Plat dak doorvoer afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Naliya
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-01 20:20
Goedemiddag iedereen,

Vorig jaar een huis gekocht waar deze prachtige ventilatiebuis zat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0huUPUjz_68zUauJbJmQfZGQLEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMcMvmGbzp1TEWcn8hXLJ9r3.jpg?f=fotoalbum_large

Was van origine de uitblaas van de droger van de vorige bewoners. Die hebben de uitblaas verplaats naar de muur en een "klusjesman" van hun hebben dit gemaakt voor een airco.

Gelukkig is het nog waterdicht, maar dit hoort natuurlijk niet.

Wij zouden graag de zwarte pijp af willen halen en de dakdoorvoer afsluiten middels een kapje. Ik meen iets ooit te hebben gezien op tweakers met een metalen kapje die op deze dakdoorvoeren paste, maar ik kan het niet terugvinden.

Heeft iemand een idee?

Ps. Wij zouden de doorvoer natuurlijk ook permanent kunnen verwijderen, maar i.v.m. eigen airco willen we mogelijk de doorvoer vervangen voor een echte kabeldoorvoer in de toekomst.

Alvast bedankt.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:47

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Het "hoedje" eraf halen en 2x een 90° bocht er op?

De Nederbelg !

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:20
Precies je kan van de huidige doorvoer ook prima een "kabeldoorvoer" maken. Net als zoiets: https://www.ags.nl/kabeld...160-mm-hoogte-koker-20-cm en dan een PVC eindkap erop als je hem nog niet gebruikt is ook prima waterdicht.

HD4Life @ Full-HD

• Naliya
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-01 20:20
Bedankt voor de antwoorden al.

Alleen de airco zit wel een paar jaren in de toekomst.

Ik zou graag eerst gewoon een afsluiter erop willen doen, als dat bestaat.

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 14:13
"leen" dat zwarte kapje van midden bovenop de huidige afvoer en lijm/kit/pur dat midden bovenop t gat wat overblijft als je de rest van de afvoer hebt verwijdert.