Hi,
Een korte introductie:
Ik sta voor een vrij grondige renovatie van mijn appartement (bouwjaar, 1903 Amsterdam) in begin 2023 dus ik vrees dat ik nog wel wat vragen ga stellen komende tijd met diverse topics.
. Toen ik het appartement in 2002 kocht was het door de verkopende partij 'optisch' gerenoveerd. Ik heb het appartement vanwege samenwonen in ander huis lange tijd verhuurd, nu ga ik zelf terug en wil ik het grondig aanpakken.
Ok, 1 van de belangrijke zaken is geluidsisolatie. Ik hoor de bovenburen gewoon praten, los van de euhhh nachtelijke activiteiten
Plafond is enkellaags gipsplaten, met daarboven houten vloer van de bovenburen. Tussenruimte is hol. Ik heb zelf aantal oplossingen uiteraard al bekeken: losgekoppeld zwevend plafond met veren, plafondruimte opvullen met isolatiemateriaal, plafond verlagen e.d. Het spannende vind ik met welke oplossing dan ook dat je pas merkt of het heeft gewerkt op het moment dat je klaar bent met installeren. En als dan blijkt dat het toch niet heeft geholpen dan word je niet vrolijk lijkt me...
De vraag is dan ook: is er een richting waarin moet denken. Ik snap dat kant en klare oplossing geven moeilijk is. Wat kan ik al uitsluiten en wat is zinvol om me meer in te verdiepen? Als je op de websites kijkt van leveranciers dan is hun oplossing uiteraard DE oplossing. Maar wellicht dat hier wat ervaringsdeskundigen zijn.
dank alvast!
Een korte introductie:
Ik sta voor een vrij grondige renovatie van mijn appartement (bouwjaar, 1903 Amsterdam) in begin 2023 dus ik vrees dat ik nog wel wat vragen ga stellen komende tijd met diverse topics.

Ok, 1 van de belangrijke zaken is geluidsisolatie. Ik hoor de bovenburen gewoon praten, los van de euhhh nachtelijke activiteiten
De vraag is dan ook: is er een richting waarin moet denken. Ik snap dat kant en klare oplossing geven moeilijk is. Wat kan ik al uitsluiten en wat is zinvol om me meer in te verdiepen? Als je op de websites kijkt van leveranciers dan is hun oplossing uiteraard DE oplossing. Maar wellicht dat hier wat ervaringsdeskundigen zijn.
dank alvast!