Vraag

• MvdZijden
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-05 13:59
Beste Tweakers,

Hierbij een :O noodhulpbericht :O uit Duitsland, waar de wifi mijn telefoon lijkt te weigeren of andersom.
Ik zit hier in een vakantiewoning waar de wifi op alle andere apparaten uitstekend werkt, behalve mijn telefoon.

Om de situatie duidelijk te maken zal ik delen wat ik weet:

Over mijn telefoon:
-Model: Samsung A52s 5G
-Laatste update: Op 19 juli 2022, laatst gecontroleerd op 6 augustus 2022
-Versie update: A528BXXS1CVG2 / A528BOXM1CVE2 / A528BXXU1CVE1
-Geen bijzondere apps die op malware kunnen lijken en meerdere keren op virussen gescand zonder resultaat.
-Geen APK's geïnstalleerd die als malware kunnen aangemerkt worden.
-Apparaatonderhoud laten werken levert ook niks op.

Over de wifi:
-Het is een open wifi netwerk waarbij ingelogd moet worden via een website waar je naar doorgestuurd wordt zodra je verbinding maakt.
-Geen idee of de router over alleen 2,4Ghz, 5Ghz of beide beschikt. Ook geen idee over merk of productnummer van router.
-Heb op andere apparaten niks hoeven te veranderen aan DHCP, proxy of MAC-adres instellingen om ze te laten verbinden. Als ik toch deze op mijn telefoon verander levert dit geen resultaat op.

Over mijn al eerder genomen stappen:
- Wifi in en uitgeschakeld
- Bluetooth in en uitgeschakeld
- Mobiele netwerk in en uitgeschakeld
- Vliegtuigstand in en uitgeschakeld
- Telefoon in en uitgeschakeld (alleen powerknop)
- Telefoon in en uitgeschakeld (powerknop + volume naar beneden)
- Telefoon in veilige modus opgestart, en stappen 1 t/m 4 herhaald
- Netwerk vergeten
- Netwerkinstellingen gereset
- Geprobeerd in te loggen door scannen QR code wifi die gedeeld werd door wel verbonden apparaat

Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om een vakantieganger in nood ;w te helpen dan zou dat erg gewaardeerd zijn! _/-\o_

Met vriendelijke groet,
MvdZijden

Beste antwoord (via MvdZijden op 08-08-2022 13:46)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:04
Wat ik nog niet lees in je openings post is hoe ver je wel komt.
Soms krijg ik ook geen verbinding met een netwerk waarop ik moet inloggen, en dan is de oplossing een browser openen, een website opvragen en ineens een inlogscherm.
In enkele gevallen moet die browser specifiek Chrome zijn hoewel dat niet mijn standaard browser is.

Verder kun je met Wifi Analyzer
https://play.google.com/s...delrahman.wifianalyzerpro
Meer informatie over het netwerk te weten komen. Er is ook een Premium versie van zonder advertenties. Misschien zit die op kanaal 13 uit te zenden of zoiets aparts.
Test op een toestel wat wel verbonden is voor de meeste informatie.

Op je laptop, probeer de browser te verbinden met het IP adres van de gateway, met mazzel krijg je een inlogscherm voor de router met merk of type.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wie weet zijn er geen IP's meer over in de DHCP-scope en/of de lease-tijden staan enorm lang?

Koffiedik kijken maar ik denk dat je toch echt bij de verhuurder moet zijn voor exactere technische troubleshooting.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Inderdaad, mogelijk limiet op max aantal devices per AP. Hoeveel dingen heb je al op het eigen AP? Merk / model?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

joopv schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:26:
Inderdaad, mogelijk limiet op max aantal devices per AP. Hoeveel dingen heb je al op het eigen AP? Merk / model?
Gezien de info (zoals niet weten op welke frequentie verbonden wordt en ook niet scannen met iets als WiFi-analyzer), ben ik bang dat we hier ook niet veel aan gaan hebben.

Zie trouwens ook niet in waarom device A niet (ook) als hotspot kan spelen voor de A52; dan heeft iedereen toch internet; het is niet alsof mobiele devices 24/7 onderhevig (moeten) zijn aan zaken "open nat" of "portfowarding" etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Kun je wel verbinding maken en kom je alleen niet bij die website uit waar je in moet loggen, of kan je helemaal geen verbinding maken?

• MvdZijden
MAX3400 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:15:
[...]
Zie trouwens ook niet in waarom device A niet (ook) als hotspot kan spelen voor de A52; dan heeft iedereen toch internet; het is niet alsof mobiele devices 24/7 onderhevig (moeten) zijn aan zaken "open nat" of "portfowarding" etc.
Heb dit nu gedaan als tijdelijke oplossing. Heb mijn laptop als mobiele hotspot ingeschakeld waardoor ik nu wifi heb, maar natuurlijk niet volledig functioneel.
joopv schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:26:
Zie zelf geen extra AP, is maar een kleine zelfstandige woning dus is wss 1 router zelf. Zoals eerder genoemd weet ik daar dus het merk niet van of de naam, want die zit in een gesloten meterkast. Ook ben ik vrijwel zeker dat er geen limiet is aan devices, omdat ik mijn eerder genoemde laptop, pas nadat dit probleem bekend was, heb ingeschakeld en ik kon vlekkeloos met de wifi verbinden.
eric.1 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:22:
Kun je wel verbinding maken en kom je alleen niet bij die website uit waar je in moet loggen, of kan je helemaal geen verbinding maken?
Echt totaal geen verbinding maken. In de instellingen klik ik op de verbinding om verbinding te maken, hij zegt dat hij aan het verbinden is, en plotseling is de melding weg. Soms ook een melding van verbinding onsuccesvol, maar meestal niets.
MAX3400 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:18:
Koffiedik kijken maar ik denk dat je toch echt bij de verhuurder moet zijn voor exactere technische troubleshooting.
Ben ook bang dat dat maar de oplossing is, maar aangezien de beheerder een gepensioneerde is hoop ik op niet veel goeds. :'(

Misschien dat dit een bug is van Samsung met een aantal typen routers, dan wordt het misschien (n)ooit opgelost.

Dank mede Tweakers voor de reacties en ik zal kijken wat ik kan regelen met de beheerder. Al zijn er nog nieuwe koppen met nieuwe ideeën die dit topic zien en misschien een antwoord weten, plaats het alsjeblieft hier of stuur een berichtje

Nogmaals bedankt _/-\o_ en de vriendelijke groeten,
MvdZijden

[Voor 2% gewijzigd door MvdZijden op 07-08-2022 22:52. Reden: Extra speculatie :P]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:04
Wat ik nog niet lees in je openings post is hoe ver je wel komt.
Soms krijg ik ook geen verbinding met een netwerk waarop ik moet inloggen, en dan is de oplossing een browser openen, een website opvragen en ineens een inlogscherm.
In enkele gevallen moet die browser specifiek Chrome zijn hoewel dat niet mijn standaard browser is.

Meer informatie over het netwerk te weten komen. Er is ook een Premium versie van zonder advertenties. Misschien zit die op kanaal 13 uit te zenden of zoiets aparts.

Op je laptop, probeer de browser te verbinden met het IP adres van de gateway, met mazzel krijg je een inlogscherm voor de router met merk of type.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je titel even aangepast. Dat je een 'PROBLEEM' hebt is meestal wel logisch als je hier een topic opent. :)

• MvdZijden
swhnld schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 23:16:
Heb ik ook geprobeerd, maar zoals eerder gezegd maakt hij überhaupt gewoon geen verbinding met het netwerk, en kan ik dus ook niet bij die pagina.
Zal ik doen! Ik had daar ook al een beetje over gehoord maar ik zal het nu zeker proberen.
Heb dit nu net gedaan. De router is een FRITZ!Box 7530.

Erg bedankt, ook moderator voor aanpassen topic, en ik hoop er nu zelf uit te komen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee