flex contact prijzen energie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Weet iemand wat het huidige gasprijs per m3 is in een bestaand Essent flex contract? De postcode tool geeft alleen een bedrag voor nieuwe contracten. G1 gasprofiel (<5000m3).

Ik weet het verschil bij stroom wel (inclusief 9% BTW):
Voor elektriciteit rekent Essent € 0,29446 per kWh enkeltarief flex contract.
Met de postcodetool is dat € 0,621300 per kWh enkeltarief.
Contract is van 2005.

Voor stroom is het dus grofweg dubbel zoveel voor een nieuw contract, maar hoe zit het met gas per m3 in een bestaand flex contact?

Ik kreeg al een antwoord van @Servowire:
Servowire in "Variabel tarief: verhoging.. terugwerkende kracht?"
Ik heb flex sinds 2013 ofzo. Ele: 0,32/kWh Gas: 1,51/m3
Als je dezelfde soort vraag hebt over een andere energieleverancier, dan kun je die hier ook stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Flex is toch flex? Lijkt me voor iedereen gelijk?. Nu al over de 3 euro per m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Essent vraagt veel meer van nieuwe klanten. Misschien willen ze geen nieuwe klanten omdat ze dan extra moeten inkopen tegen een hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intigo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-05 07:57
Ik zou even in je mijn omgeving kijken.

Daar kun je bij mijn contract je tarieven voor zowel elektra als gas vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dat_Doc
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18-05 08:59
Hier betaal ik met Essent flex
0,42 €/kWh piektarief
0,32 €/kWh daltarief
1,72 €/m3 gas

Inclusief btw. Vanaf 1 juli, daarvoor waren de flexibele tarieven nog bijzonder laag gezien de omstandigheden toen al. 0,80 voor een kuub gas en ongeveer de helft voor elektra.

Haren; 10x380Wp ZZW 60°; 8x380Wp ZO 20°; Totaal 6840Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Essent heeft een beloningssysteem voor trouwe klanten, dat kan de verschillen (deels) verklaren.

0-3 jaar klant: 5% korting op je stroomtarief
3-10 jaar klant: 7,5% korting op je stroomtarief
Meer dan 10 jaar klant: 10% korting op je stroomtarief

Er zijn daarnaast tariefzones die theoretisch iets verschillende tarieven zouden kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
mrmrmr schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:39:
Essent heeft een beloningssysteem voor trouwe klanten, dat kan de verschillen (deels) verklaren.

0-3 jaar klant: 5% korting op je stroomtarief
3-10 jaar klant: 7,5% korting op je stroomtarief
Meer dan 10 jaar klant: 10% korting op je stroomtarief

Er zijn daarnaast tariefzones die theoretisch iets verschillende tarieven zouden kunnen hebben.
Ik ben zelf gaan inloggen in mijn essent waar ik bij mijn contract de tarieven kan zien. Wat ik me nu afvraag, kloppen die tarieven die je in mijn essent ziet staan? Ik heb inderdaad die 0,29446 per kWh en 1,51370 per m3 gas. Ik kijk regelmatig in mijn essent en we hebben een flex contract maar die tarieven wijzigen zelden. Nu verwacht ik volgende maand de afrekening en volgens het kopje verbruik blijf ik met het bedrag wat daar staat binnen mijn maandelijkse voorschotten. Maar als ik overal andermans tarieven hoor zijn die zoveel hoger dat ik wat twijfel of dat essent de flex bedragen nog even gaat toepassen met terugwerkende kracht? Of werkt dit niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
@Teknix1982 De tarieven die je mijn Essent ziet zijn persoonlijk, dus ik denk dat je van die cijfers uit mag gaan. De voorspelling over bijbetalen zou ik niet te serieus nemen omdat dat toekomstige veranderingen daarin waarschijnlijk niet zijn meegenomen.

Ik zag vandaag een emailt van Essent dat kWh variabele tarieven per 1 oktober stijgen van € 0,29447 per kWh naar € 0,44395 per kWh. Dat is 50% stijging.
Pagina: 1