Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik zit in Engeland en heb mijn Chromecast verbonden met een tv op de hdmi en zit op de wifi van het huis waar ik in zit.
Ik kan Youtube en Netflix via mijn smartphone casten met ExpressVPN aan.
Vreemd genoeg doen Ziggo en HBO het ook verder prima op mijn telefoon alleen kan ik ze dus niet casten naar de tv.
Maak wel gewoon verbinding maar HBO kom ik niet verder dan het logo en Ziggo geeft daar ook nog eens de error 1111 melding bij, maar wat die inhoudt kan ik op Ziggo niet vinden.
Weet iemand wat hier aan de hand is? ik heb alle drie de Nederland ip’s van ExpressVpn geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Vrijwel iedere dienst die content aanbiedt waar ze zelf licenties voor hebben blokkert publieke VPN IP-adressen. YouTube doet niet zo moeilijk, maar dat jet Netflix kan kijken is al uitzonderlijk, want die blokkeren de meeste VPNs expliciet.

Doet Ziggo het wel zonder VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:33

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Had ik ook in Zwitserland vorige week. Ziggo Go app doet het wel via een NL VPN maar wil niet casten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
MatMich schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:11:
Vreemd genoeg doen Ziggo en HBO het ook verder prima op mijn telefoon alleen kan ik ze dus niet casten naar de tv.
Volgens mij klopt dat wel. Je telefoon heeft verbinding met VPN, waardoor het op je telefoon prima werkt. Wanneer je gaat casten, stuurt je telefoon de streamlink door naar de chromecast en je chromecast heeft geen verbinding met de VPN.

Als je een Chromecast met Google TV hebt kun je misschien de app van ExpressVPN op je Google TV installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door PerlinNoise op 09-08-2022 12:36 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Oon schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:14:
Vrijwel iedere dienst die content aanbiedt waar ze zelf licenties voor hebben blokkert publieke VPN IP-adressen. YouTube doet niet zo moeilijk, maar dat jet Netflix kan kijken is al uitzonderlijk, want die blokkeren de meeste VPNs expliciet.

Doet Ziggo het wel zonder VPN?
Je mist de point een beetje.
Alles doet het op mijn smartphone en iPad.
Pas als ik dat cast naar een tv doen er twee het niet op de tv, wel logo’s maar niet afspelem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
superduper schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:17:
Had ik ook in Zwitserland vorige week. Ziggo Go app doet het wel via een NL VPN maar wil niet casten
Het wil wel casten maar speelt niet. dus wel ziggo logo op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maakt niet uit; ook KPN had er een handje van. Als je "wel" in NL zat via een VPN maar niet "direct" op het KPN-netwerk, kon ik bepaalde zaken ook niet streamen.

Oplossing: VPN-verbinding naar huis maken, daar dus op het "KPN netwerk" komen, klaar. Zou je dus ook moeten doen met jouw Ziggo-opstelling.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Chromecast maakt een aparte verbinding met het wifi netwerk, die gaat buiten je telefoon om. Het heeft geen zin als je alleen de VPN app op je telefoon hebt.

Nu gaat het van de telefoon -> Chromecast -> Internet

Jij wil Telefoon -> Chromecast -> VPN -> Internet.

Op sommige routers kan je een VPN instellen, of je moet een hotspot op je telefoon maken waarmee je met de VPN verbind (weet niet zeker of casten dan nog werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
PerlinNoise schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:32:
[...]

Volgens mij klopt dat wel. Je telefoon heeft verbinding met VPN, waardoor het op je telefoon prima werkt. Wanneer je gaat casten, stuurt je telefoon de streamlink door naar de chromecast en je chromecast heeft geen verbinding met de VPN.

Als je een Chromecast met Google TV hebt kun je misschien de app van ExpressVPN op je Google TV installeren.
Juist, ik denk dat dit het juiste antwoord is.
Toen ik eens verder ging denken bedacht ik dat ook.
Ik heb hier helaas geen Chromecast tv die heb ik thuis, hier alleen de vorige versie.
Wellicht kan ik de vpn op een of andere manier op de tv installeren als hij smart is, maar in dat geval heb ik waarschijnlijk de Chromecast ook niet nodig ;)
Ik vind het niet zo een groot probleem want mijn iPad kijkt tenslotte ook prima.
Ik vond het aanvankelijk alleen intrigerend waarom het niet werkte maar nu snap ik het. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:24
Dit komt omdat de chromecast zich niet in het VPN netwerk bevindt. Een optie om dit werkend te krijgen zou zijn om de wifi van het huis in z'n geheel achter een VPN te krijgen.

Je telefoon en chromecast gaan elkaar niet vinden. Dit zelfde probleem heb ik ook thuis als mijn ipad/telefoon op VPN zit en ik wil wat streamen naar de tv (niet op VPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
MAX3400 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:23:
Maakt niet uit; ook KPN had er een handje van. Als je "wel" in NL zat via een VPN maar niet "direct" op het KPN-netwerk, kon ik bepaalde zaken ook niet streamen.

Oplossing: VPN-verbinding naar huis maken, daar dus op het "KPN netwerk" komen, klaar. Zou je dus ook moeten doen met jouw Ziggo-opstelling.
Het gaat niet over streamen maar over casten.
Maar wat bedoel je met Vpn-verbinding naar huis maken?
Vpn maakt voor mij een verbinding met een nederlands ip en niet naar mijn huis ik zou niet weten hoe dat moet want wat is “mijn huis” of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Timmeaho schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:29:
Dit komt omdat de chromecast zich niet in het VPN netwerk bevindt. Een optie om dit werkend te krijgen zou zijn om de wifi van het huis in z'n geheel achter een VPN te krijgen.

Je telefoon en chromecast gaan elkaar niet vinden. Dit zelfde probleem heb ik ook thuis als mijn ipad/telefoon op VPN zit en ik wil wat streamen naar de tv (niet op VPN).
Klopt dus helemaal.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:33
Kan je Express VPN niet installeren op de chromecast?
ik heb in de UK gewoon alle content kunnen streamen, echter wel via ExpressVPN op mijn Mi Box S.
Geen ervaring met de chromecast, maar als je apk's kan installeren dan moet het werken.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
charleychui schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:21:
Kan je Express VPN niet installeren op de chromecast?
ik heb in de UK gewoon alle content kunnen streamen, echter wel via ExpressVPN op mijn Mi Box S.
Geen ervaring met de chromecast, maar als je apk's kan installeren dan moet het werken.
Nee, het is niet mijn router en niet netjes om daar op te gaan installeren.
Op de Chromecast kan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:33
MatMich schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:30:
[...]

Nee, het is niet mijn router en niet netjes om daar op te gaan installeren.
Op de Chromecast kan niet.
Ik had dit jaar een extra data sim kaart meegenomen.
Ik was 5 weken in de UK en wist uit vorige ervaringen, dat soms of het wifi signaal slecht / te traag is in een accommodatie, of dat er in de router een "digitale" blokkade is gemaakt.
Zo heb ik via amazon een datasim kaart met onbeperkte data aangeschaft en daar heb ik een hoop plezier van gehad.
Telefoon als hotspot gebruikt , Mi Box S op hetzelfde wifi netwerk als hotspot gezet en vervolgens streamen.
Je hebt er nu natuurlijk niets aan, maar wellicht voor een volgende keer.
Ik heb ook tijdens de hele vakantie nederlandse radio via de android auto kunnen beluisteren ;-)

ls: Een datasimkaart kan je ook makkelijk ergens lokaal in een shop kopen!
Ik heb goede ervaringen met Vodafone en O2
Check bv https://www.sims4travel.com/

[ Voor 8% gewijzigd door charleychui op 10-08-2022 09:36 ]

charleyr

Pagina: 1