Software om personen informatie op te slaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 20:53
Mijn vraag
Ik heb behoefte aan een digitaal systeem waar ik informatie kan opslaan over de personen om mij heen. Denk bijvoorbeeld aan de naam van hun huisdier of de verjaardag. Het zou mooi zijn als het systeem ook aan te vullen is met contactmomenten, besproken onderwerpen enzovoort.

Voorheen had ik hier Facebook voor, waardoor ik verjaardagen niet zo snel vergat. Daar ben ik vanaf gestapt en ik merk dat ik hierdoor informatie mis.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op het internet kom ik voornamelijk CRM pakketen tegen, maar dat is meer gericht op zakelijk markt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Helaas geen pakket gevonden.

Kortom, mijn vraag is. Zijn er Tweakers bekend met deze "probleemstelling" en weet iemand hier een (online) pakket voor?
Ik begrijp dat hier ook een heleboel privacyvragen bij komen, die wil ik voor de zoektocht liever even naast mij neerleggen.

Beste antwoord (via dukejan op 08-08-2022 08:35)

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:42
@dukejan Bekijk Monica eens: https://www.monicahq.com/

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 00:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Google contacts. Ik heb zelf een Android telefoon met dan gmail voor de play store, contacten sla ik daar ook in op (in mijn google account), en bij een contact kan je ook een verjaardag toevoegen.
Zelf niet verder gekeken dan dat, maar het zou mij niet verbazen als je overige informatie of notities eraan kan toevoegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Douweegbertje op 08-08-2022 08:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

dukejan schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:12:
Ik begrijp dat hier ook een heleboel privacyvragen bij komen, die wil ik voor de zoektocht liever even naast mij neerleggen.
Gezien jij prive-informatie van een ander opslaat zou ik toch echt wel privacy-first gaan zoeken. ;)

Maaruhm, is al die data nou echt zo belangrijk om op te slaan? Ik heb een ouderwetse kalender met de verjaardagen van familie/vrienden in het toilet hangen.

Lekker boeiend hoe de kat of hond heet. :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
dukejan schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:12:
Mijn vraag
Ik heb behoefte aan een digitaal systeem waar ik informatie kan opslaan over de personen om mij heen. Denk bijvoorbeeld aan de naam van hun huisdier of de verjaardag. Het zou mooi zijn als het systeem ook aan te vullen is met contactmomenten, besproken onderwerpen enzovoort.

Voorheen had ik hier Facebook voor, waardoor ik verjaardagen niet zo snel vergat. Daar ben ik vanaf gestapt en ik merk dat ik hierdoor informatie mis.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op het internet kom ik voornamelijk CRM pakketen tegen, maar dat is meer gericht op zakelijk markt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Helaas geen pakket gevonden.

Kortom, mijn vraag is. Zijn er Tweakers bekend met deze "probleemstelling" en weet iemand hier een (online) pakket voor?
www.notion.so

Ik gebruik het om alles te onthouden wat ik niet in mijn hoofd wil onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het ligt er maar net aan hoe makkelijk / vaak je dit soort informatie moet / wil terugzoeken. Je specificeert niet eens of het online moet / wil zijn of dat het ook offline kan (dus gewoon thuis).

En gezien jouw eigen ideeen over wat je wil opslaan; dat is dus informatie in jouw brain/bubble en dus klinkt het best als een beetje maatwerk qua onderwerpen / categorieen / kolommen / whatever je als basis nodig hebt om de data op te slaan.

Misschien te simpel maar is een ouderwets Access-databeestje niks voor je? Kan je zelf on the fly kolommen en waarden toevoegen. Tabellen extra aanmaken. Relaties tussen 2 velden leggen. Overzichten maken zoals "zoek iedereen met een huisdier en jarig rondom 4-okt +/- 4 weken". etc

Allicht is je verwoording wat strikt maar als ik "contactmomenten" en "besproken onderwerpen" met familie of vrienden benoem, komt dat heel snel over als zeer afstandelijk, ongeinteresseerd, zijdelings geaccepteerd en dan vraag ik me af of die informatie wel relevant genoeg is om op te slaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:42
@dukejan Bekijk Monica eens: https://www.monicahq.com/

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik hoop niet dat jij iemand in mijn omgeving bent. Ik vind dit opslaan van info tot niveau naam huisdier redelijk eng. En contactmementen en wat er besproken is gewoon behoorlijk eng.
Wat wil je met die informatie? Ben je een Stasi aan het opzetten?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukejan
  • Laatst online: 02-10 20:53
Hi allen,

Zoals ik al bang was, veel reacties op het gebied van privacy. Begrijpelijk! Ik ben tot inzicht gekomen dat het geen goed idee is om de data op te slaan.

Mijn antwoord heb ik hier gevonden. Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic komen, voordat de discussie groter wordt.
Pagina: 1