Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2024
Hopelijk is dit de juiste plek, of moet ik voor accessoires ergens anders zijn?

Ik zoek een?
Snellader voor telefoons en tablets

Wat is je budget?
Dit hangt af van wat je er voor krijgt. Een lader voor 1 apparaat... 20-30 ofzo?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
M'n apparatuur te laden

Wat heb je zelf al gevonden?
Er zijn echt belachelijk veel soorten en prijzen.. ik heb geen idee meer wat nou zinvol is en welke ok zijn en welke zwaar overpriced zijn

In het gezin hebben we:
Huawei P20 pro
Samsung S22
Galaxy Tab A8
Lenovo Ideapad Duet Chromebook - CT-X636F
En nog wat losse usb-c apparaten (voornamelijk koptelefoons)

Er moet veel tegelijk geladen worden.

Nou begrijp ik dat GaN laders beter zijn maar ik zie prijzen all over the place...
Ik zie verschillende amperes en wattages en ik weet het allemaal niet meer.

Blijkbaar zijn er ook nog specifieke kabels voor nodig, ik heb blauwe (usb 3), paarse (huawei supercharge) en rode (thunderbolt?) maar die werken niet onderling op elk apparaat. Welke kabels moet ik erbij hebben? is "usb 3" genoeg?

Ik krijg de indruk dat het goedkoper/beter/simpeler is om meerdere laders te kopen die 1 apparaat chargen dan 1 lader die meerdere apparaten charged. Klopt dit?

Wat is het beste bang for your buck? Zijn bepaalde aliexpress laders die beter zijn qua prijs kwalitatief nog wel in orde?

Al met al kan ik door de laders het bos niet meer zien. Dus graag advies!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53

Yucon

*broem*

Begin eens met de kijken wat die laptopcharger op de andere devices doet. Op bol.com staan relatief goedkoop 65w lenovo usb-c adapters en als dat werkt zou je gelijk klaar zijn.

https://www.bol.com/nl/nl...er/9300000038162129/?s2a=

terzijde, heeft iemand toevallig een idee waarom juist die lenovo laders zo prominent aanwezig zijn als je op usb-c laptopladers zoekt op bol? Ik heb er een paar besteld en ik heb op basis van de algehele afwerking wel het idee dat het originele zijn

[ Voor 53% gewijzigd door Yucon op 09-08-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:41

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Long story short: je begint met veel kabels benoemen op kleur (maar niet op type); dan is het lastig daar een lader bij te zoeken. Ik heb ook een rode kabel. Is gewoon USB-C naar USB-A voor een OnePro. Zegt niets over jouw rode kabel. Maar er moet wel een andere stekker aan.

Dus, allicht, ga eens rustig achterhalen waar elke kabel bij hoort, wat de fabrikant over die kabel zegt qua wattage etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2024
Yucon schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:07:
Begin eens met de kijken wat die laptopcharger op de andere devices doet. Op bol.com staan relatief goedkoop 65w lenovo usb-c adapters en als dat werkt zou je gelijk klaar zijn.

https://www.bol.com/nl/nl...er/9300000038162129/?s2a=

terzijde, heeft iemand toevallig een idee waarom juist die lenovo laders zo prominent aanwezig zijn als je op usb-c laptopladers zoekt op bol? Ik heb er een paar besteld en ik heb op basis van de algehele afwerking wel het idee dat het originele zijn
Het heet dan wel een chromebook, maar het is geen laptop. Het is een tablet met een trage lader (usb2?) dus die doet niet zoveel (gewoon normale/slow charge) in andere devices.
MAX3400 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:08:
Long story short: je begint met veel kabels benoemen op kleur (maar niet op type); dan is het lastig daar een lader bij te zoeken. Ik heb ook een rode kabel. Is gewoon USB-C naar USB-A voor een OnePro. Zegt niets over jouw rode kabel. Maar er moet wel een andere stekker aan.

Dus, allicht, ga eens rustig achterhalen waar elke kabel bij hoort, wat de fabrikant over die kabel zegt qua wattage etc.
Ik vraag of er specifieke kabels nodig zijn bij specifieke laders (en daarbij geef ik wat voorbeelden). de kleuren zijn de kleuren aan de binnenkant van de stekker dus dat lijkt me wel degelijk het type.
https://iboysoft.com/images/resource/usb-port-colors.png
De meeste zijn A>C maar als een charger C>C nodig heeft lijkt me dat ook geen probleem, zolang ik maar weet welk type kabel ik moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-04 08:56
Ik gebruik zelf een:

pricewatch: Zendure SuperPort 4: 100W USB-C Desktop Charger

deze werkt perfect, 4 poorten waarvan 2 Type C [waarvan 1 een 100W port is]. is deze uiterst geschikt voor vrijwel alle apparaten.

Samen met USB 3.0 Type C kabels. en de volgende adapters:

https://nl.aliexpress.com/item/32905990575.html?
https://nl.aliexpress.com/item/1005003579133101.html?

Kunt u vrijwel elk apparaat opladen, zonder telkens de kabels te hoeven wisselen.

Dit is wat ik ook doe. werkt uiterst goed, en geen problemen meet dat je niet de juiste kabel hebt, of de kabel telkens moet wisselen als deze een kabelknoop heeft