Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uhmazing34
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2024
Verwijderen aub

[ Voor 101% gewijzigd door Uhmazing34 op 29-08-2022 01:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Aan de ene kant natuurlijk de ultieme leerervaring; je wordt gewoon keihard in het diepe gegooid, en mogelijke problemen moet je zelf oplossen. Problemen oplossen is hoe je praktijkervaring opdoet.

Aan de andere kant is het belachelijk dat je als junior verwacht wordt om het volledig takenpakket probleemloos uit te voeren, maar dan is ook weer de vraag in hoeverre dat het geval is.

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee, laat zien dat je dit aan kan en dat je snel kunt leren.

Maar boven alles, laat zien dat je te vertrouwen bent, en dat je snel aan de bel trekt als je het niet redt. Het verschil tussen junior en senior is deels hard skills (kennis van je werk) maar ook een groot deel soft skills (jezelf managen, en vooral herkennen wanneer je vast loopt).
Dus als je er niet aan uit komt, toch even bij die mensen checken, en duidelijk bijhouden welke oplossingen je hebt doorgevoerd zodat je bij terugkomst van je senior 'buddy' kan laten zien wat je allemaal hebt gedaan en waar je op vast liep.

Hoe dan ook niet netjes en volkomen normaal dat je er niet bij op je gemak voelt, maar dit is wel een kans om zowel je hard skills als je soft skills te verbeteren en te bewijzen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:53
Die andere engineer die naar een ander project gegaan is, kan je die niet benaderen bij vragen over de kleinere issues?
Of (ervan uitgaande dat er geen spoed bij is/bloed uit vloeit) 1 van die 2 (of wellicht zelfs de engineer die naar het andere project overgestapt is) een vraag via mail/teams/slack (welke communicatie tool er dan ook gebruikt word) sturen?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:58
Oon schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:40:
Aan de ene kant natuurlijk de ultieme leerervaring; je wordt gewoon keihard in het diepe gegooid, en mogelijke problemen moet je zelf oplossen. Problemen oplossen is hoe je praktijkervaring opdoet.

Aan de andere kant is het belachelijk dat je als junior verwacht wordt om het volledig takenpakket probleemloos uit te voeren, maar dan is ook weer de vraag in hoeverre dat het geval is.

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee, laat zien dat je dit aan kan en dat je snel kunt leren.

Maar boven alles, laat zien dat je te vertrouwen bent, en dat je snel aan de bel trekt als je het niet redt. Het verschil tussen junior en senior is deels hard skills (kennis van je werk) maar ook een groot deel soft skills (jezelf managen, en vooral herkennen wanneer je vast loopt).
Dus als je er niet aan uit komt, toch even bij die mensen checken, en duidelijk bijhouden welke oplossingen je hebt doorgevoerd zodat je bij terugkomst van je senior 'buddy' kan laten zien wat je allemaal hebt gedaan en waar je op vast liep.

Hoe dan ook niet netjes en volkomen normaal dat je er niet bij op je gemak voelt, maar dit is wel een kans om zowel je hard skills als je soft skills te verbeteren en te bewijzen :)
Dit...
Mocht je overvallen worden door een vraag waar je niet direct het antwoord op weet.
Probeer het voor jezelf zo goed mogelijk op te schrijven (Beeldvorming), valideer dit bij degene met het probleem en probeer op basis van je kennis een goede analyse te maken. Schroom niet om zaken te vragen en/of te verduidelijken, vaak wordt dit juist zeer gewaardeerd door degene die met een probleem of change verzoek zitten.
En.... voor een volgend functioneringsgesprek heb jij een goede reden om hiermee te pronken. Heb vertrouwen in jezelf, je collega's hebben dat blijkbaar aangezien ze je alleen laten.
Mochten er echt zaken zijn die buiten je macht/ kennisgebied liggen, communiceer duidelijk wanneer het wordt opgepakt en laat zien welke effort jijzelf erin steekt.

Succes!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Maak je minder druk zou ik zeggen... als jij het niet op kan lossen, tja, dan wachten ze maar tot je collega terug is van vakantie. NIet jouw probleem, jij bent de junior.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
voordat je een handeling doet op Productie, zet dat eerst even op de mail (evt. met screenshot) naar de afwezige manager. Hij/zij blijft zo op de hoogte en eindverantwoordelijk ook al wordt de mail pas later gelezen, de informatie was in ieder geval beschikbaar en tijdig gedeeld.

als je solo gaat handelen, ook al heb je mondeling toestemming, neem je risico dat jouw kop eraf gaat bij onverwachte downtime als gevolg van een actie met de beste intenties een probleem te verhelpen.

[ Voor 26% gewijzigd door JJ Le Funk op 09-08-2022 15:04 ]

~

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:36

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Uhmazing34 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:33:

[...]

Want uiteindelijk komt de klant toch altijd bij mij terecht met hun probleem en zal ik het op moeten lossen omdat ik in principe "voor nu" de eindverantwoordelijk ben..

[...]
(emphasis mine)

Eindverantwoordelijke is en blijft de projectleider, of hij nu op vakantie is of niet. Als junior kun je dat nooit zijn; dat is above your pay grade.

Dat er niet voor adequate achtervang is gezorgd tijdens de vakantie van de PM, doet daar niet aan af. Jij kunt, als junior, alleen een "best effort" afgeven: je doet wat je kunt of mag, maar bent niet de eindverantwoordelijke. Zelfs niet als je een enorme fuck up begaat in de afwezigheid van de PM.

De root cause van zo'n situatie, blijkt al snel uit een 5xy*, zal namelijk de afwezigheid van senioriteit zijn, en niet het handelen van de junior.

Wel sluit ik me aan bij al het bovenstaande, en dan met name het advies om al je handelen per mail te delen met de afwezige PM en bij changes waarvan je zelf al vermoed dat ze voor issues kunnen zorgen, de P1-delegate aan te spreken. Ik neem tenminste aan dat die ook liever voorkomt dan geneest.

*het 5xy, oftewel het 5-times-why-principe, gebruik je om tot de bronoorzaak te komen zonder op het hoogste niveau te blijven hangen met de schuldvraag:

1. why ging het stuk > omdat de junior iets fout deed
2. why deed de junior iets fout > omdat hij niet wist hoe het wel moest
3. why wist de junior dat niet > omdat hij dit normaal aan de senior (/PM) voorlegt
4. why legde de junior dit keer niet zijn change voor > omdat er geen senior/pm beschikbaar was
5. why was er geen senior/pm beschikbaar > omdat die op vakantie was en geen delegate had aangewezen

De vijfde "why" is de root cause: het probleem ontstond doordat de senioriteit niet aanwezig was en geen plaatsvervanger aangewezen heeft. Waarom de senior/pm dat niet heeft gedaan, is dan weer een andere 5xy, maar deze eerste 5xy pleit jou al vrij.

[ Voor 7% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 09-08-2022 15:44 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:24
Ik zat met een collega 19 jaar geleden op een helpdesk bij een detacheerder. Er kwam een storing binnen, probleem bij een klant. de vraag : wie van jullie 2 wil erheen gaan. Collega : eeehhh ikke niet, je weet niet wat er kan gebeuren. ik : Ik ga wel, zie wel wat er aan de hand is... Ik zat 2 jaar eerder in de buitendienst dan hij..

Niet te druk maken, ligt het buiten je kennis, en kan je niemand anders te pakken krijgen voor hulp, schakel een manager in. Die mag iemand erbij regelen. Jij heb dan in ieder geval de boel niet in de soep laten lopen en hebt tijdig ge-escaleerd zoals dat zo mooi heet.

Runs everything...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-05 22:34
Dat dus, niet al te druk maken. Je hebt misschien niet alle kennis, niemand verwacht dat van je. Mocht et iets fout gaan, kijk je of je het op kunt lossen. Lukt dat niet? Zal het of moeten wachten, of moet je iemand van een andere afdeling wegroepen/op vakantie bellen. Maar zoals eerder aangegeven, jij bent niet eindverantwoordelijk.

En inderdaad, mooi moment om jezelf te ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:06
Het is een mooie kans en gelijktijdig belachelijk, dat wordt al genoemd. Je werk doen, nieuwe uitdagingen aangaan, maar vooral ook dit:
!!!
Zelfstandig werken is niet alles op eigen houtje doen. Zelfstandig werken is je grenzen kennen en weten wanneer je hulp moet vragen. Zelfstandig werken is naar eer en geweten fuckups voorkomen. En als er niemand op jouw afdeling is, loop maar eens ergens anders naar binnen. Laat je gezicht eens zien. Goed voor je bekendheid, goed voor hoe jij de mensen leert kennen en goed voor je ontwikkeling. Andere mensen, andere meningen. Kom daar wel met een afgebakend vraagstuk en geen vraag met een enorm open eind, laat zien dat je zelf al de effort hebt gedaan, maar hier bent gestrand. Laat zien dat je niet onderaan de berg staat te twijfelen, maar al een pad bent ingegaan en nu klem zit.

Speel die andere afdeling overigens wel via de/een leidinggevende, als die er is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De vraag is vooral of je de juiste ervaring opdoet. Pak je problemen op de juiste manier aan? Kies je de juiste oplossingen? Had het efficiënter of beter gekund? Juist dat constant reflecteren en het hebben van een senior die met je mee kijkt, je vrij laat maar ingrijpt wanneer nodig, is hoe je echt stappen gaat maken.

Als junior alleen op een project zitten is op lange termijn gewoon niet goed en dat gaat je eerder tegenwerken dan helpen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Tsurany schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 00:10:
[...]

De vraag is vooral of je de juiste ervaring opdoet. Pak je problemen op de juiste manier aan? Kies je de juiste oplossingen? Had het efficiënter of beter gekund? Juist dat constant reflecteren en het hebben van een senior die met je mee kijkt, je vrij laat maar ingrijpt wanneer nodig, is hoe je echt stappen gaat maken.

Als junior alleen op een project zitten is op lange termijn gewoon niet goed en dat gaat je eerder tegenwerken dan helpen.
Maar dat is waar vastleggen van alle problemen en oplossingen belangrijk is.

Voor nu is het zeker niet ideaal, maar juist dat is weer een kans als junior om soft skills te bewijzen; als TS bij terugkomst van de senior een mooi rapport heeft opgebouwd van alles dat er speelde dan laat dat zien dat TS grip heeft op de werkzaamheden en eigen hard skills.

Lange termijn ben ik het met je eens, maar 3 weken moet toch best te doen zijn zonder schade aan eigen kennis/skills.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrennuS
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-03 17:43
Herkenbaar en snap je gedachten, de meeste van ons zijn ooit zo begonnen en dit is mijn inziens de beste leerschool.

Ik vond het altijd fijn als de een dergelijke situatie zich in de vakantie voordeed om de "juniors" een kans/ervaring te bieden. Klinkt misschien negatief maar leren is ook ervaren als je dingen zelf moet doen en verantwoorden, natuurlijk moeten we dat wel in een veilige omgeving voor jouw en je klanten doen.

Waarom is deze periode lekker, je collega's zijn met vakantie maar ook de meeste andere mensen/klanten (de meeste bedrijven hanteren nu ook een change luwte). De kans is ook groot dat er een "junior" aan de andere kant van de telefoon zit ;) Die P1 kan natuurlijk plaats vinden maar dat kan hij ook in oktober of op 5 december, waarom ben je daar bang voor? Ik snap de spanning maar leg je erbij neer dat je daar geen controle over hebt.

Het bedrijf heeft je het vertrouwen gegeven dat jij in die situatie weet wat je kan doen en mensen kan benaderen. Klinkt hard maar hiermee wordt "het kaft van het koren gescheiden" of draai hem om: de eerste stap naar medior.

Ik praat hier uit ervaring, ooit begonnen op een helpdesk en dezelfde situaties gehad in een kerstperiode. De vice president die geen "nee" zou accepteren, maar na een korte uitleg dat de PSU het van de salaris verwerkende server het had begeven en we daar toch eerst naar moesten ipv het wel of niet werken van een interne modem lijn. Je denkt misschien WTF maar de VP waardeerde dat en dat heeft mijn geen windeieren bezorgt. Daarna natuurlijk hem wel verder geholpen.

Mijn tips:
  • Wees niet bang voor de functienaam, ook bij escalaties (misschien typisch nederlands). Omdat iemand "Vice directeur, etc" is betekend niet meteen dat je moet springen. Jij bent er voor de continuïteit, wees netjes en leg kort uit (en houd in je achterhoofd dat zo iemand ook mens is en s ' ochtends als eerste naar de gewone WC gaat).
  • Hou een logboekje bij van de dagen. gewoon aan het eind van de dag even een mailtje naar jezelf wat heb ik gedaan en wat moet ik nog doen.
  • Zorg dat je blijft communiceren, wees eerlijk, neem verantwoordelijkheid en geen smoesjes, mensen snappen dat het vakantie is en veel dingen hoeven morgen nu niet ineens af. Geef aan dat er nu vanwege de vakantie lage bezetting is en dat je ermee aan de gang gaat. Lukt het niet direct, koppel dat dan ook terug.
  • Als dingen wel lukken koppel dat ook terug (al is het een tijdelijke oplossing), je mag nu ook de vruchten plukken van je eigen werk.
  • ... eind van de week is het nog maar 2 weken ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:26

TMC

Want uiteindelijk komt de klant toch altijd bij mij terecht met hun probleem en zal ik het op moeten lossen omdat ik in principe "voor nu" de eindverantwoordelijk ben..
Is dit echt zo of denk je dat? Ik denk het niet namelijk. Jij kan er niks aan doen dat jij niet alle kennis hebt, en ik denk dat zowel de klant als jouw werkgever dat ook wel begrijpen. Ik denk eerlijk gezegd dat je je druk maakt om niks.

Desalniettemin zou ik je adviseren om dit informeel met de klant te bespreken. Ik gok dat zij het niet zo'n groot probleem vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oon schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:34:
[...]

Maar dat is waar vastleggen van alle problemen en oplossingen belangrijk is.

Voor nu is het zeker niet ideaal, maar juist dat is weer een kans als junior om soft skills te bewijzen; als TS bij terugkomst van de senior een mooi rapport heeft opgebouwd van alles dat er speelde dan laat dat zien dat TS grip heeft op de werkzaamheden en eigen hard skills.

Lange termijn ben ik het met je eens, maar 3 weken moet toch best te doen zijn zonder schade aan eigen kennis/skills.
Zoals ik het lees is er überhaupt geen senior aanwezig, enkel een projectmanager die bij vragen bereikbaar is. De vraag is dus of daar op lange termijn verandering in gaat komen of niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik zit constant te piekeren over: wat als er zich een X probleem voordoet en ik niet weet hoe ik het op kan lossen? Want uiteindelijk komt de klant toch altijd bij mij terecht met hun probleem en zal ik het op moeten lossen omdat ik in principe "voor nu" de eindverantwoordelijk ben..
Er is wel aangegeven dat ik bij twee bepaalde mensen terecht kan mocht er zich een P1 probleem voordoen, maar er zijn natuurlijk ook kleinere issues waar ik bijvoorbeeld geen kennis van heb, die ook opgelost moeten worden.

Hoe zouden jullie hier naar kijken / hebben jullie advies voor me? Heeft wellicht al iemand hetzelfde meegemaakt? Ik voel me er namelijk niet echt op mijn gemak bij..
Ik werk inmiddels 24 jaar in de IT. Denk je dat ik nooit situaties mee maak die ik niet op kan lossen? De kunst is om niet alles op jouw schouders te nemen. Als jij kennis mist is dat niet jouw probleem (tenzij jij zelf niet eerlijk bent geweest over jouw kennisniveau) maar een probleem voor een manager. Managers hebben er immers voor gekozen om jou in je eentje daar te laten zitten en niet voor meer (en meer ervaren) personeel te betalen. Maak een probleem wat jij niet op kunt lossen dan ook het probleem van een manager. Daar worden ze veel beter voor betaald dan jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 21:58
ik zou er heerlijk van profiteren! Als er echt een P1 is dan heb je dus de kanalen om op terug te vallen. Maar stel nou dat er een wat kleiner, minder pregnant probleem binnenkomt. Dan kan je nu gewoon een hele dag pakken om het helemaal zelf uit te zoeken.

Normaliter had je 't na 30 minuten aan een collega gevraagd die je dan wellicht snel het antwoord gegeven had, maar nu is het mooie dat je er net zo'n deep dive van kan maken als dat je zelf wilt. Kom je er toch niet uit? Dan zet je het op de lijst "dingen voor collega als die terug is van vakantie" en meldt je de vraagsteller dat het probleem binnenkort opgelost wordt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing34
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2024
Bedankt voor jullie vele reacties met informatie en tips allemaal! Hier kan ik zeker wat mee en dat stelt me ook gerust!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 12:22
Ik kan je vertellen, na 15j ervaring voel ik me af en toe nog steeds zo @Uhmazing34 :D

Komt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Lees hier een hoop opmerkingen dat dit de beste leerschool is, wat tot een bepaalde hoedanigheid ook wel waar is. Maar waar mensen wel aan voorbij gaan is dat dit de manier is ook om dingen verkeerd aan te leren, om pruts oplossingen te bouwen omdat je bepaalde concepten niet snapt en gewoontes aan te leren die je kunnen hinderen in je toekomstige ontwikkeling. Heb zelf meegemaakt dat ik als Junior zijnde een paar dagen bij nieuwe werkgever zat en om 4 uur ik te horen kreeg van de collega: Ik zie je over 3 weken. Links of rechts om, je voelt je gewoon kut.

Zou in gesprek gaan met de projectleider om meer capaciteit te gaan krijgen. Laat je je iig niet gek maken en als ze moeilijk gaan doen; voor hun 10 anderen op dit moment. Ow en het gesprek wat je met de projectleider hebt gehad, zet het ook effe op mail zodat hij de verantwoording gaat dragen.

[ Voor 18% gewijzigd door init6 op 10-08-2022 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ov3rkill
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05 09:05
-

[ Voor 100% gewijzigd door ov3rkill op 18-08-2022 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zit constant te piekeren over: wat als er zich een X probleem voordoet en ik niet weet hoe ik het op kan lossen? Want uiteindelijk komt de klant toch altijd bij mij terecht met hun probleem en zal ik het op moeten lossen omdat ik in principe "voor nu" de eindverantwoordelijk ben..
Nu al druk maken over iets wat misschien in de toekomst kan gebeuren is niet echt handig, je hebt er namelijk niks aan.

En jij bent niet voor nu eindverantwoordelijke, je bent een junior, fouten mag je maken. De klant is daar misschien niet blij mee, maar dat is niet jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrennuS
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-03 17:43
ov3rkill schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:42:
Zelf heb ik in het begin van mijn carrière ook in een vergelijkbare situatie gezeten, wel in een andere rol dan. Een collega ging weg en ik was unbillable op dat moment, als junior developer kwam ik in een team zonder andere BE developers. Een rol die maar voor een paar maanden zou zijn, recruitment was al opzoek tenslotte... Het werd me ook aangepraat met argumenten dat het heel mooi op mijn CV zou staan + mijn eigen schuldgevoel omdat ik al een tijdje unbillable was. Och wat was ik nog jong... Uiteraard werden die paar maanden meer dan een jaar.. Het was een oud groot IT landschap met heel veel legacy (lees: het was al een beetje een zootje).

Zoals andere benoemde word je in het diepe gegooid en dat is best leerzaam. Echter merkte ik dat mijn BE develop vaardigheden/hardskills (een beetje) achter bleven. Ik had altijd het idee had dat ik overal te lang over deed, hierdoor koos ik vaak de snelste oplossing en niet altijd de beste. Dit kwam deels doordat ik veel tijd kwijt was met opzoeken van domeinkennis gerelateerde vraagstukken. Daarnaast miste ik een code PR/review systeem, alles wat ik maakte ging eigenlijk rechtstreeks naar productie..

Uiteindelijk van baan gewisseld en in een team ervaren developers gekomen die me soms een beetje afbranden, maar waar ik wel elke dag weer van leerde waardoor mijn ontwikkeling in een stroomversnelling kwam. Als voorbeeld: voor feedback kreeg ik iets als
[...]

Dit zie ik als iemand op een goede manier in het diepe gooien, maar waarbij ze wel de juiste kant op zwemmen die het meest leerzaam zal zijn.

Nu terugkijkend op mijn ervaring had ik die stap om te switchen eerder moeten maken, ik had eerder voor mijn eigen ontwikkeling moeten kiezen. Mijn persoonlijke visie is dat een junior opgeleid moet worden en hierin moet geïnvesteerd worden door een bedrijf. Het is niet dat een junior dingen niet kan maken, of dat ze alleen de makkelijkste stories op mogen pakken, maar als je alleen een hamer hebt lijkt alles op een spijker. Om te leren welk gereedschap je allemaal hebt en wat de best practices zijn is het handig om iemand te hebben aan wie je je op kan trekken.
Groot verschil is hier wel dat het om 3 weken gaat ipv maanden. ik neem tenminste aan dat de collega wel terug komt van vakantie.

ben ook vooral benieuwd: de eerste week zit er op, hoe gaat het ?
Pagina: 1