Ruim jaar na nieuwe badkamer nog steeds vieze water smaak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20
Ruim een jaar geleden is mijn badkamer aangelegd (op nieuwe plek in de woning) en nog steeds komt er uit de wastafel kraan een vieze smaak.
Nu vind je veel terug over verkeerde vetten gebruikt en dat soort zaken. Maar de installateur gebruikte alleen maar perskoppeling en alles zit op meerlagenbuis aangesloten.
In mijn geval gaat het om de volgende kraan "Inbouw Wastafelkraan Xenz Duero Mat Zwart"
Voor mij is het onbekend hoe de kraan uitloop is aangesloten, ja schroefdraad maar of dat door rubber, hennep of tape waterdicht is voor mij onbekend.
Vet op rubber zou toch na een ruim jaar wel weg mogen zijn lijkt mij. Tape geeft geen smaak af (denk ik). En hennep heb ik eigenlijk nergens zien liggen toen de installateur bezig was.

Het aftappunt wat nog voor deze kraan zit (buitenkraantje) zit geen afwijkende smaak.

Wie heeft er een suggestie om hier vanaf te komen. Kraan uitloop demonteren is een optie maar ik zoek liever wel gelijk op de juiste plek.

PS douche kraan kan ik niet testen op koud water smaak omdat deze door douche wtw gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door The-Source op 09-08-2022 08:53 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waar smaakt het naar? Wat is er precies vies aan? Ook om te kijken of maybe je daar aan kan afleiden wat er vies is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 10:17
The-Source schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:51:
[...]

Wie heeft er een suggestie om hier vanaf te komen. Kraan uitloop demonteren is een optie maar ik zoek liever wel gelijk op de juiste plek.

[...]
Dat is de enige manier om de juiste plek te vinden. Hebben ze het netjes aangelegd met twee aparte kraantjes onder de wasbak? In dat geval kun je de slang even makkelijk demonteren van de kraan en even een glaasje water tappen uit het koud water kraantje eronder.

En ook al contact gehad met de leverancier/installateur? Dat lijkt me namelijk aanspreekpunt nummer 1.

Chookity-pok

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 10:20
Zit er een zeefje onder de kop van de kraan? Trek die anders even los.

[ Voor 8% gewijzigd door tafkaw op 09-08-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Touchdomex schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:58:
Waar smaakt het naar? Wat is er precies vies aan? Ook om te kijken of maybe je daar aan kan afleiden wat er vies is.
Vraag me dan ook af of anderen dezelfde smaak ervaren; heb je al eens (vriendelijk) een paar glazen water uitgedeeld aan de buren / familie?

Overigens, en open deur natuurlijk; ik neem aan dat je op de aanleg en materialen gewoon garantie hebt van de installateur? Het is nu net even bouwvak maar allicht dat je dat bedrijf eens wil bellen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Touchdomex schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:58:
tafkaw schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:59:
Zit er een zeefje onder de kop van de kraan? Trek die anders even los.
Smaak vind ik lastig te omschrijven maar er zit ook een geur aan het water, zelf na lang laten doorlopen.
Ja er zit een zeefje alleen nu nog z'n uitdraai sleuteltje vinden. Ik weet dat ik er wel eentje ergens heb alleen nu niet vindbaar.

En de installateur is z'n laatste afspraken niet na gekomen en daarom ook laatste 10% niet betaald betaald en heeft destijds ook nooit meer bericht terug gestuurd. Dus die route zal weinig uithalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The-Source
Nou zeef sleuteltje is dus spoorloos maar met een horloge opener toch het zeefje los gekregen en wat ik daar tegen kwam leek toch voornamelijk op ontbraam resten van de meerlagenbuis. Toch wel verbazend dat iets wat alleen in het einde in contact komt zoveel smaak & geur kan afgeven.
Water zonder zeefje had geen bijsmaak. En nu met schoonzeefje ook niet, dit laatste kijk ik nog wel even aan of het niet terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:16

Fanta

FordPerformance™️

The-Source schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:58:
Nou zeef sleuteltje is dus spoorloos maar met een horloge opener toch het zeefje los gekregen en wat ik daar tegen kwam leek toch voornamelijk op ontbraam resten van de meerlagenbuis. Toch wel verbazend dat iets wat alleen in het einde in contact komt zoveel smaak & geur kan afgeven.
Water zonder zeefje had geen bijsmaak. En nu met schoonzeefje ook niet, dit laatste kijk ik nog wel even aan of het niet terug komt.
Als dat inderdaad uit je leidingen komt, reken er dan ook maar op dat de kraan binnenkort gaat blijven druppelen als hij dicht is. Dat spul is namelijk ook funest voor (keramische) binnenwerken. Dit is een 100% installatiefout, want dit betekent dat de leidingen niet gespoeld zijn. Je kan en moet hier de installateur voor verantwoordelijk houden.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Pagina: 1