Dag Tweakers
Mijn vraag
Mijn computer doet sinds een re-install een paar weken geleden raar maar ik heb geen idee wat het veroorzaakt.
De problemen:
Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Unpluggen van USB devices, chipset driver geüpdatet.
Ik hoop dat het iets simpels is als wat drivers ofzo, maar het lukt mij niet echt om uit te vinden wat het is.
Alvast bedankt,
Dany
Mijn vraag
Mijn computer doet sinds een re-install een paar weken geleden raar maar ik heb geen idee wat het veroorzaakt.
De problemen:
- De computer clockt zichzelf soms naar 500 Mhz, in AMD Ryzen kan ik hem dan weer normaal laten werken.
- Soms gaat de computer ineens erg stotteren als ik in een game zit, een beetje alsof het iets steeds vast zit. Ik dacht zelf dat het iets zou zijn met drivers of met een usb device die niet goed werkt, maar welke weet ik niet.
- Als ik de computer op de slaapstand laat gaan dan gaat de gaat hij daar niet goed in. De CPU en GPU fans gaan dan uit, maar de computer is dan nog steeds aan. Ook draaien de fans van het Chasis dan nog (en staan de LED's van het chasis aan). Hij wil dan ook niet meer uit, ik moet dan de stroom van de computer afhalen. Hierbij kreeg ik ook Q-code F8
- Soms geeft Ryzen Master wat aparte waarden (zie foto)
Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- windows 10 Pro
- Amd Ryzen 5950X
- ASUS ROG RTX 3090 OC
- ASUS ROG Crosshair VIII Formula
- G.Skill Trident Z Royal F4-3600C16D-64GTZR
- pricewatch: ASUS ROG Thor 1200W
Unpluggen van USB devices, chipset driver geüpdatet.
Ik hoop dat het iets simpels is als wat drivers ofzo, maar het lukt mij niet echt om uit te vinden wat het is.
Alvast bedankt,
Dany
[Voor 3% gewijzigd door peize9 op 09-08-2022 12:26]
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke