Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe game PC. De PC moet zo stil mogelijk zijn. Ik wil gaan gamen op 1440p en 240Hz. Ik speel veel verschillende soorten spellen. Verder zal de PC gebruikt gaan worden voor programmeer werk (Visual Studio) en tv kijken (netflix, discovery, etc), en 3 monitoren aansturen (1 x 27" @240hz en 2 x 27" @144hz). Ik wilde aanvankelijk wachten op lovelace/raptor lake, maar vanwege de lage prijzen en goede beschikbaarheid van de RTX3080 zie ik er ook wel wat in om nu een pc te kopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 2500 euro, maar het is niet erg als ik er iets over heen ga.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is reeds aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het lijstje wat ik zelf al heb samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik weet dat AMD meer bang for buck is, maar ik ben een die hard Intel fan. Ik weet dat modernere games meer cores nodig hebben, vandaar de keuze voor de i7 ipv een i5.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst een zo stil mogelijke PC. Maar ik heb ook goede airflow nodig voor een RTX3080, vandaar de keuze voor de kast. Waar ik wel twijfels over heb is de grafische kaart. ASUS kaarten zijn altijd goed volgens mij, maar ik lees wel veel verhalen over coil whine. Ik sta zeker open voor suggesties omtrent betere/stillere kaarten!
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken, hooguit undervolten als ik coil whine tegenkom.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of dit de beste componenten zijn voor een stille, snelle game PC. Concreet:
Ik wil een nieuwe game PC. De PC moet zo stil mogelijk zijn. Ik wil gaan gamen op 1440p en 240Hz. Ik speel veel verschillende soorten spellen. Verder zal de PC gebruikt gaan worden voor programmeer werk (Visual Studio) en tv kijken (netflix, discovery, etc), en 3 monitoren aansturen (1 x 27" @240hz en 2 x 27" @144hz). Ik wilde aanvankelijk wachten op lovelace/raptor lake, maar vanwege de lage prijzen en goede beschikbaarheid van de RTX3080 zie ik er ook wel wat in om nu een pc te kopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 2500 euro, maar het is niet erg als ik er iets over heen ga.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is reeds aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het lijstje wat ik zelf al heb samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700F Boxed | € 357,95 | € 357,95 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B660-G Gaming WiFi | € 229,90 | € 229,90 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 V2 OC Edition met LHR | € 869,- | € 869,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Red Plus (128MB cache), 8TB | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 802 Zwart | € 174,90 | € 174,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 78,65 | € 78,65 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5200C40 | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 199,- | € 199,- |
| Totaal | € 2.437,30 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik weet dat AMD meer bang for buck is, maar ik ben een die hard Intel fan. Ik weet dat modernere games meer cores nodig hebben, vandaar de keuze voor de i7 ipv een i5.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst een zo stil mogelijke PC. Maar ik heb ook goede airflow nodig voor een RTX3080, vandaar de keuze voor de kast. Waar ik wel twijfels over heb is de grafische kaart. ASUS kaarten zijn altijd goed volgens mij, maar ik lees wel veel verhalen over coil whine. Ik sta zeker open voor suggesties omtrent betere/stillere kaarten!
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken, hooguit undervolten als ik coil whine tegenkom.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of dit de beste componenten zijn voor een stille, snelle game PC. Concreet:
- Is dit een goede build?
- Is de 850w voeding toereikend en stil genoeg, of loont het toch om naar een be quiet! te kijken?
- Ik ben heel bang dat ik tegen coil whine van de GPU aan ga lopen. Heeft iemand daar ervaring mee met deze kaart of heeft iemand een goed alternatief?
[ Voor 7% gewijzigd door Leviathan op 08-08-2022 20:37 . Reden: Onderdelen vervangen n.a.v. reactie ]