Opslaan van webpagina na een refresh

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mijn vraag
Iedere eerste dag v/d maand haal ik meterstanden op van een webpagina en sla deze, na een F5 refresh, op als XML file om zo deze te kunnen importeren in Excel lijst.
Het opslaan van deze webpagina op de eerste v/d maand zou ik graag geautomatiseerd willen hebben.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Standaard win 10 pc met office pakket

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via Windows taken gekeken of ik dit kan automatiseren, echter het opslaan van webpagina's kom ik niet tegen. Via google wat gevonden over powershell, maar mijn kennis hiervan is zeer beperkt. Wellicht bestaan er gewoon programma's voor die ik tijdens mijn zoektocht over het hoofd heb gezien.

Alvast dank voor de input! :)

Steam/Epic: Deurstopper

Beste antwoord (via Deurstopper op 08-08-2022 12:39)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Powershell: Invoke-Webrequest

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Moet je hier nog iets speciaals voor doen of volstaat het om een URL te openen en dat als XML op te slaan? Dat wil zeggen, geeft die URL dan meteen XML terug?

Wellicht kun je met (iets als) curl werken. Daarmee zou je de URL openen en het resultaat naar bestand kunnen wegschrijven. Moet je waarschijnlijk wel iets doen om initieel cookies aan te maken en daarna steeds mee te geven; ik neem aan dat je data niet zonder authenticatie toegankelijk is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Powershell: Invoke-Webrequest

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

^^ en die doe je dan in je Scheduled Tasks.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Wow! Bedankt voor de snelle reacties, ik ga hier induiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
erwn schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:55:
Moet je hier nog iets speciaals voor doen of volstaat het om een URL te openen en dat als XML op te slaan? Dat wil zeggen, geeft die URL dan meteen XML terug?

Wellicht kun je met (iets als) curl werken. Daarmee zou je de URL openen en het resultaat naar bestand kunnen wegschrijven. Moet je waarschijnlijk wel iets doen om initieel cookies aan te maken en daarna steeds mee te geven; ik neem aan dat je data niet zonder authenticatie toegankelijk is.
Hoef er verder niets voor te doen, het is meteen een XML. Ik ga eens kijken naar jouw link, interessant! (y)

Pagina: 1