen accu maar staat binnen.
- of je camera duidelijk in vizier laat is afweging, het schrikt af want de foscam heeft een lampje dat brandt maar kan ook weer tot naar gezeik leiden en dan beter wat minder zichtbaar ophangen. Zorg voor goede infrarood en dat de beelden geen ruis hebben en scherp zijn. Alarmfunctie aanzetten kan je meteen 112 bellen.
- bordje hoeft niet als je eigen terrein filmt en trouwen what do you care jij bent hier degene die bestolen wordt, wat gaat de politie doen of de Autoriteit persoonsgegevens, echt helemaal niks (dat weet ik uit ervaring).
- plak GPS trackers onder die mooie potten dan weet je sochtend precies waar die staat. Echt niet in Moldavie hoor.

[ Voor 25% gewijzigd door LucyLG op 11-08-2022 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 14:16
boobytraps zijn natuurlijk verboden. Maar ornamenten met scherpe punten niet. Ook doornstruiken, cactussen en planten die chemische irritatie/pijn veroorzaken bij aanraking )bij voorbeeld brandnetels) zijn legaal. En bij sommige van die planten merk je het gevaar pas op nadat je ze hebt aangeraakt, vooral in het donker.

Bordjes over cameratoezicht zijn erg goedkoop en je bent niet verplicht daadwerkelijk een camera te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtrafris
Ik denk wel serieus na over een paar airtags nu. Ik heb alleen helemaal geen apparaten van de fruitteler in huis, kan ik ze dan alsnog gebruiken? Zijn er alternatieven voor android?

Een beetje doornige ondergroei heb ik wel, vooral om te voorkomen dat de tuin een kattenbak wordt, maar ik heb ook een jonge ukkepuk rondhobbelen, dus ik denk dat ik de brandnetels en prikkeldraadversieringen maar achterwege laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 00:28
Xtrafris schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:28:
Ik denk wel serieus na over een paar airtags nu. Ik heb alleen helemaal geen apparaten van de fruitteler in huis, kan ik ze dan alsnog gebruiken? Zijn er alternatieven voor android?

Een beetje doornige ondergroei heb ik wel, vooral om te voorkomen dat de tuin een kattenbak wordt, maar ik heb ook een jonge ukkepuk rondhobbelen, dus ik denk dat ik de brandnetels en prikkeldraadversieringen maar achterwege laat.
https://computertotaal.nl...-op-een-android-telefoon/

Ik dacht eigenlijk van niet, maar blijkbaar zijn er toch mogelijkheden. Je kunt ook naar een Tile kijken, maar het voordeel van Airtags is dat deze met ELKE iPhone in de buurt verbinding maken om hun locatie te delen. Daarmee is er eigenlijk een bijna dekkend netwerk.
Let er wel op dat je de camera's hoog genoeg hangt dat ze niet zomaar mee te nemen zijn, anders jatten ze niet alleen je boompje maar ook je camera's.
Ik heb de camera bij mijn voordeur juist bewust op kniehoogte hangen. Iedere dief met een petje op is anders al bij voorbaat bijna niet te herkennen. Maar ik heb wel het voordeel dat ie achter glas binnen kan staan.
SirBlade schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 00:19:
En bij sommige van die planten merk je het gevaar pas op nadat je ze hebt aangeraakt, vooral in het donker.
Hehe, een paar berenklauwen er tussen zetten. Of zoals ik hem graag noem, de knuffelplant. Dat merk je pas de volgende dag. (disclaimer: niet doen, erg gevaarlijk, ook voor jezelf, geintje)
Mouse5312 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:50:
Dit is vanaf de weg niet heel goed te zien, maar volgens de politie wel goed genoeg. Als er maar ergens een melding staat.
Het gaat er niet om of de politie het goed genoeg vind, maar of de rechter het goed genoeg gaat vinden. De advocaat van een boef zal direct een standaard riedeltje aan argumenten neerleggen, waarvan één de waarschuwing omtrend camerabewaking. Als de rechter het vervolgens eens is met de boevenadvocaat dan mogen de camerabeelden niet gebruikt worden als bewijs en wat de rechter betreft bestaan die beelden dan niet.

[ Voor 29% gewijzigd door HenkEisDS op 12-08-2022 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 15:55
Ik heb bij mij op de raam aan de voorzijde een zwarte sticker zitten met melding dat er camera bewaking is.
Dit is vanaf de weg niet heel goed te zien, maar volgens de politie wel goed genoeg. Als er maar ergens een melding staat.

Verder is het altijd heel lastig om gezichten goed en herkenbaar in beeld te krijgen 's nachts.
Bij de buurvrouw werd ingebroken en ik heb 5MP IP camera's hangen en daar stonden ze nog geen 2 meter vanaf en nog waren ze niet te herkennen.
Ze schrokken trouwens toen ze de camera zagen en renden toen pas weg. Het licht bij de voordeur hadden ze een paar uur eerder al doorgeknipt. Ze zijn (jammer genoeg) niet binnen geweest, maar hebben wel de hele deur beschadigd. Als ze binnen waren geweest, dan had de politie ze te pakken, die waren 3 minuten nadat ze weggerend waren ter plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

HenkEisDS schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

https://computertotaal.nl...-op-een-android-telefoon/

Ik dacht eigenlijk van niet, maar blijkbaar zijn er toch mogelijkheden. Je kunt ook naar een Tile kijken, maar het voordeel van Airtags is dat deze met ELKE iPhone in de buurt verbinding maken om hun locatie te delen. Daarmee is er eigenlijk een bijna dekkend netwerk.
Een Android alternatief zou Google eigenlijk moeten maken (of een standaard open stellen), anders heb je inderdaad alleen dekking van mensen die zo'n zelfde tag en app hebben.

/▌

Pagina: 1