Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-11 19:33
Goedemorgen,

Bezig met in ons nieuwe huis. Vorige bewoners had een indeluik in de wand gemaakt. Dit wil ik nu herstellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWLK5nWZ_w7-0_7Hl5rmpWfm7Sw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkhouwWoow2IClc6YJ9WKfCP.jpg?f=fotoalbum_large
Luikje verwijderd en aan de buitenkant met montage kit een passend stuk trespa gemonteerd.
Aan de binnenkant zat een raar stuk plaatmateriaal wat ik met veel moeite (multitool) heb kunnen verwijderen. Wil aan de binnenzijde een plaatje hout er weer tegenaan monteren.

Hoe kan ik het beste het gat opvullen? Heb glaswol liggen maar weet niet of dit kan ivm mogelijk vocht?
Beter piepschuim kopen? Of plaatje monteren klein gaatje boren en dan pur erin spuiten?

Ruud

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 14:42
Even zorgen dat de binnenkant voldoende vlak is (schuren/krabben) en dan een stuk plaatmateriaal goed luchtdicht erop verlijmen. Dus 1 doorlopende voldoende dikke kit- / lijmril rondom.

Als je het aan de binnenkant maar goed luchtdicht afwerkt, dan kan er geen vocht(ige lucht) in komen en is het verder niet zo belangrijk wat het exacte type isolatie is. Glaswol wat je hebt is prima. Dit zou ik doen. Wat er nu in zit lijkt wel op PIR en dat is ietsjes beter, maar niet de moeite waard om een heel pak voor te kopen voor zo'n klein stukje.

Het is dun genoeg dat PURen ook wel zou werken. In dat geval eerst alles met een vochtige doek afnemen, want PUR hard uit met vocht uit de omgeving (niet nat maken, gewoon vochtig). Zorg wel voor onluchting, dus 2 gaten maken. Eentje onder en eentje boven. Via de onderste langzaam injecteren tot het uit het bovenste gat eruit komt, dan zit het vol. Daarna de gaten netjes dichtstoppen. Deze optie geeft wel wat meer troep en is niet beter dan glaswol.

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-11 19:33
Dank voor je reactie. Inmiddels gat hersteld met glaswol volgens jou instructies.