Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is bedoeld als game-pc, met name gericht om assetto corsa competizione op 1440p te kunnen spelen (zie ook het beeldscherm wat ik toegevoegd heb) en met het oog op eventueel vr in de toekomst. Speel ook andere games (elden ring, witcher 3, evt in de toekomst cyberpunk), maar de focus ligt op ACC. Speel momenteel op een pc met gtx 1060 op 23inch monitor. Het werkt, maar monitor is wel echt te klein en het systeem zit tegen de grens. Tijd voor een upgrade dus!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tja... Ik begon in mijn hoofd met €2000 max voor pc en scherm, maar daar ga ik toch al snel overheen. Laten we zeggen zo dicht mogelijk daarbij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Afhankelijk van of ik mijn huidige pc in zijn geheel verkoop of niet heb ik daarvan nog de ssd (Samsung 970 EVO 1 TB M.2) en case (Fractal Design Define S), maar geen idee of die case her te gebruiken is? Dit systeem heb ik destijds samen met een vriend gebouwd, overweeg nu zelf te gaan bouwen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart, neig naar de 3080 ti of 12gb versie. Daarnaast is acc nogal cpu hongerig, vandaar ook de 5800x3d. Is een flinke investering, maar op basis van de benchmarks met acc een fors verschil tov bijv een 12900 (uit mijn hoofd op 1440p 20%). Curved monitor, 34 inch (geen ruimte voor triples), curve 1000r.
Ik heb nu voor de cpu waterkoeling gedaan omdat deze best warm kan worden, dan leek me waterkoeling een betere optie. Omdat de 3080 best warm kan worden zou ik daar het liefst ook waterkoeling voor gebruiken maar dat kost me €500 extra als ik zo rondkijk, dus niet de moeite waard.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt behalve wat al genoemd is.
Ga je overklokken?
Nooit gedaan, waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Meedenken en zorgen dat ik geen domme fouten maak in mijn systeem
En zijn de componenten goed op elkaar afgesteld of geef ik onnodig veel geld uit/kan ik beter een ander component gebruiken voor betere prestaties. Ik koop graag kwaliteit, maar hoeft zeker niet het duurste van het duurste te zijn. En met het risico een discussie op gang te brengen meedenken over de zin/onzin van dit systeem op dit moment, met alle nieuwe generaties die eraan komen qua cpu's en gpus. Enerzijds ben ik geneigd om te wachten, aan de andere kant is het risico dat ik dan nog een halfjaar aan het wachten ben en dat ik niet vrolijk word van de prijzen van nieuwe generaties..
Bedankt voor het meedenken!
@Playa del C. dank! Moest overigens niet kopiëren hebben maar genereer rml.
Het systeem is bedoeld als game-pc, met name gericht om assetto corsa competizione op 1440p te kunnen spelen (zie ook het beeldscherm wat ik toegevoegd heb) en met het oog op eventueel vr in de toekomst. Speel ook andere games (elden ring, witcher 3, evt in de toekomst cyberpunk), maar de focus ligt op ACC. Speel momenteel op een pc met gtx 1060 op 23inch monitor. Het werkt, maar monitor is wel echt te klein en het systeem zit tegen de grens. Tijd voor een upgrade dus!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tja... Ik begon in mijn hoofd met €2000 max voor pc en scherm, maar daar ga ik toch al snel overheen. Laten we zeggen zo dicht mogelijk daarbij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Afhankelijk van of ik mijn huidige pc in zijn geheel verkoop of niet heb ik daarvan nog de ssd (Samsung 970 EVO 1 TB M.2) en case (Fractal Design Define S), maar geen idee of die case her te gebruiken is? Dit systeem heb ik destijds samen met een vriend gebouwd, overweeg nu zelf te gaan bouwen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart, neig naar de 3080 ti of 12gb versie. Daarnaast is acc nogal cpu hongerig, vandaar ook de 5800x3d. Is een flinke investering, maar op basis van de benchmarks met acc een fors verschil tov bijv een 12900 (uit mijn hoofd op 1440p 20%). Curved monitor, 34 inch (geen ruimte voor triples), curve 1000r.
Ik heb nu voor de cpu waterkoeling gedaan omdat deze best warm kan worden, dan leek me waterkoeling een betere optie. Omdat de 3080 best warm kan worden zou ik daar het liefst ook waterkoeling voor gebruiken maar dat kost me €500 extra als ik zo rondkijk, dus niet de moeite waard.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt behalve wat al genoemd is.
Ga je overklokken?
Nooit gedaan, waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Meedenken en zorgen dat ik geen domme fouten maak in mijn systeem
Bedankt voor het meedenken!
@Playa del C. dank! Moest overigens niet kopiëren hebben maar genereer rml.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 469,- | € 469,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 12G OC LHR | € 899,- | € 899,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Monitoren | AOC CU34G3S/BK Zwart | € 416,82 | € 416,82 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X53 | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 123,85 | € 123,85 |
1 | Voedingen | XPG Core Reactor 850W | € 124,90 | € 124,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.383,27 |
[ Voor 44% gewijzigd door Danielvanp op 09-08-2022 07:45 . Reden: Wenslijst ingevoegd en aantal dingen gespecificeerd ]