Draadloze WiFi homekit deurbel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-05 16:32

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Topicstarter
Mijn vraag
Welke draadloze smart deurbel raden jullie aan die homekit integratie heeft en die ik direct met wifi kan verbinden (het liefst zonder tussenkomst van een hub en proprietary draadloos protocol)? Eventueel kan ik een homebridge kunnen opzetten, alleen zou ik wel graag willen dat ik de live videostream op de Apple tv krijg gepusht wanneer er wordt aangebeld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple TV met komekit.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eufy heeft geen homekit integratie en heeft een hub nodig.
Arlo is een wired doorbell, ik kan hem niet direct op elektriciteit aansluiten, en je hebt geloof ik een hub nodig.

Beste antwoord (via haagsepracht op 10-08-2022 11:24)

• X0X Chevy X0X
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 21:55
De Netatmo is volgens mij wel aardig. maar lomp. ik wacht zelf nog op de Logitech Circle. deze ziet er wel goed uit maar nog niet beschikbaar hier in EU. maar ook deze zijn wired. zoals vele homekit deurbellen.

ik maak nu gebruik van een Ring deurbel, in combinatie met een management software genaamd Scrypted. dit maakt het mogelijk de Ring te koppelen aan Homekit en ook Homekit Secure video te gebruiken voor opnames. en dus geen Ring abbo.
Daarnaast ondersteund het ook local video opname als je een server hebt met opslag.

dit werkt voor zover ik het nu de afgelopen 3 weken in gebruik heb prima. maar het is niet perfect.
soms kunnen er wat artifacts verschijnen in opnames, waarbij bijvoorbeeld delen van het beeld groen worden.

dat geeft je dan ook de mogelijkheid om een ring deurbel te gebruiken met accu.

Je kan ook homebridge (misschien wat stabieler) gebruiken als je een ring abbo wil gaan gebruiken, maar hier wou ik juist vanaf. zodoende kwam ik op scrypted uit.

maar in de tijd dat ik nog een apple TV had kreeg ik ook de livestream gepushed naar the apple TV via homebridge.
via Scrypted kan ik dit helaas niet meer testen, maar ik verwacht hier eigenlijk geen problemen.

[ Voor 18% gewijzigd door X0X Chevy X0X op 09-08-2022 20:13 . Reden: aanvulling ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• X0X Chevy X0X
De Netatmo is volgens mij wel aardig. maar lomp. ik wacht zelf nog op de Logitech Circle. deze ziet er wel goed uit maar nog niet beschikbaar hier in EU. maar ook deze zijn wired. zoals vele homekit deurbellen.

ik maak nu gebruik van een Ring deurbel, in combinatie met een management software genaamd Scrypted. dit maakt het mogelijk de Ring te koppelen aan Homekit en ook Homekit Secure video te gebruiken voor opnames. en dus geen Ring abbo.
Daarnaast ondersteund het ook local video opname als je een server hebt met opslag.

dit werkt voor zover ik het nu de afgelopen 3 weken in gebruik heb prima. maar het is niet perfect.
soms kunnen er wat artifacts verschijnen in opnames, waarbij bijvoorbeeld delen van het beeld groen worden.

Je kan ook homebridge (misschien wat stabieler) gebruiken als je een ring abbo wil gaan gebruiken, maar hier wou ik juist vanaf. zodoende kwam ik op scrypted uit.

maar in de tijd dat ik nog een apple TV had kreeg ik ook de livestream gepushed naar the apple TV via homebridge.
via Scrypted kan ik dit helaas niet meer testen, maar ik verwacht hier eigenlijk geen problemen.

[ Voor 18% gewijzigd door X0X Chevy X0X op 09-08-2022 20:13 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Topicstarter
X0X Chevy X0X schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:09:
Dank voor de reactie! Dit is zeker het onderzoeken waard :D

Welke specifieke Ring deurbel heb je als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWHtje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:31
Niet native, maar ik gebruik zelf een Ring Doorbell.
Via Homebridge heb ik deze netjes in Homekit, waarbij ik pop-ups op mn AppleTV krijg met live-feed wanneer er iemand aanbelt.

Ben zelf ook redelijk op zoek geweest naar een leuke native Homekit doorbel, maar niets kunnen vinden helaas. Vond dat Ring 'mature' genoeg was om een goed werkend product te leveren.
Heb tevens ook nog nooit een bel gemist of ghost-presses gehad.

Enige nadeel is geen 24/7 recording, en stukje cloud mocht je daar principes over hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:48
X0X Chevy X0X schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:09:

Op Amazon kan ik de Logitech Circle anders prima bestellen hoor:
https://www.amazon.nl/Log...d=pla-1118278250072&psc=1

*Wylana moet leren lezen...gaat om de deurbel en niet de camera :F

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X0X Chevy X0X
haagsepracht schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:53:
[...]

Dank voor de reactie! Dit is zeker het onderzoeken waard :D

Welke specifieke Ring deurbel heb je als ik vragen mag?
Gebruik nu de ring doorbell pro 2. Was destijds in een leuke actie bij gamma. :) werkt ook prima in combinatie met HomePods als gong.

Maar de pro 2 is dus wel weer wired 🤣. Dus misschien de ring 3 of 4 met verwisselbare accu’s een betere optie als je geen vaste stroom aanvoer hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door X0X Chevy X0X op 10-08-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X0X Chevy X0X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-hW2GQi06EP3RY1yWaaqLSMAqM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NSGlNqTCb0ZCMYp9IotYHPcx.png?f=fotoalbum_large

Dat is de pro2 in homekit met scrypted. Zoals je ziet onderaan krijg je dan dus ook je opnames in homekit via secure video. Met 1 camera kost je dat 0,99 cent per maand. Bij ring is dat nog 2,99 per maand. Maar volgens mij krijgen ze binnenkort een prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Topicstarter
Ziet er netjes uit zo die video op je iPhone. Dank voor de info allen. Ik denk dat ik zelf even ga klussen met een Ring 3 of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X0X Chevy X0X
haagsepracht schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:24:
Ziet er netjes uit zo die video op je iPhone. Dank voor de info allen. Ik denk dat ik zelf even ga klussen met een Ring 3 of 4.
Top! Mocht je vragen hebben over scrypted of ergens niet uitkomen let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:09
X0X Chevy X0X schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:33:
[...]

Top! Mocht je vragen hebben over scrypted of ergens niet uitkomen let me know :)
Beetje offtopic maar is Scrypted ook te gebruiken om bijvoorbeeld een Ring-bel werkbaar te maken in Synology Surv.Station via Rebroadcast? Of is het puur bedoelt voor integratie met HomeKit?
Ik heb namelijk geen HomeKit maar Scrypted ziet er wel interessant uit. Antwoord kan ik nog niet zo direct vinden.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X0X Chevy X0X
Ora et Labora schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

Beetje offtopic maar is Scrypted ook te gebruiken om bijvoorbeeld een Ring-bel werkbaar te maken in Synology Surv.Station via Rebroadcast? Of is het puur bedoelt voor integratie met HomeKit?
Ik heb namelijk geen HomeKit maar Scrypted ziet er wel interessant uit. Antwoord kan ik nog niet zo direct vinden.
hmm nee daar lijkt het niet op. heb even gekeken, scrypted heeft wel de synology surv. station plugin, maar dat is om cameras vanuit synology toe te voegen aan scrypted. en dan weer te gebruiken in homekit. maar die plugin is niet te koppelen aan de Ring plugin in scrypted om het vervolgens toe te voegen aan synology.

scrypted is inderdaad meer een link naar homekit. zo is het ook een beetje ontworpen. en werkt met ring, Unify protect, Hikvision en dus ook synology om cameras toe te voegen aan homekit. en random camera's via RTSP of FFMPEG.
Pagina: 1