Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ultra, 120+ fps 1440p mmorpgs Gaming. (Hoofdzakelijk wow en later AOC). 60 fps, high settings voor een aantal fps (battlefield, COD) en 4x turn-based strategy en single player games (spiderman, Horizon Zero Dawn, God of War)
Ik heb een Xbox series X vandaar dat ik geen hoge eisen stel aan non mmorpg gaming op mijn pc.
Tevens wil ik het mijzelf makkelijker maken om thuis te werken door gemakkelijk mijn keyboard, muis & usb headset te switchen tussen mijn laptop & gaming pc.
Ik gebruik een Dell laptop en heb beschikking over een docking station. Docking heeft een usb-c met adapter voor usb A die in de laptop/pc kan
Wat mag het systeem gaan kosten?
PC: 1300 max
Monitor: 400 max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn oude pc is in zijn geheel geschonken aan mijn dochter.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende connectiviteit voor usb ( USB 3.2 & ieg 1 usb c).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD. Maar ik sta open voor Intel & Nvidia als dit een betere prijs / kwaliteit verhouding heeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste wil ik een SFFPC maar ben bereid om naar MFFPC te gaan mits het volume niet te groot is en het een betere en goedkopere systeem oplevert. 20L is mijn ideale formaat maar kan tot 35L voor MFFPC. Moet ook een beetje mooi er uit zien omdat het systeem in de huiskamer zal staan.
Ga je overklokken?
Ik ga undervolten & overklokken. Hoofdzakelijk met doel het systeem stiller te krijgen met minimale inleveren prestaties.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben redelijk op de hoogte van cpu’s & gpu’s. Waar ik mee worstel zijn moederborden, ssd’s en connectiviteit. Wat heb ik nu echt nodig en wat is weggegooid geld voor mijn usecase. Een goed voorbeeld hiervan is PCI Express 3 tov PCI Express 4 ( chipset B550/B450).
Voor monitor vindt ik het ook lastig omdat ik ze niet met eigen oogjes kan beoordelen. Ik vindt het belangrijk dat de kleuren mooi zijn en dat de monitor zowel op hoge als lage fps goed zijn werk moet kunnen doen.
Ik wil de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen. Het liefste een SFFPC maar als een MFFPC 200 euro goedkoper kan dan overweeg ik dat. Is 16GB ram voldoende of is het nu beter voor 32 te gaan?
Voor de monitor heb ik de onderstaande shortlist.
SFFPC:
MFFPC:
Ultra, 120+ fps 1440p mmorpgs Gaming. (Hoofdzakelijk wow en later AOC). 60 fps, high settings voor een aantal fps (battlefield, COD) en 4x turn-based strategy en single player games (spiderman, Horizon Zero Dawn, God of War)
Ik heb een Xbox series X vandaar dat ik geen hoge eisen stel aan non mmorpg gaming op mijn pc.
Tevens wil ik het mijzelf makkelijker maken om thuis te werken door gemakkelijk mijn keyboard, muis & usb headset te switchen tussen mijn laptop & gaming pc.
Ik gebruik een Dell laptop en heb beschikking over een docking station. Docking heeft een usb-c met adapter voor usb A die in de laptop/pc kan
Wat mag het systeem gaan kosten?
PC: 1300 max
Monitor: 400 max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn oude pc is in zijn geheel geschonken aan mijn dochter.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende connectiviteit voor usb ( USB 3.2 & ieg 1 usb c).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD. Maar ik sta open voor Intel & Nvidia als dit een betere prijs / kwaliteit verhouding heeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste wil ik een SFFPC maar ben bereid om naar MFFPC te gaan mits het volume niet te groot is en het een betere en goedkopere systeem oplevert. 20L is mijn ideale formaat maar kan tot 35L voor MFFPC. Moet ook een beetje mooi er uit zien omdat het systeem in de huiskamer zal staan.
Ga je overklokken?
Ik ga undervolten & overklokken. Hoofdzakelijk met doel het systeem stiller te krijgen met minimale inleveren prestaties.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben redelijk op de hoogte van cpu’s & gpu’s. Waar ik mee worstel zijn moederborden, ssd’s en connectiviteit. Wat heb ik nu echt nodig en wat is weggegooid geld voor mijn usecase. Een goed voorbeeld hiervan is PCI Express 3 tov PCI Express 4 ( chipset B550/B450).
Voor monitor vindt ik het ook lastig omdat ik ze niet met eigen oogjes kan beoordelen. Ik vindt het belangrijk dat de kleuren mooi zijn en dat de monitor zowel op hoge als lage fps goed zijn werk moet kunnen doen.
Ik wil de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen. Het liefste een SFFPC maar als een MFFPC 200 euro goedkoper kan dan overweeg ik dat. Is 16GB ram voldoende of is het nu beter voor 32 te gaan?
Voor de monitor heb ik de onderstaande shortlist.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | Gigabyte M27Q Zwart | € 378,56 | € 378,56 |
| 1 | Monitoren | HP X27q Zwart | € 333,- | € 333,- |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GP850-B Zwart | € 347,50 | € 347,50 |
| 1 | Monitoren | MSI Optix MAG274QRF-QD Zwart | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Monitoren | Samsung Odyssey G7 (G75TQSR) 27" Zwart | € 453,50 | € 453,50 |
| Totaal | € 1.911,56 | |||
SFFPC:
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B450 I Aorus Pro WiFi | € 125,24 | € 125,24 |
| 1 | Videokaarten | XFX Speedster SWFT 309 AMD Radeon RX 6700 XT CORE Gaming | € 514,09 | € 514,09 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR200P Wit | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev.C | € 55,81 | € 55,81 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 62,84 | € 62,84 |
| 1 | Voedingen | Corsair SF600 | € 111,90 | € 111,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 89,78 | € 89,78 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.211,51 | ||
MFFPC:
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H | € 72,60 | € 72,60 |
| 1 | Videokaarten | XFX Speedster SWFT 309 AMD Radeon RX 6700 XT CORE Gaming | € 514,09 | € 514,09 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zilver | € 34,55 | € 34,55 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 62,84 | € 62,84 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX650M (2021) | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 89,78 | € 89,78 |
| Totaal | € 1.103,56 | |||