Mijn vraag
Ik heb een vrij groot macro gemaakt waarvan alle onderdelen goed lopen op een na. En dat is nu juist het eerste stukje waar bij in het actieve sheet het regelnummer met tijdstip (05:30) moet worden gezocht.
Het startpunt kan per dag verschillen op basis van het tijdstip waarop data via een .csv geïmporteerd wordt in excel.
Gezocht moet worden in kolom A.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik werk met Excel 2010 (ja ik weet het "heel oud maar het werkt voor mij prima")
De datum tijd loopt op met 5 minuten tussen elke meting.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een macro opgenomen met de functie "zoeken" in de takbalk van Excel. De zoekfunctie werkt rechtstreeks met de functie "zoeken" in de taakbalk van het tabblad prima. Echter zodra ik de opgenomen macro vanuit VBA draai krijg ik de foutmelding "Objectvariabele of Blokvariabele With is niet ingesteld"
De opgenomen macro ziet er zo uit
Dat heb ik na flink wat uurtjes googlen zo aangepast
Maar ik begrijp het nog niet helemaal (of helemaal niet), want ook daar krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding.
Wie helpt mij in de goede richting
Ik heb een vrij groot macro gemaakt waarvan alle onderdelen goed lopen op een na. En dat is nu juist het eerste stukje waar bij in het actieve sheet het regelnummer met tijdstip (05:30) moet worden gezocht.
Het startpunt kan per dag verschillen op basis van het tijdstip waarop data via een .csv geïmporteerd wordt in excel.
Gezocht moet worden in kolom A.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik werk met Excel 2010 (ja ik weet het "heel oud maar het werkt voor mij prima")
De datum tijd loopt op met 5 minuten tussen elke meting.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een macro opgenomen met de functie "zoeken" in de takbalk van Excel. De zoekfunctie werkt rechtstreeks met de functie "zoeken" in de taakbalk van het tabblad prima. Echter zodra ik de opgenomen macro vanuit VBA draai krijg ik de foutmelding "Objectvariabele of Blokvariabele With is niet ingesteld"
De opgenomen macro ziet er zo uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Sub Zoek0530() ' Columns("A:A").Select Selection.Find(What:="05:30", After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, _ LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, _ MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Activate Rij = ActiveCell.Row End Sub |
Dat heb ik na flink wat uurtjes googlen zo aangepast
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Sub Opschonen() With Sheets("Blad1") Dim c As Range Set c = Range("A:A") Selection.Find(What:="05:25", After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, _ LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, _ MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Activate Rij = Active.cell.Row |
Maar ik begrijp het nog niet helemaal (of helemaal niet), want ook daar krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding.
Wie helpt mij in de goede richting
[ Voor 4% gewijzigd door Copitano op 08-08-2022 22:20 ]
Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp