Feature duimpje grace period na sluiten topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het zou fijn zijn als je nog duimpjes kunt geven nadat een topic is gesloten. Bij het Themaforum Oekraïne worden de topics iedere maand gesloten. Vervolgens kun je van de dag er voor niets meer liken. Dus op de eerste van de maand gaat dat niet meer mbt de posts van de laatste dag van de vorige maand. Daarom pleit ik voor een standaard grace period waarin dit nog wel mag en kan. Hierbij denk ik aan 24 uur maar jullie hebben de logs over wanneer de peak period van views plaatsvindt.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het probleem is dat dit onwenselijk is bij topics die gesloten worden vanwege andere redenen. Wat je eigenlijk zou willen is dat daar onderscheid in is, of nog beter: dat topics bij een nieuw deel in een reeks niet gesloten hoeven te worden, maar dat enkel de reactiemogelijkheid wordt uitgeschakeld (en verwezen wordt naar het laatste deel).

Probleem daar is echter dat topicreeksen niet altijd 'echte' reeksen zijn, maar soms ook gebruikt worden als een soort 'verzameling' van soortgelijke topics. Daar zou dan ook weer een onderscheid in gemaakt moeten worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:30

sanzut

It's always christmas time

Ook bij andere sluitingen kunnen reacties +1 waardig zijn? (Alleen OP waarschijnlijk niet, vandaar het slotje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

crisp schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:31:
Het probleem is dat dit onwenselijk is bij topics die gesloten worden vanwege andere redenen. Wat je eigenlijk zou willen is dat daar onderscheid in is, of nog beter: dat topics bij een nieuw deel in een reeks niet gesloten hoeven te worden, maar dat enkel de reactiemogelijkheid wordt uitgeschakeld (en verwezen wordt naar het laatste deel).

Probleem daar is echter dat topicreeksen niet altijd 'echte' reeksen zijn, maar soms ook gebruikt worden als een soort 'verzameling' van soortgelijke topics. Daar zou dan ook weer een onderscheid in gemaakt moeten worden.
Lijkt me een kwestie van de workflow aanpassen.
Topic sluiten knop indrukken --> thumbs up locken (y/n) --> locked met optie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
The Eagle schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:43:
[...]

Lijkt me een kwestie van de workflow aanpassen.
Topic sluiten knop indrukken --> thumbs up locken (y/n) --> locked met optie :)
Dan toch wel met een default op no want het overgrote deel van de gesloten topics heeft geen duimpjes nodig, tenzij er een suboptie komt om alleen de mod een schouderklopjeduim te geven voor een sluitbericht :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Misschien kan een mod een topic flaggen als 'continuous topic' en dat als-ie als zodanig is getagged alle vervolg topics bepaalde eigenschappen inheriten zoals de topic volgen flag, of de mogelijkheid om nog te liken in de vorige thread. Dan heb je ook meteen het vervolgtopic op het vervolgtopic te pakken.

Ik ben trouwens niet bekend met vervolgtopics die een soort verzameling zijn. Heeft iemand hier een paar goede voorbeelden van?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Een vergelijkbaar probleem speelt met quoten vanuit een ouder topic naar een nieuwe topic in een topicreeks :). Zou ook mooi zijn als dat makkelijk kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:04
Jerie schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:23:

Ik ben trouwens niet bekend met vervolgtopics die een soort verzameling zijn. Heeft iemand hier een paar goede voorbeelden van?
Topicreeks: Reclame en banners op Tweakers

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik kan nog wel meegaan in de grace period na sluiten van een lang topic, maar buiten dat zie ik het nut van duimpjes in gesloten topics eigenlijk niet. Het lijkt me vooral veel werk toevoegen voor de developers (hoe lang na sluiten, topics met hoeveel posts, waarom ene topic wel en andere niet), en eigenlijk niet veel toevoegen voor posters of duimpjes gevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Ah, interessant. Lijkt meer op een soort van (handmatig) tag systeem waarbij je kunt zoeken op de tag. Zo'n feature heeft andere forumsoftware zoals Discourse ook. Dat zou je intern denk ik anders moeten gaan zien als directe vervolgen zoals je hebt met "Oorlog in Oekraïne" of "Het Kleine Mismoderatietopic". Een flag die deze tagged als continuous topic lijkt mij ideaal om daar mee om te gaan.

En nogmaals de server logs wijzen uit wanneer de peak van het lezen van het vorige topic voorbij is. Maar als zo'n continuous topicreeks is gesloten om reden van de serversoftware performance (ipv omdat het topic bijvoorbeeld uit de hand is gelopen) dan is dat in geval van zo'n continuous topicreeks een logische standaard. Handmatig zou een mod het alsnog uit kunnen zetten.

Pagina: 1