Hoi,
Ik zit met een luxe-probleem welke ik graag positief zou willen toepassen. Een kleine intro om dingen te verduidelijken:
Simpel voorbeeldje: Als ik 4kwh afneem, mag ik 4kwh terugleveren voor de volle mep (+-35ct/kwh). Alles daarboven is 10ct/kwh.
In praktijk is het voor mij per dag (in deze tijd) ~6kwh verbruikt en 30kwh teruggeleverd, dus ik heb wat speelruimte. Korte uitleg is dat we een nieuw nieuw huis hebben, het full electric is, voorbereid op een gezin dat er nog niet is en een 2e elektrische auto die er nog niet is.
Voorbeeld:
Miinen lijkt 0.25kw/h te verbruiken, 24u aan = 8kwh.
8kwh stroom terug zou 80cent opleveren
8kwh aan miinen levert me 120cent op. Netto verdien ik met mjinen dus 40cent meer.
Het ding is dat ik geen hardware voor heb liggen (ik sta open voor een paar oude rigs krijgen mocht iemand mee willen doen), dus dit is ook een beetje een moeilijk plan.
Dus: Iemand een goed idee wat ik gemiddeld met zo'n 15-20kwh per dag kan doen, zo nuttig en bij voorkeur financieel lonend (dat nieuw nieuwe huis betaald niet zichzelf
)
edit:
Mn eerste versie van mn topic had een rekenfout waar de eerste reacties me op wijzen. Ik heb dit gecorrigeerd.
Ik zit met een luxe-probleem welke ik graag positief zou willen toepassen. Een kleine intro om dingen te verduidelijken:
Intro
Ik heb veel zonnepanelen waarmee ik veel opwek. Ik heb een energiecontract waar in staat dat in 1x zoveel terug mag leveren als ik verbruik.Simpel voorbeeldje: Als ik 4kwh afneem, mag ik 4kwh terugleveren voor de volle mep (+-35ct/kwh). Alles daarboven is 10ct/kwh.
In praktijk is het voor mij per dag (in deze tijd) ~6kwh verbruikt en 30kwh teruggeleverd, dus ik heb wat speelruimte. Korte uitleg is dat we een nieuw nieuw huis hebben, het full electric is, voorbereid op een gezin dat er nog niet is en een 2e elektrische auto die er nog niet is.
Wat gebeurd er nu?
Nou, ik ben eens gaan experimenteren met mining, het kost me toch niets aan stroom en dan verdien ik ook nog eens iets. Maar wederom zit het me toch een beetje moeilijk, dit is wederom stroom verbranden voor niets. Economisch slim, maar filosofisch niet echt (milieubewust huis en alles, en dan dit).Voorbeeld:
Miinen lijkt 0.25kw/h te verbruiken, 24u aan = 8kwh.
8kwh stroom terug zou 80cent opleveren
8kwh aan miinen levert me 120cent op. Netto verdien ik met mjinen dus 40cent meer.
Wat dan wel?
Dat is mijn vraag aan jullie eigenlijk een beetje, hebben jullie goede suggesties? Ik zit bijvoorbeeld te denken om een soort Folding@home -farm te maken. Daar verdien ik niets mee met de rekenkracht (in tegenstelling tot mining), maar wel aan de stroom (en mogelijk wat karma?).Het ding is dat ik geen hardware voor heb liggen (ik sta open voor een paar oude rigs krijgen mocht iemand mee willen doen), dus dit is ook een beetje een moeilijk plan.
Dus: Iemand een goed idee wat ik gemiddeld met zo'n 15-20kwh per dag kan doen, zo nuttig en bij voorkeur financieel lonend (dat nieuw nieuwe huis betaald niet zichzelf

edit:
Mn eerste versie van mn topic had een rekenfout waar de eerste reacties me op wijzen. Ik heb dit gecorrigeerd.
[ Voor 26% gewijzigd door Martijn.C.V op 07-08-2022 21:46 ]