Vraag

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-05 11:02
Herkent iemand dit probleem?

Uit het niets hoor ik alleen maar ruis bij het maken van een video opname mijn iPhone (XS Max) .
het gaat dan gewoon om de standaard camera app op de iPhone

Wat heb ik zelf al voor dingen ondernomen:

Heb beide camera's gecheckt en met zowel de voor -als achtercamera geeft hij alleen ruis bij de opnames.
Bellen en FaceTime werkt prima
voicerecorder opnamen werken ook prima met zowel opnemen als afspelen
video's van bv Facebook, Youtube etc speelt hij ook gewoon prima af met geluid.
telefoon gereset, maar heeft ook niets uitgehaald.
voorzien van laatste update v15.6

Begin nu erg te vermoeden dat het ineens een hardware storing lijkt, maar kom er gewoon niet achter, want waarom werken de andere opname functies wel gewoon naar behoren?

Zie ik toch iets over het hoofd?
Mocht iemand hier een oplossing voor hebben, dan verneem ik het uiteraard graag.

[Voor 4% gewijzigd door gwbuiter74 op 07-08-2022 22:37]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:12
Heb je getest op te nemen in een volledig stille ruimte, en in een ruimte met geluid van een tv die aanstaat bijvoorbeeld,?

• gwbuiter74
Ja, heb ik ook getest. Dan ruist het eveneens

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb geen iPhone maar gebruik je "dezelfde camera app" ook als je een video zou opnemen vanuit Whatsapp of Instagram of TikTok?

Zo nee, dan is de vraag of daar dan ook ruis in optreedt.

[Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 08-08-2022 13:28]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gwbuiter74
He dat is vreemd idd.....Als ik een stukje opneem vanuit Whatsapp, dan is de opname prima .
Alleen dus met de standaard camera app niet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kwam ik tegen; geen idee of dat voor jou van toepassing is.

Maar, aangezien het issue dus lijkt te zitten in de "echte" camera-app en je zegt dat het na een reset niet weg is, kan het dus zomaar hardware zijn. Nogmaals, ik heb geen iPhone maar logischerwijs zou je dus naar Apple moeten voor verdere support / ideeen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gwbuiter74
gwbuiter74 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:33:
He dat is vreemd idd.....Als ik een stukje opneem vanuit Whatsapp, dan is de opname prima .
Alleen dus met de standaard camera app niet.
__Update___ nu ook in whatsapp toch ook ruis na een 2e opname.

• gwbuiter74
Thanks, uitgetest maar helpt helaas niet. Toch een hardware issue dan vrees ik.
MAX3400 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:37:
[YouTube: Static Noise when Playing Recorded Video using Camera App on iPhone in iOS 14.6]
Kwam ik tegen; geen idee of dat voor jou van toepassing is.

Maar, aangezien het issue dus lijkt te zitten in de "echte" camera-app en je zegt dat het na een reset niet weg is, kan het dus zomaar hardware zijn. Nogmaals, ik heb geen iPhone maar logischerwijs zou je dus naar Apple moeten voor verdere support / ideeen.

• gwbuiter74
Afgelopen jaar had ik al eens een topic gestart aangaande problemen met een flinke ruis bij het afspelen van gemaakte video-opnames met de iPhone camera app.

Verder werkt het toestel perfect. en functioneert alles naar behoren. ook lijkt het probleem niet te zitten in een van de beide microfoons. want video-gesprekken via whatsapp of FaceTime werken over en weer perfect. ok het opnemen en afspelen van voice-memo's gaat zonder problemen.

Zie hier even de link naar mijn vorige topic:

iPhone geeft alleen nog maar harde ruis bij video opnames

Vandaag de dag nog steeds geen oplossing voor het probleem.
Er worden alles oplossingen aangedragen via diverse bronnen zoals het uitschakelen van de stereo-opname functie, het herstarten/resetten van je iPhone.... recente iOS installeren. Intussen alle het hele internet afgestruind en alle aangedragen oplossingen geprobeerd. niets heeft ertoe geleid dat dat het probleem heeft opgelost.

Na wat verder onderzoek gedaan te hebben ben ik steeds meer tot de conclusie gekomen dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem. Zelfs zijn er mensen met een nieuwe iPhone 13/14 die exact hetzelfde probleem melden. Zelf bezit ik dan een iPhone XSMax draaidende op de laatste iOS 16.4.1

zie onderstaande links, en ter verduidelijking even een videofragment van het desbetreffende probleem.

https://www.reddit.com/r/...om_mic_iphone_13_pro_max/

https://www.reddit.com/r/..._my_iphone_14_pro_camera/

YouTube: iPhone 14 pro white noise in the video filmed with camera app

Intussen heb ik ook een officiële bug melding verstuurd naar Apple. Want dit klopt echt niet.

Mocht er iemand meer zijn die hetzelfde probleem ervaart die die WEL het verlossende antwoord heeft, of andere suggesties hieromtrent hebben dan hoor ik het uiteraard graag.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@gwbuiter74: Ik heb je nieuwe topic samengevoegd met je bestaande topic. Je kunt prima verder in het bestaande topic, aangezien het nog steeds over hetzelfde probleem gaat :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• gwbuiter74
Daedalus schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:03:
[mbr]@gwbuiter74: Ik heb je nieuwe topic samengevoegd met je bestaande topic. Je kunt prima verder in het bestaande topic, aangezien het nog steeds over hetzelfde probleem gaat :)[/]
Pima. Thanks ;)

• liza3
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-05 08:17
Ik ervaar precies het zelfde probleem!

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:11
Al geprobeerd om terug te zetten naar fabrieksinstellingen?

Als dat niet werkt, garantie claimen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bws723
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-06 23:36
Ik weet niet of dit gaat helpen maar ik had dit issue ook. Het bleek de camera cover ding te zijn die ik over mijn achter camera eiland had geplakt. Eerst was er niets mis mee maar na een tijdje enkel geruis. Sinds ik die cover eraf heb is er niets meer aan de hand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwbuiter74
bws723 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:26:
Ik weet niet of dit gaat helpen maar ik had dit issue ook. Het bleek de camera cover ding te zijn die ik over mijn achter camera eiland had geplakt. Eerst was er niets mis mee maar na een tijdje enkel geruis. Sinds ik die cover eraf heb is er niets meer aan de hand.
Nee,helaas.
Ik heb naderhand ook pas ontdekt dat het geruis zich eigenlijk alleen voordoet al je iets probeert te filmen in een stille omgeving. juist dan hoor je een heel zwaar geruis zoals ook al in het filmpje eerder in dit topic is weergegeven. Maar, zodra er gefilmd wordt in een ruimte waar gewoon geluid is, dan zijn de opnames gek genoeg prima, kraakhelder en is er totaal geen sprake van ruis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WillemL2
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 03-06 11:44
Heb een tijdje last gehad van hetzelfde probleem en echt van alles geprobeerd. Alleen bij de camera app van Apple had ik last van een ruis bij video's, bij andere apps was hier geen sprake van. Toch heb ik dit probleem op kunnen lossen door de volgende stappen te volgen: ga naar instellingen > toegankelijkheid > audio en visueel > ruisonderdrukking opnieuw aan/uitzetten > monogeluid aanzetten. (mijn icloud-opslag zat ook helemaal vol. Ik heb mijn opslag vergroot van 50 gb naar 200 gb. Ik merkte namelijk dat ik sinds mijn icloud vol zat last had van dit probleem).
Ik hoop dat je hier iets mee kunt deze stappen hebben voor mij inieder geval wel geholpen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee